משלחת העיר ירושלים למצעד החיים באושוויץ (צילום: אסף שקד)
משלחת העיר ירושלים למצעד החיים באושוויץ (צילום: אסף שקד)

בהשתתפות משלחת של העיר ירושלים: בשעה 15:00 – מצעד החיים באושוויץ

מצעד החיים, אחד האירועים המרכזיים לציון יום השואה והגוברה, יצא לדרך בשעה 15:00 במתכונת מצומצמת ולאחר שלוש שנים שבהן הוא לא נערך בשל מגבלות הקורונה. המשלחת מירושלים, אשר מובלת על ידי ראש העיר, כוללת סגני ראש עיר, חברי מועצה, עובדי עירייה, אנשי הדסה ועוד

פורסם בתאריך: 28.4.22 12:28

אחרי שלוש שנים שבהן הוא לא נערך – מצעד החיים באושוויץ יצא היום, חמישי (28.4.2022) לדרך באושוויץ. המצעד, שהוא אחד האירועים המרכזיים לציון יום השואה והגבורה, צועד לאורך מסילת הרכבת בין מחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו, מרחק של כשלושה ק"מ, באותה הדרך בה אולצו לצעוד אל מותם בימי השואה רבבות רבות של יהודים, ומטרתו היא להנחיל את זיכרון השואה ולהנציח את קורבנותיה.



השנה, לראשונה, יצאה משלחת רשמית של העיר ירושלים למצעד החיים וזאת בעקבות הזמנה שהתקבלה ממארגני המצעד. את המשלחת הירושלמית מוביל ראש העיר משה ליאון ונכללים בה, בין השאר, סגני ראש העיר יוסי חביליו ואריה קינג, חברי מועצה, עובדי עיריית ירושלים, נציגי החברה העירונית 'אריאל'.

מהמרכז הרפואי הדסה יצאו למשלחת העיר ירושלים מנכ״ל המרכז הרפואי פרופ׳ יורם וייס, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים ושורה של אנשי צוות – המייצגים את חזון הדסה לטיפול בכל בני האדם הזקוקים למרפא, בכל מקום ובכל זמן – להושטת יד ונקיטת עמדה ופעולה למען האחר.


המשלחת מירושלים למצעד החיים באושוויץ (צילום: עיריית ירושלים)

המשלחת מירושלים למצעד החיים באושוויץ (צילום: עיריית ירושלים)


המשלחת הירושלמית נחתה אתמול (רביעי) בקרקוב שבפולין, ומיד לאחר נחיתתה ביקרה ברובע היהודי, שם נותרו בתי הכנסת וסימני מזוזות שנעקרו, עדות אילמת ליהדות קרקוב שהתקיימה בעיר כ-800 שנה ורובה נספתה בשואה.


סמל ירושלים על המטוס של המשלחת לפולין (צילום: עיריית ירושלים)

סמל ירושלים על המטוס של המשלחת לפולין (צילום: עיריית ירושלים)


לאחר מכן הגיעה המשלחת למקום שבו היה ממוקם גטו קרקוב, שמעה מהמדריכים את סיפור השמדתה של יהדות קרקוב ואת סיפורם מעורר ההשראה של גיבורי המרד. בין השאר, ביקרה המשלחת בבית הכנסת הרמ״א (רבי משה איסרליש), שנבנה ע"י אביו ישראל איסרליש. הרמ״א, שנחשב לגדול הפוסקים ביהדות אשכנז, התפלל בבית הכנסת הזה, עת היה רבה הראשי של קרקוב.

עוד ביקרה המשלחת הירושלמית ברחוב ז׳וופינקה 13, שם נחשפה לדירת מסתור ששימשה את המחתרת היהודית בקרקוב. באותה דירה נרקם רעיון המרד, ובה נשבעו המורדים היהודים אמונים למחתרת ולעם ישראל.


נציגי חברת אריאל במצעד החיים (צילום: אסף שקד)

נציגי חברת אריאל במצעד החיים (צילום: אסף שקד)


למשלחת הצטרף גם אביו של ראש העיר, שלום ליאון, יליד העיר סלוניקי ביוון, אשר כל משפחתו (מצד אביו) נספתה באושוויץ. שלום הספיק לעלות עם הוריו לארץ, לפני המאורעות, וכך ניצלו חייו.

עם סיום מצעד החיים תחזור המשלחת לישראל.

 

 


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר