הרב שמואל רבינוביץ, ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי)
הרב שמואל רבינוביץ, ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי)

רב הכותל על מעמד ברכת הכהנים המסורתי בחול המועד פסח: "זהו מחזה מרומם"

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקודשים, נפעם מההמונים שמגיעים לסמטאות העיר העתיקה בימי חול המועד פסח ואומר ל"כל העיר": "בימים אלה, כולם כאיש אחד, בלב אחד". בשל הצפי לרבבות מתפללים - ברכת הכהנים תפוצל לשני מעמדים - בימים שני ורביעי

פורסם בתאריך: 17.4.22 21:29

ברחבת הכותל המערבי מוכנים לבואם של מאות אלפי עולים לרגל במהלך חג הפסח – אחד מחגי שלוש הרגלים – ובעיקר לרבבות מתפללים שיגיעו לברכת הכהנים המסורתית של חול המועד. בשל הביקוש הגדול, המעמד הקדוש של ברכת הכהנים יפוצל לשני מעמדים שונים בהתאם להנחיות הבטיחות ולפי הקיבולת של רחבת הכותל המערבי, והוא ייערך במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, הרב דוד לאו שליט"א ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט"א.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב רבינוביץ, מתייחס בשיחה עם "כל העיר" להכנות לקראת חג הפסח ולהיערכות לקליטת אלפי המתפללים ברחבת הכותל המערבי בחול המועד: ״בשבת הקרובה, יחגוג העם היהודי את חג הפסח. החג המציין את יציאת עם ישראל מעבדות במצרים – לחירות. בליל החג נסב כולנו לשולחן החג ונערוך את "ליל הסדר" – כשמו כן הוא. לילה שבו מתקיים סדר פעולות מדוקדק, כאשר כל פעולה מסמלת מוטיב משמעותי בחג הפסח. אחד המוטיבים המרכזיים בליל הסדר, היא מצוות שתיית ארבע כוסות יין. אפשר להבין, ששתיית יין מרובה מסייעת לאדם להרגיש כבן חורין".

"בכל יום מימי חול המועד מתמלאות סמטאות העיר העתיקה ברבבות אנשים, נשים וטף, אשר הולכים יחדיו, אל עבר הכותל המערבי, זכר לעליה לרגל", מתאר הרב רבינוביץ. "זהו מחזה מרומם בו אלפי יהודים, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, בני הארץ ומחוצה לה. לו היינו מתבוננים בהם מקרוב, היינו רואים מיד עד כמה שונים הם זה מזה – בהליכותיהם, בדעותיהם ובאופיים. אך בימים אלה, נמחקים ההבדלים והם מצטרפים זה אל זה, כאיש אחד, בלב אחד".


ברכת כהנים בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

ברכת כהנים בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

 


יצוין כי על מנת לעמוד בצפי להגעת ציבור גדול מכל רחבי הארץ למעמד ברכת הכהנים המסורתית, כאמור, יפוצל מעמד ברכת הכהנים לשני מעמדים שונים בהתאם להנחיות הבטיחות ולפי הקיבולת של רחבת הכותל המערבי. המעמדים יתקיימו ביום שני, יום ב של חול המועד, וביום רביעי, יום ד של חול המועד. תפילת שחרית תתקיים בשעה 8:45 כאשר ברכת כהנים ראשונה של שחרית תיערך בשעה 9:15, תפילת מוסף בשעה 10:00 וברכת כהנים שנייה של מוסף בשעה 10:15. מהקרן למורשת הכותל נמסר כי "כדי להשתתף במעמדים אלו, הציבור הרחב מתבקש להגיע למעמד אחד בלבד".

הרב רבינוביץ מתייחס גם לטקס ברכת הכהנים ומשתף כי "התרגשות גדולה לקראת המעמד המרומם בו זוכה עם ישראל להתברך בברכה המסורתית, על ידי מאות כהנים המתכנסים יחד לתפילת שחרית ומוסף בכותל המערבי, יחד עם רבבות המתפללים העולים לרגל לשאת תפילה על יד שריד בית המקדש ולהתברך באהבה".


הרב שמואל רבינוביץ (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

הרב שמואל רבינוביץ (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


ל"כל העיר" נמסר כי "בחודש הקרוב ייתכנו שינויים בהסדרי ההגעה לעיר העתיקה. מומלץ להגיע לאזור בתחבורה ציבורית. ביום שישי – שביעי של פסח, הגעה רגלית לכותל המערבי תתאפשר דרך שער יפו בלבד. יש להישמע להוראות משטרת ישראל והסדרנים, במהלך כל ימות החג"

כמידי שנה, בדיקת חמץ תתקיים על ידי צוות הקרן למורשת הכותל ביום חמישי בערב. "לרגל החג הגיעו מאות כסאות חדשים, מחזורים (סידורים) לחג, ואף נתלה שלט ‘ברוכים הבאים' לכלל עולי הרגל שיגיעו במהלך כל חול המועד", עוד נמסר מהקרן למורשת הכותל. "בנוסף, אתרי מנהרות הכותל תוגברו והם יהיו פתוחים לקהל. כמו כן, קיימים 2 מסלולים במנהרות הכותל – הקלאסי, והמסלול החדש "הגשר הגדול". מרבית הסיורים כבר מלאים, נותרו מקומות אחרונים. להזמנות www.thekotel.org".

 

 

לא רק בכותל ערוכים ומוכנים לפסח. הכותל אמנם צפוי להיות, כבכל פסח, מוקד העלייה המרכזי לרגל, אבל בעיריית ירושלים צופים כי במהלך החג וימי חול המועד יפקדו את ירושלים מאות אלפי מבקרים, כשגם מספר של מיליון מבקרים אינו מופרך.

מוקדי משיכה נוספים, פרט לכותל ולעיר העתיקה, צפויים להיות אתרי הטבע העירוני (רכס לבן, עמק הצבאים, עין חניה ועוד), מוסדות התרבות, שוק מחנה יהודה ואתרי בילוי ופנאי דוגמת פארק טדי, גן החיות, הגן הבוטני וכו'.


ברכת כהנים בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

ברכת כהנים בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


בעיריית ירושלים נערכו לקליטת המבקרים הרבים, כשבין השאר הוחלט על הפסקת עבודות התשתית ברחבי ירושלים עד לאחר חג הפסח. בפגישה שקיים ראש העיר משה ליאון עם כלל גורמי התחבורה, מנהלי הפרויקטים וזכייני הרכבת בירושלים, הוא הנחה על עצירת כל עבודות הפיתוח והתשתיות בעיר, אשר מפריעות לתנועה עד לאחר חג הפסח.

"ירושלים תהיה מלאה מפה לפה במהלך חג הפסח, ועל מנת להקל על הציבור ולייצר תנועה חלקה יותר, החלטתי לעצור את כל עבודות הפיתוח עד לצאת החג", מסביר ראש העיר. "עבודות הפיתוח יתחדשו בבוקר שלמחרת צאת החג. חג פסח שמח וכשר לתושבי ירושלים ולכל בית ישראל".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר