המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)
המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: שערי צדק)

פריצת דרך רפואית: בשערי צדק הושתלה הקרנית המלאכותית הדקה ביותר בעולם

מדובר בניתוח המבוצע בגישה ייחודית שמקצרת את משך ההחלמה ומשיגה תוצאות מדויקות ביותר שמונעות דחייה של השתל

פורסם בתאריך: 24.3.22 13:09

כחלק ממאמץ עולמי להחליף רקמות קרנית אנושיות ברקמות מודפסות, במחלקת העיניים במרכז הרפואי שערי צדק הושגה פריצת דרך רפואית, עם ההשתלה הראשונה של קרנית מלאכותית הדקה ביותר שהודפסה עד כה בעולם.


ל"כל העיר" נמסר כי "לאחר תקופה של מחקרים שהשיגו תוצאות פורצות דרך, אושר השימוש בשתל זה והודות לניסיון הרב נבחר שערי צדק למרכז הרפואי הראשון בארץ להשתלה הראשונה בארץ".

בשערי צדק מציינים ומדגישים כי "הניתוח מבוצע בגישה ייחודית שמקצרת את משך ההחלמה ומשיגה תוצאות מדויקות ביותר שמונעות דחייה של השתל, על ידי ד״ר לירון ברקוביץ׳, מומחה למחלות וניתוחי קרנית בשערי צדק, ופרופ׳ דוד צדוק, מומחה למחלות וניתוחי קרנית מנהל מחלקת העיניים במרכז הרפואי שערי צדק".

"מדובר בצעד נוסף לקראת עתיד בו תקטן התלות בזמינות רקמה אנושית לצורך ביצוע השתלות קרנית במטופלים הזקוקים לכך. כך למעשה במקום לעשות שימוש בקרנית מאדם שנפטר, ישתמשו בקרנית שיוצרה בהתאמה אישית בזמינות מלאה", מסביר ד"ר ברקוביץ'. "המושתל הראשון בארץ, סבל מפתולוגיה עינית נרחבת ודחיית שתל קרנית קודם, ומפאת החשש כי שתל אנושי ידחה שוב, הוחלט ע״י צוות יחידת הקרנית להשתיל את ה EndoArt – שתל אנדותל קרנית סינטטי בעובי של 50 מיקרון שהודפס במעבדת חברת הסטארט-אפ הרפואי הישראלית EyeYon. ניתוח חדשני זה מבוצע דרך חתך של כ- 2 מילימטר בדופן העין, תוך שימוש באמצעי הדמיה מתקדמים המאפשרים מיקום מדויק של השתל בעין".

ד״ר לירון ברקוביץ׳, המטופל ופרופ׳ דוד צדוק (צילום: שערי צדק)

ד״ר לירון ברקוביץ׳, המטופל ופרופ׳ דוד צדוק (צילום: שערי צדק)


פרופ׳ דוד צדוק מוסיף: “ביחידת הקרנית במרכז הרפואי שערי צדק מטפלים באופן תרופתי וניתוחי בקשת רחבה של בעיות קרנית ושטח העין ומבצעים את כל סוגי השתלות הקרנית למיניהן. אנו שמחים על הרחבת אפשרויות הטיפול ועל ההישג הרפואי שצפוי לשנות את חייהם של מאות מטופלים שממתינים חודשים רבים להשתלות בשל מחסור בזמינות הקרנית האנושית”.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ישראל

    דוקטור ברקוביץ הרופא עיניים שלי, ואני ממש שמח שעברתי אליו, היה שם רופא ספרדי נראה לי, שדיבר אלי בזלזול.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר