סניף מרכז של תנועת הנוער עזרא (צילום: באדיבות סניף מרכז של עזרא)
סניף מרכז של תנועת הנוער עזרא (צילום: באדיבות סניף מרכז של עזרא)

"נלחמים על הבית" – חניכי תנועת הנוער עזרא במושבה הגרמנית נגד עיריית ירושלים

מאות מחניכי סניף מרכז של עזרא והוריהם צפויים להפגין היום, שלישי, בכיכר ספרא במחאה על החלטת העירייה לקחת מהם את המבנה שבו הם פועלים מזה שנים רבות, ולהעבירם למבנה קטן שלא מתאים לגודל הסניף ולפעילות שמתבצעת בו. העירייה: "ההחלטה התקבלה לאחר דיאלוג אשר התקיים עם ההנהלה הארצית וההנהלה המקומית של תנועת עזרא ובשיתוף הורי החניכים"

פורסם בתאריך: 1.3.22 13:08

המחאה של תנועת הנוער עזרא: עשרות ילדים, בני נוער והוריהם צפויים להפגין היום, שלישי (1.3) בשעה 14:30, בכיכר ספרא נגד המהלך של עיריית ירושלים להעתיק את סניף 'מרכז' של תנועת הנוער עזרא, ממקומו הנוכחי ברחוב הצפירה 27 במושבה הגרמנית, למבנה קטן בתוך שטח של בית הספר חורב יסודי.

כעת, ראשי סניף מרכז ירושלים של תנועת הנוער יוצאים למאבק כנגד העירייה וכנגד התנועה שבה הם חברים, שנתנה אישור למהלך בלי ליידע אותם. הדרישה שלהם – להישאר במבנה הנוכחי אשר משרת אותם במשך שנים ארוכות.

נציגי סניף מרכז של תנועת הנוער עזרא מספרים כי "כבר במהלך הקיץ הכריז ראש העיר משה ליאון שהמעבר של הסניף יבוצע עד 2022. היינו בהלם מוחלט. הסניף, שכולל למעלה מ-430 חניכים וחניכות, אמור לעבור ממשכנו הנוכחי שבמושבה הגרמנית, למבנה של 3 חדרים קטנים בתוך בית ספר יסודי – מבנה שבו אין שום אפשרות שנוכל להמשיך לקיים את פעילויות הסניף שלנו כסדרם. הסניף הנוכחי שלנו ענק – ומבנה עם 3 חדרים ללא מגרש או רחבה גדולה, פשוט לא מאפשר להמשיך את פעילות הסניף".

לדברי נציגי סניף מרכז: "המבנה הנוכחי שלנו נמצא בשטח חום – שטח של העירייה – שכעת תעביר אותו למדרשיית הרטמן בנות. זה בלתי נתפס. אנחנו פועלים כבר שנים רבות מאותו מבנה, אשר משמש כבית למאות ילדים וילדות, בנות ובני נוער. לסניף יש משמעות היסטורית עבורנו – הוא המקום שגידל וחינך עשרות גרעינים, יש בו קירות עם ציורים של בוגרים שכעת בני 30 ומעלה, ובמקום אליו אנחנו אמורים לעבור פשוט אין אפשרות לקיים את פעילויות הסניף הוותיק ביותר בירושלים כסדרם".

"זאת באמת תהיה טראומה לכל החניכים והחניכות", ממשיכים ואומרים נציגי סניף מרכז של תנועת הנוער, "הסניף הוא באמת מקום כל כך משמעותי עבורם. סניף מרכז הוא הסניף הגדול והוותיק ביותר של תנועות הנוער בירושלים והוא סניף הדגל של תנועת עזרא. בשל הפגיעה הזו – אנחנו, חניכי, בוגרי, הורי וצוות הסניף, מארגנים מחאה ענקית שכוללת בין השאר הפגנה מול בניין העירייה ביום שלישי ופנייה לאנשי ציבור בירושלים. מלבד המחאה בשלישי, אנחנו מתכננים לקיים שתי הפגנות נוספות אליהן צפויים להגיע מאות אנשים".

 

יש לציין כי נציגי סניף מרכז של עזרא, מלאים בתנועות כלפי הנהלת תנועת הנוער, אשר לטענתם פעלה מאחורי גבם ונתנה אישור למהלך מבלי להתחשב בפגיעה הקשה שצפויה בפעילות הסניף. בפוסט ארוך שפורסם בפייסבוק הם שוטחים טענות קשות כנגד האישור שניתן מהנהלת התנועה. לדבריהם, הם אף פנו לראש העיר משה ליאון והציגו בפניו את הטענות – אך לא קיבלו מענה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים, רואה חשיבות רבה בנוכחותן של הנהלות הארציות של תנועות הנוער בעיר ירושלים. כפועל יוצא מכך, הקצתה העירייה שטח לטובת הקמת ההנהלה הארצית של תנועת עזרא בעמק המצלבה. הקצאה זו, ניתנה בדומה לסיוע שניתן להנהלות תנועות נוער אחרות שקבעו את משכנן בעיר ירושלים וללא קשר למעבר הסניף המדובר.

"ההחלטה לבניית סניף חדש עבור חניכי התנועה במתחם בית הספר חורב, התקבלה לאחר דיאלוג אשר התקיים בין העירייה, ההנהלה הארצית וההנהלה המקומית של תנועת עזרא ובשיתוף הורי החניכים והנהלת בית הספר חורב. העירייה, שמעה את מגוון הקולות וקיבלה החלטה משותפת עם כלל הגורמים, לאחר בחינת מכלול השיקולים החינוכיים, החברתיים והצרכים העירוניים השונים. לציין, כי פינוי הסניף מרחוב הצפירה יהיה רק לאחר השלמת הבינוי של הסניף החדש במתחם בית הספר חורב".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סניף מכור

    מעניין לי תתחת הסניף שלכם מצידי תעשו פעולות ברחוב ובגני שעשויים כל הכבוד לעמותת הרטמן ולעמותת חורב אשריכם

  2. ראובן

    זו לא תנועת נוער, זו מסיבת בומבמלה. בכל ערב משמיעים מוזיקה בקולי קולות שמתחרה בצעקות הילדים שצועקים כנראה מפני שהם כבר התחרשו ממנה. לא הבנתי מה הערך החינוכי של השטות הזו. טוב תעשה העירייה לטובת כלל הדיירים באזור אם תעיף אותם למקום סגור.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר