כיכר ספרא, מודעת פרסום של ההצגה 'מלכודת'
כיכר ספרא, מודעת פרסום של ההצגה 'מלכודת'

בשל תוכן בעייתי או בגלל מזג האוויר? הביטול של ההצגה "מלכודת" בסנהדריה

היום, שלישי, אמורה היתה להתקיים בשלוחת סנהדריה של מינהל קהילתי 'אשכולות' ההצגה "מלכודת" אשר מספרת על "שכן מוסלמי שמנסה להפקיע במרמה את דירתו של חצ'קל". העירייה: "עם היוודע תוכן ההצגה הוחלט לבטל אותה בעיר". מינהל אשכולות בשיחה עם "כל העיר": "התבטל בסוף. בגלל מזג האוויר נראה לי. כרגע אין מועד חדש"

פורסם בתאריך: 15.3.22 19:10

בוטלה בגלל התוכן או בשל מזג האוויר – למען האמת זה בכלל לא משנה, כי ההצגה "מלכודת" שאמורה היתה לעלות היום, שלישי, בשלוחת סנהדריה של מינהל קהילתי 'אשכולות' בכלל לא היתה אמורה להיות ממומנת על ידי עיריית ירושלים, בוודאי שלא להיות מוצגת בפני ילדי העיר, ויש שיאמרו שרצוי בכלל היה שלא היתה נוצרת.

אז על מה מדובר? בעלון שפורסם ועליו מתנוסס הלוגו של עיריית ירושלים, של מינהל 'אשכולות' וגם של החברה למתנ"סים נכתב כי "אגף תרבות תורנית בעיריית ירושלים בשיתוף מינהל קהילתי אשכולות ושלוחת סנהדריה מזמין אתכם ילדים יקרים להצגה 'מלכודת'".

עד כאן – טוב ויפה. ההצגה, יש לציין מסובסדת ועלות הכניסה אליה עומדת על 5 שקלים בלבד. כן, נהדר.

אלא שהמשפטים הבאים בעלון מספרים על התוכן: "השכן המוסלמי מנסה להפקיע במרמה את דירתו של חצק'ל, אשר בהתייעצות עם רבותיו עם רבותיו פועל במישור הרוחני ומתחזק בלימוד התורה פועל במישור הרוחני ומתחזק בלימוד התורה ללא השתדלות גשמית כלל למרות כל הניסיונות שבדרך".

ואז גם מופיע המשפט הבא: "הצגת מותחן חינוכית לכל המשפחה". חינוכית? האמנם?

חברת המועצה והקואליציה לורה ורטון (מרצ) אומרת בתגובה: "שמחתי שהעירייה הגיבה מיד והסירה כל תמיכה בהצגה לאחר שתוכנה נחשפה, אבל מדאיג שאין יותר פיקוח על הכספים הרבים שזורמים למה שנקרא "תרבות תורנית", אגף שתקציבו הוכפל ב-5 שנים האחרונות, לסכום אדיר של 27 מיליון שקל לשנה. רמז לדאגה שיש גם בעירייה נמצא בתגובת האגף, לגבי התקציב שוטף. אם התקציב גדול מדי לפיקוח, אז הייתי מציעה להחזיר אותו למימדיו הקודמים. אך מעבר לעניין המימון, מזעזע לראות את התוכן הגזעני הבוטה יחד עם הבורות הקשה. ועוד "הפקעה" על ידי ערבי? מדינת ישראל ועיריית ירושלים הפקיעו כ30 אחוז מאדמות פלסטינים במזרח העיר, בעוד שפלסטינים הרי לא יכולים "להפקיע" כלום כל עוד השלטון אינו בידם. לכתוב על הפקעה רכוש יהודי על ידי פלסטיני הוא בערך כמו לדבר על תוקפנות אוקראינית כלפי רוסיה, דברי בלע".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים וזוהי התגובה שהתקבלה: "עיריית ירושלים תומכת בתקציבי תרבות שנתיים עבור פעילויות ואירועי תרבות בשכונות ברמה שוטפת. לעירייה לא היה ידוע על תוכן ההצגה המדוברת. עם היוודע תוכן ההצגה לעירייה, הודיעה באופן מיידי כי אין בכוונתה לתמוך בהצגה או בכל תוכן אחר, אשר אינו עולה בקנה אחד עם ערכי החיים המשותפים, הקהילתיות והכבוד ההדדי בעיר ירושלים. בשיחה שהתקיימה בין העירייה לחברה למתנסי"ם, הוחלט לבטל את ההצגה בעיר".

 

 

ולגבי תגובת העירייה – אם העירייה לא ידעה על תוכן ההצגה, מדוע היא הוזמנה והיתה אמורה להיות מסובסדת על ידי עיריית ירושלים?

והדבר השני – "כל העיר" פנה למינהל קהילתי אשכולות על מנת להזמין כרטיסים להצגה, אולם נמסר כי "ההצגה התבטלה. בגלל מזג האוויר נראה לי. כרגע אין מועד חדש".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר