פורים בכיכר ספרא בשנים עברו, חגיגות פורים במרכז העיר צילומים: קובי שרביט, דור פוזאלו)
פורים בכיכר ספרא בשנים עברו, חגיגות פורים במרכז העיר צילומים: קובי שרביט, דור פוזאלו)

היום, חמישי, פורים בירושלים: המסיבות, החגיגות בשכונות ואירועי החוצות ברחבי העיר

בלי מגבלות ובלי סגרים: אירועי חוצות, פסטיבלים, תהלוכות, מופעים, פעילויות לילדים ומסיבות למבוגרים - הנה כל מה שיש לירושלים להציע לכם היום, חמישי - פורים 2022. בילוי נעים וחג שמח

פורסם בתאריך: 13.3.22 20:49

עדכון אחרון: 17.3.22 08:15

היום, חמישי, 17.3, פורים בירושלים – אחרי שנתיים של סגרים ומגבלות קורונה, וגם אחרי גל קור שאיים שוב להרוס, החגיגות יוצאות לדרך (ולמען האמת צריך לומר שהן כבר יצאו לדרך עם מספר מסיבות מרשימות ומרהיבות שנערכו אתמול (רביעי).

אבל אתמול היה אתמול, והיום החגיגות צפויות להיות מרהיבות ונהדרות לא פחות – אם לא יותר – שהרי השנה הכל פתוח והצפי הוא לעדלאידע ירושלמי שיפצה על השנתיים האבודות של הקורונה, עם שפע של אטרקציות ופעילויות לכל הגילאים; מסיבות תחפושות, סיורים ברוח החג, הצגות פסטיבל מהאגדות, קריאת מגילה, הפנינג במוזיאון ידידי ישראל, קרנבל בגן החיות התנ"כי ועוד ועוד. בילוי נעים וחג שמח ירושלים.

אירועי חוצות

אוטו זאזא – תהלוכה חגיגית בגן החיות התנכ"י: חמישי, 17.3, בשעה 12:00. הכנתם תחפושת מקורית? מוזמנים לצעוד איתנו ביחד בתהלוכה חגיגית של חיות מהלכות על שתיים תוצרת הפקטורי ותוצרת עצמית, בהובלת אוטו זאזא; וגם סדנאות יצירה, עמדות צילום ותחרות תחפושות שתזכה בפרס את הקרנבל החגיגי ילוו הארטיק מוניקיז שישירו וינגנו באווירה פורימית ושמחה. אירוע פורים פקטורי יסתיים בתהלוכה חגיגית של חיות מהלכות, תוצרת פקטורי ותוצרת עצמית של סדנאות יצירה, עמדות צילום ותחרות תחפושות. (בתשלום).

עדלאידע ירושלים: שישי, 18.3, 14:00-11:00 – כיכר ספרא, מדרחוב בן יהודה ומרכז העיר – מופע מרכזי על בימת כיכר ספרא של סמי הכבאי ואגם בוחבוט, תהלוכות תחפושות במרכז העיר, אמני רחוב, מוזיקה ואווירה פורימית מהנה כמיטב המסורת. הכניסה חופשית.

פוריפלצת: במהלך ימי החג, גם הבניינים בירושלים יתחפשו ליצורים קסומים. בין הבניינים: כיכר ספרא, בית הנשיא, טחנת הרוח ימין משה ומרגלית סטארטאפ סיטי – JVP (עיצוב תחפושות הבניינים יעשה על-ידי עדי אנה טלז'ינסקי, מעצבת התלבושות מהזמר במסכה, ותכנון וביצוע יעשה על-ידי: אלכסנדר חייצקי – air production).


אמני רחוב בירושלים (צילום: דור פזואלו)

אמני רחוב בירושלים (צילום: דור פזואלו)


מסיבות תחפושות

מסיבת פורים לצעירים וסטודנטים בחניון כיכר ספרא: חמישי, 17.3, החל מהשעה 22:00. ההשתתפות בתשלום. פרטים באגודות הסטודנטים.

סופר פורים בצלאל: חמישי, 17.3, בשעה 23:00. המסיבה המסתורית של בצלאל בבית מזי"א עולה רמה לרמת סופר.

אלטר פורים – תלתליסטים: חמישי, 17.3, בשעה 23:00. מיקום סודי, ליין אפ מושקע ותפאורה מטריפה.


פורים במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

פורים במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)


מסיבת תחפושות בהיכל הפיס ארנה: חמישי, 17.3, 22:30 פתיחת שערים. הופעה של אושר כהן, מוזיקת טכנו, הכניסה לבני 18 פלוס. בפנים יהיה מתחם vip לכניסה לגילאי 22 ומעלה.

חגיגת פורים בבית הנסן: חמישי, 17.3, 18:00. נשף התחפושות המלכותי של בית הנסן מארח את הליצן X. בתוכנית? מגוון הפתעות.

פראדוקס פורים במגדל דוד: חמישי, 17.3, 21:00. פורים, חג החגים של ירושלים. בליבה יושבת טירה, כמו ממתיקה סוד והיא קוראת לנו בלחישה רועמת לצאת, לרקוד, להיפתח לנפץ את קירות הידיעה. הטכנודרום חוזר אל מוזיאון מגדל דוד – הלוקיישן המדהים בארץ. שנתיים חיכינו להזדמנות הזו שוב ומי שהיה אז עד היום קורץ בהבנה סודית: 2 רחבות פרדוקסליות, עולם של שוטטות אינטרקטיבית בנבכי מצודה שפתחים לה רבבות וגרמי מדרגות לה אין-סוף. (לגילאי 24 ומעלה).

מסיבת הרחוב הגדולה של ירושלים: ניסים בכר ואגריפס – שישי, 18.3, בין השעות 11:00-16:00.


אמני רחוב בירושלים (צילום: דור פזואלו)

אמני רחוב בירושלים (צילום: דור פזואלו)


פורים בשכונות

פסטיבל פורים ב"ארמון" חמישי, שישי, 18.3-17.3, הפאב הקהילתי "בארמון'" בארמון הנציב. בתוכנית: פעילויות לילדים, דוכני ציור פנים, ומסיבה.

פורים בבית הוועד בבית הכרם – חמישי-שישי, 18.3-17.3. בתוכנית – ליצן-קוסם לילדים, אמן חושים, פעילות לכל המשפחה, איפור פנים, תחרות תחפושות ומסיבה לכל הגלאים.

פורימון בית הכרם: חמישי, 17.3. מינהל קהילתי בית הכרם. בתוכנית – גי'מבורי, תחנות הפעלה וקריאת המגילה.

קרנבל במתחם התחנה – חמישי-שישי, 18.3-17.3. בתוכנית – סדנאות יצירת מסכות לילדים, הצגה, מוסיקה וריקודים למבוגרים, תחפושות ושירה, קריאת המגילה.

פורים בגבעת משואה – חמישי, 17.3. בתוכנית הפנינג לילדים ומסיבת פורים בינדורית.

הפנינג במינהל קהילתי יובלים – חמישי, 17.3. בתוכנית – כלייזמרים, סדנאות, תחנות, דמויות שטח, הצגת ילדים, מופע פורים לגיל השלישי וקריאת המגילה.

הפנינג פורים בפסגת זאב – חמישי, 17.3, ברחבת הספרייה. בתוכנית – הפנינג פורים והצגת ילדים בשיתוף בני הנוער.


פורים בכיכר ספרא (צילום: קובי שרביט)

פורים בכיכר ספרא (צילום: קובי שרביט)


קופיקו בהיכל הפיס פסגת זאב – חמישי, 17.3, בשעה 11:00.

הפנינג פורים בקטמון ח'-ט' – חמישי, 17.3. סדנת ג'אגלינג, הישרדות בממלכת שושן, דוכני קליעה למטרה, דוכן הכנת מסכות, משחקי ריצפה, מאפרת ומתנפחים.

פורים בבקעה – חמישי, 17.3, 14:00-11:00, בית הספר אפרתה (רחוב יהודה 31). בתוכנית – תיאטרון רחוב, אטרקציות לכל המשפחה, הצגות ומופעים, מתחם אקסטרים, סדנאות יצירה, פסלים חיים, מתנפחים, סדנאות בישול, דוכני מזון.

שמח במוזיאון הטבע – חמישי, 17.3, 15:00-11:00. בתוכנית – סיור "צבע וצורה בטבע" (בכל שעה עגולה, ההצגה "הזברה שרצתה להיות אחרת" (12:30). מומלץ להירשם מראש.

"פורים בבניין" – חמישי-שישי, 18.3-17.3, בשעות הבוקר והערב. חלוקת ערכות פעילות ל-350 בניינים במסגרת מיזם 'בבניין' להובלת קריאת מגילה או סעודת פורים משותפת. החלפת משלוחי מנות בין השכנים. ערכות מיוחדות לנציגי בניינים יחולקו בתחילת חודש מרץ.

מסיבות רחוב שכונתיות – שישי, 18.3, 13:00-10:00. בתוכנית – האירוע כולל די. ג'יי, שחקני רחוב, ג'גלינג, במת הפעלות לילדים ועוד. המסיבות יתקיימו בגינת ברוריה ברחוב בן גמלא, בטיילת רותי ברעם ארנונה הצעירה, בגן החורשה בארנונה, בגן גדעון בבקעה, ברחוב בן טבאי גוננים, במורדות גילה, יום טוב עסיס בפסגת זאב, במגרש ורבורג בקרית היובל, בזיסמן פינת אהרון הכהן בהר חומה.

הרקדת פורים בבית וגן – חמישי, 17.3, 20:00, בנתיב מאיר ברחוב הפסגה. בתוכנית – קריאת מגילה, מופע אנדרדוס, הזמר אליצור, רב אורח, הרקדה של להקה חסידית + זמר אורח והגרלה למשתתפים.

פורים בבית וגן – חמישי, 17.3, 20:00, ברחוב הפסגה בבית וגן. חמישי, 17.3, 20:00. בתוכנית – קריאת מגילה, מופע חבורת אנדרדוס, הרקדה חסידית, די.ג'יי פנג'יי, זמר אורח אלישע בירנבאום, רבנית אורחת והגרלה למשתתפים.


אמני רחוב בירושלים (צילום: דור פזואלו)

אמני רחוב בירושלים (צילום: דור פזואלו)


פסטיבל מהאגדות בתיאטרון הקרון

פיית המרציפן – "למיק היה חלום נפלא, היא סיפרה לי אותו ואני רוצה לספרו לכם". כך מתחיל מסעה של מיק ביחד עם טינו הגמד ועם מילת הקסמים של אבא, אל גן הממתקים של ה"מכשפה-פייה", שרוצה למצוא חברה אך אינה יודעת איך. מסע ההתמודדות וההתיידדות עם הפחד, מועלה בהצגה בצורה רכה ומצחיקה ואף מגיע לפתרונו. הילדים שותפים באופן פעיל בעזרת שיר, מוסיקה קלילה ו"מילת קסמים". לגילאי: 7-3. (חמישי, 17.3, 10:30. 45 שקל).

פטר והזאב – חמישיית תל אביב בבימוי ארי טפרברג. המעשייה האהובה והמפורסמת של סרגיי פרוקופייב חוזרת אל הבמה בעיבוד מקורי לחמישיית כלי נשיפה ובלבוש חדש וצבעוני המשלב מוזיקה, משחק ותנועה. הנגנים עצמם מציגים את הסיפור המוכר והשתלשלות ההתרחשויות הדרמטית – עד לסוף הטוב. תוך כדי כך, הנגנים מכירים לקהל מקרוב את הכלים עליהם הם מנגנים והילדים לומדים באופן חוויתי את דרכי הפקת הצליל והאופי השונה של כל כלי. לגילאי 4 ומעלה. (חמישי, 17.3, 11:30. 45 שקל).

המסע אל ממלכת פעמון – סיור תיאטרוני – ממלכת פעמון הייתה ממלכה שלווה, בה לתושבים הייתה אפשרות להסתובב חופשיים בשבילי הממלכה, לחוות דעה, לבחור מה לאכול ואת מי לבקר. אך יום אחד השתלט על הממלכה הרודן האכזר, הירונימוס, ולקח את כל זכויותיהם של תושבי הממלכה (ואפילו חטף את יולה המלכה!). אבל אל דאגה, ילדה אחת החליטה למרוד ושלחה שדר מוצפן מחוץ לגבולות הממלכה, המבקש את עזרתכם, המשתתפים בסיור, בשחרור הממלכה. האם תבואו ותושיטו יד? סיור תיאטרוני בגן הפעמון, המשלב הקלטות שחקנים, אמצעים חזותיים, ערכות יצירה למשחק אינטראקטיבי חוייתי לילדים. בליווי מדריכים. מקום המפגש: בכניסה למתחם תיאטרון הקרון. לגילאי 10-5. (חמישי, 17.3, 12:30, 13:00. 30 שקל).

אמאווזה – עיבוד לבמה לשירי אמא אווזה – שעת לילה מאוחרת, כולם ישנים… רגע, לא כולם. יש אישה אחת שדווקא מאוד עסוקה בלילות – היא עוברת, מסתובבת, ומארגנת את העולם כולו: אוספת את אור הירח שהתפזר על המדרכות, ממיינת ביצים לפני שייבקעו, ומסדרת יפה את כל שירי הערש. אז אם גם אתם עוד לא הלכתם לישון – אולי תבואו לעזור? הצגה בהשראת שירי אמא אווזה בשילוב בובות, שירים, פטפוטים, ואישה אחת מסודרת נורא. לגילי 8-3. (שישי, 18.3, 10:30. 45 שקל).

סעודה אצל המלכה – נינה, ילדה שובבה במיוחד, סופגת מאמא שלה שפע ביקורות מעצבנות ׳ומה יקרה אם מלכת אנגליה תזמין אותך לארוחת ערב בארמון בקינגהאם? איך תתנהגי שם?׳ שואלת אותו אמא. ואז אכן קורה הדבר: נינה מקבלת הזמנה לסעודה אצל המלכה! אף אחד הרי לא אומר ׳לא׳ למלכת אנגליה. נינה עולה על מיטתה וטסה לארמון בקינגהאם. בארמון היא ממשיכה את התנהגותה השובבה לצד בני מלוכה ומלכה. כשהיא מגלה ששום דבר ממה שהוצע בתפריט אינו לטעמה, היא מבקשת מנת פסטה בלי כלום וזוללת אות פראות! מסתבר שהמלכה מעולם לא טעמה פסטה כזאת, גם היא אוכלת בהנאה ועל הדרך לומדת מנינה שיעור שלא תשכח לעולם. לגילאי 3 ומעלה. (שישי, 18.3, 11:30. 45 שקל).

הגשם של סבא אהרון – עיבוד לסיפור מצחיק מאת מאיר שלו, בליווי מוזיקה מקורית ונגינה חיה, אודות שלושה חברים בשנת בצורת שמנסים להביא את הגשם לשדות העמק. סבא אהרן מספר שכל העננים נתקעו במערה שבהר וחייבים לחלץ אותם. סבא נחום וסבא יצחק בכלל לא מאמינים לסיפורים שלו. למרות זאת ובזכות חברותם ארוכת-השנים, יוצאים השלושה להרפתקה בהר. האם בכוחות משותפים יצליחו לשחרר את העננים הכלואים במערה ולהביא את הגשם? מסע מצחיק אל הדמיון בתוך המון ארזי קרטון ו-1,500 פרות וארנבות. לגילאי 4-9. (שבת, 19.3, 11:30. 46 שקל).

 

 

צמחים מתחפשים בגן הבוטני

פעם בשנה אנו נהנים מחג שכולו תחפושות צבעוניות יצירתיות ומקוריות אבל מסתבר כי ישנם צמחים בטבע שעבורם פורים נמשך כל השנה. צמחים מתחפשים מסיבות שונות כמו תחרות, הצורך לשרוד, למשוך חרקים להאבקה ועוד. במהלך פורים מזמין הגן הבוטני את ההורים והילדים עם כל בני המשפחה לצאת לחגיגת פורים ייחודית בטבע באווירה ירוקה במיוחד ולהנות משפע פעילויות – סיור בעקבות צמחים מתחפשים, סדנת הכנת תחפושות בהשראת צמחים, תחרות תחפושות נושאת פרסים, סיור ברכבת הפרחים, סיור בחממה הטרופית ועוד. (חמישי-ראשון, 19.3-17.3, 14:00-9:00).

הפנינג במוזיאון ידידי ישראל

מוזיאון ידידי ישראל מזמין את הילדים וההורים עם כל בני המשפחה להפנינג צבעוני וססגוני בשושן פורים. בכניסה למוזיאון מוזמנים ההורים והילדים לסדנת בלונים צבעונית ומשעשעת, עמדות יצירה, דפי צביעה ועוד. בנוסף, מוזמנים המבקרים להעלות תמונות משפחתיות בתחפושת משהותם במקום לדף הפייסבוק של מוזיאון ידידי ישראל ולזכות בכניסה חינם למוזיאון. (שישי, 18.3, 12:00-10:00. 44-22 שקל).


הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל (צילום: יוסי זמיר)

הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל (צילום: יוסי זמיר)


פורים בגן החיות ובאקווריום

קרנבל פורים בגן החיות התנ"כי בשיתוף המרכז לאומנות ג'ינוגלי. בקרנבל יתקיימו, סדנאות יצירה, מסיבה של אוטו זאזא עם מופע של 'ארקיטק מאנקיז', תהלוכת עדלאידע בהשתתפות רכבי הגן שיתחפשו גם הם ותחרות תחפושות נושאת פרסים. באקווריום ישראל, במהלך פורים יתקיימו עמדות איפור בסגנון תת ימי, וסדנאות ליצירת מסכות באווירת פורים משמחת. (חמישי, 17.3, 11:00. בעלות הכניסה לגן החיות – 63-49 שקל, ולאקווריום 57-47 שקל).


הגשם של סבא אהרון (צילום: ז'ראר אלון)

הגשם של סבא אהרון (צילום: ז'ראר אלון)


פורים לילדים בסינמטק

שקשוקה – חמישי, 17.3, 11:00. "ספר הג'ונגל" – בדיבוב לעברית. קלסיקה קולנועית אהובה שאי אפשר להתבגר בלעדיה. (41-20 שקל).

ד"ר מולקולה במופע פורימי – חמישי, 17.3, 11:15. "פורים ושיקויים", זוכה הפרס הראשון באירופה להצגות מדע. (25 שקל).


הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל (צילום: יוסי זמיר)

הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל (צילום: יוסי זמיר)


פורים למבוגרים בסינמטק

לכבוד חג הפורים, סינמטק ירושלים מקרין סדרת קומדיות בהן הדמויות מתחפשות ומתחזות לדמויות אחרות. מהסרט הקלאסי משנת 1939 "זה קרה בחצות", דרך "טוטסי" ו"נערה עובדת". את "הפינאלה" מציין הסינמטק, יומיים אחרי במוצ"ש 19.3, בהקרנה פעילה של סרט הקאלט "מופע הקולנוע של רוקי" הכוללת זריקת אורז, השפרצת מים, ריקוד על הבמה וכמובן שירה וליווי פעיל של סצנות מהסרט.


שקשוקה(צילום: יח"צ - באדיבות הסינמטק)

(צילום: יח"צ – באדיבות הסינמטק)


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר