מיכל הרצוג, רעיית הנשיא, בביקור במרכז 'הד-ספייס ירושלים' (צילום: דוברות העירייה)
מיכל הרצוג, רעיית הנשיא, בביקור במרכז 'הד-ספייס ירושלים' (צילום: דוברות העירייה)

רעיית הנשיא מיכל הרצוג: "במרכז הד-ספייס ירושלים המשפט 'כל המציל נפש אחת' – מתממש"

מיכל הרצוג, רעיית נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקרה בהד-ספייס ירושלים - מרכז בריאות נפשית לנוער וצעירים - והתרשמה מהפעילות הענפה. המרכז פועל כשלוש שנים במטרה לייצר התערבות מוקדמת ומניעה בבריאות הנפש

פורסם בתאריך: 3.5.22 14:26

במרכז הבריאות הנפשית לנוער וצעירים 'הד-ספייס ירושלים' זכו הבוקר לביקור נשיאותי, כשמיכל הרצוג, רעיית הנשיא יצחק הרצוג, ערכה במקום ביקור התרשמות. הגב' הרצוג, יש לציין, הוזמנה על ידי עיריית ירושלים ומינהל החינוך כדי להתרשם מהפעילות החינוכית-בריאותית במקום.

"עם כניסתי לתפקיד היה לי ברור שבריאות הנפש הוא תחום שחשוב לי מאוד", אמרה רעיית הנשיא בסיום הביקור. "עם החלטתי לעסוק בו, התברר לי שיש בציבור צמא גדול לכך. אני אמנם לא יכולה להשפיע על תקציבים של בתי חולים פסיכיאטריים, אבל אני כן יכולה להעלות על נס ולדבר על מקומות כמו הדספייס. ממש כאן המשפט "כל המציל נפש אחת…" מתממש, וזה באמת מה שאתם עושים. תודה רבה לכם".

מרכז 'הד-ספייס ירושלים' הוקם ביוני 2019 על ידי עיריית ירושלים, מתוך התפיסה של ראיית התלמיד כשלם. מערכת החינוך הירושלמית נותנת מעטפת כוללת לתלמיד, החל מלמידה משמעותית ורלוונטית ועד מענים רגשיים טיפולים בהתאם לצורך. מדובר בתוכנית חדשנית וייחודית של מינהל החינוך בעיריית ירושלים ועמותת אנוש, העוסקת בקידום בריאות נפשית של בני נוער וצעירים. מטרת התוכנית היא לייצר התערבות מוקדמת ומניעה בבריאות הנפש בקרב בני נוער צעירים בגילאי 25-12.

בביקור רעיית הנשיא הרצוג השתתף גם ראש העיר משה ליאון שהוסיף: "פעמים רבות, כל מה שבני הנוער צריכים זה מישהו שיקשיב להם, שידבר אתם, שייתן עצה טובה, שיראה להם שיש אור בקצה המנהרה. באמצעות ה"הד-ספייס" אנו נותנים מענה לכך. מקום ללא סטיגמות, נגיש וללא עלות, שיש בו אנשי מקצוע פתוחים וקשובים. אנחנו רואים בבני הנוער ובצעירים את העתיד של ירושלים ואנחנו רוצים לתת להם לצמוח בסביבה שהיא מאפשרת אבל גם מוגנת".

בהד-ספייס הטיפול בקשיים נעשה מוקדם ככל שניתן, תוך מתן כלים להתמודדות עם קושי, בכדי לחזור לשגרת החיים, באמצעות תהליך אישי ממוקד. המרכז פועל דרך שיתופי פעולה משמעותיים עם בתי הספר, מנהלי חינוך ורווחה, מרכזי צעירים, מחלקות קליטה, תנועות נוער, מחלקות חברה, תרבות, פנאי ועוד.

הד-ספייס כולל צוות מקצועי ואיכותי. בצוות אנשי ניהול, אופרציה, רפואה ואנשי טיפול: פסיכולוגים קליניים, עו”ס קליניים ופסיכותרפיסטים עם הסמכה מהמוסדות המובילים בתחום והרבה ניסיון. הצוותים מומחים בעבודה עם צעירים ומביאים גם כלים טיפוליים ועולמות תוכן נוספים כמו: פסיכותרפיה בין אישית (IPT), עבודה קוגניטיבית התנהגותית (CBT), מנטליזציה, חמלה, טראומה, מגדר, הפרעות קשב, פוטותרפיה, טיפול גוף ונפש, פסיכודרמה ועוד.

המענים הניתנים במרכז:
• טיפול אחד על אחד – עד 15 מפגשי טיפול מותאמים.
• מבחר קבוצות – טיפוליות וקבוצות נושא.
• דלת פתוחה – מפגשי ייעוץ חד פעמיים של 30 דקות.
• יחידה לטיפול במורים (החממה לא. נשים) – עד 10 מפגשי ייעוץ.
• מערך סדנאות והכשרות – הכשרות לעובדים סוציאליים בית ספריים.

 

 

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך חגית משה: "ה'הד ספייס' ממשיך ומתפתח כל הזמן – ממקום שנותן מענה לבני נוער, למקום שנותן מענה גם למורים וצוותי הוראה. הקורונה הציפה את ההתמודדות הנפשית לראש הכותרות, וטוב שגם לאחר הקורונה אנחנו ממשיכים לקדם את הנושא בירושלים על מנת לתת את המעטפת הטובה ביותר לצעירים בשנים הכי משמעותיות לבניית החוסן האישי. אני מודה לרעיית הנשיא על הביקור המיוחד ולאנשי עמותת אנוש והאדספייס שעושים חיל המתן מענה רגשי לתושבי ירושלים".

ראש מנח"י ירושלים יואב (זימי) זמרן: "המרכז הוקם בירושלים לפני 3 שנים, ואנחנו רואים צימאון אדיר להרחבת המענה שהוא נותן – גם עבור המגזר החרדי וגם עבור מזרח העיר. אנחנו יודעים שמניעה היא כלי יעיל, חסכוני ומיטיב. ברגע שהרשות המקומית נותנת מענה באופן פשוט ונגיש, גם לתלמידים וגם לצוותים חינוכיים – אנחנו מונעים את החמרת המקרים בעתיד".


מחפשים בית בעיר? היכנסו ללוח הדירות הגדול של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר