ברכת הכהנים בכותל המערבי ביום שני (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
ברכת הכהנים בכותל המערבי ביום שני (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

הבוקר, רביעי, מעמד ברכת הכהנים של פסח – האם המוני בית ישראל יגיעו?

על רקע המתיחות הביטחונית, ולאחר שביום שני נרשמה נוכחות דלילה של מתפללים במעמד החשוב והמיוחד, בקרן למורשת הכותל מקווים ומאמינים כי הבוקר, רביעי, תהיה נוכחות משמעותית יותר; מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יאבטחו את העיר העתיקה

פורסם בתאריך: 20.4.22 08:01

האם השקט היחסי שנשמר בימים האחרונים באזור הר הבית והעתיקה יוביל את המוני בית ישראל למעמד ברכת הכהנים של פסח? השאלה הזו אולי נראית מעט טריוויאלית, אולם אחרי הנוכחות הדלילה, אלפים בודדים של מתפללים, במעמד ברכת הכהנים ביום שני, השאלה הזו הופכת לרלוונטית יותר.

הבוקר, רביעי (20.4), יתקיים המעמד השני של ברכת הכהנים, כשהפעם מקווים ומאמינים בקרן למורשת הכותל המערבי יגיעו אלפים רבים הרבה יותר.
"אחרי שנתיים של קורונה והגבלות שונות, ציפינו לחג עמוס מאוד כפי שהיה טרום קורונה. לראות את עם ישראל מצביע ברגליים ועולה לירושלים בשמחה ובאחדות.
אבל – המתיחות של הימים האחרונים הביאו לירידה נקודתית במספר המשתתפים בברכת הכהנים הראשונה של חג הפסח", נמסר מהקרן למורשת הכותל במענה לפניית "כל העיר".

עוד הוסיפו בקרן למורשת הכותל: "עם זאת, חשוב לציין כי הדרכים לכותל המערבי פתוחות והמשטרה מאבטחת את כל הדרכים ובמהלך חול המועד הגיעו אלפים רבים של מבקרים מרחבי הארץ. אנו תקווה, כי מחר יום רביעי במעמד ברכת הכהנים השני תהיה נוכחות גדולה יותר של משתתפים, וכי חג הפסח יתחדש כמדי שנה ברבבות מבקרים שמגיעים זכר לעליה לרגל לירושלים ולכותל המערבי".

עוד נמסר: "ביום שלישי נרשמה עלייה מבורכת במספר המבקרים שהגיעו זכר "עלייה לרגל" לרחבת הכותל המערבי בכל שעה ושעה. אנו תקוה כי עד סוף החג יוכלו להמשיך ולהגיע רבים נוספים לירושלים ולכותל המערבי".

  • סדר תפילות ברכת הכהנים בכותל:
    תפילת שחרית – 8:45
    ברכת כהנים של שחרית – 9:15
    תפילת מוסף – 10:00
    ברכת כהנים של מוסף – 10:15

ממשטרת ירושלים נמסר כי "מאות שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר ירושלים, בדגש לאזור העיר העתיקה וצירי התנועה באזור, הכל במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש, לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, וכן לווסת ולהכווין את התנועה. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי, בהתאם לעומסים ולמגבלת מספר המשתתפים שקבע הדרג המדיני. בשל היערכות זו, ייחסמו לתנועה רחובות רבים בעיר העתיקה ובסמוך אליה, בהם: כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה".

 

 

כאמור, ביום שני האחרון (18.4), היתה הפתעה לרעה מבחינת מספר המתפללים שהגיעו. לעומת השנים הקודמות, במיוחד אלו של טרום הקורונה, התמונות שנראו מרחבת הכותל המערבי היו אפילו קצת עצובות.

אולם מאז יום ראשון, אז נרשמו התפרעויות רבות ואף הושלכו אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו לכותל המערבי, השקט חזר להר הבית ולעיר העתיקה, ועל כן מאמינים כעת כי מעמד ברכת הכהנים יהיה המוני הרבה יותר ויזכיר את התמונות היפות של טרום הקורונה.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר