כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

תושבי ירושלים – הארנונה מכבידה עליכם? בקרוב היא תכביד עוד יותר

הארנונה בירושלים היא היקרה ביותר בישראל. בחודש הבא תדון עיריית ירושלים בהעלאת מס הארנונה. חבר המועצה אדיר שוורץ מהתעוררות טוען כי "חברי המועצה יכולים לבלום את העלייה". העירייה בתגובה: "לאור העובדה שהעיר מקבלת מענק בירה, היא אינה יכולה לסטות מקביעת הממשלה"

פורסם בתאריך: 25.5.22 13:42

הארנונה בירושלים, כפי שאתם בוודאי יודעים ומרגישים, היא יקרה. הכי יקרה בארץ אם לא ידעתם – וזו עובדה שאין עליה חולק. מבלי להיכנס לשאלה האם מס הארנונה שמשלמים תושבי ירושלים הולם את רמת השירותים שהם מקבלים מעיריית ירושלים, ומבלי לנגוע בסוגיית הפטורים וההנחות שמקבלים חלק מהתושבים וגופים כאלה ואחרים – בחודש הבא צפויה הארנונה שלכם להתייקר. כן, שמעתם נכון, בחודש הבא תתייקר הארנונה בירושלים בלפחות 1.37 אחוז.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


למה זה קורה? ההסבר הוא כזה – בכל שנה, מתוקף חוק ההסדרים, ישנה העלאה אוטומטית וקבועה של הארנונה בכל הארץ. אולם, כפי שהסביר בישיבת מועצת העירייה האחרונה חבר מועצת העירייה אדיר שוורץ (התעוררות), "בכל שנה ושנה יש אפשרות לעירייה להצביע או בעד או נגד הסיפור של העלאת הארנונה האוטומטית שקורית מתוקף חוק ההסדרים. יש עיריות בארץ שניצלו את ההזדמנות הזאת שהמחוקק נתן לעירייה, והוא לא נתן אותה סתם, כדי להצביע נגד ההעלאה, שהיא לא גזרת גורל ולא גזרת שמיים. אפשר בהחלט לפעול כדי להתנגד להעלות את מס הארנונה על תושבי ירושלים, באופן אוטומטי. חשוב להגיד גם עניין של אלטרנטיבות. אפשר למשל לקדם מס תייר – לתיירים שיגיעו לירושלים כדי לכסות את הבור התקציבי שיגיע משם. אפשר למשל לא להעלות בכל שנה את התקציב ולהתגאות בתקציב הכי גדול בתולדות העירייה – כשזה בא על חשבון התושבים, זה בעיניי לא הישג מסחרר".


אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)


בשיחה עם "כל העיר" אומר שוורץ, יו"ר ועדת הביקורת בעירייה: "הארנונה בירושלים כבר עכשיו הכי יקרה בארץ. יותר מקיסריה, הרצליה ותל אביב. בזמנים בהם יוקר המחיה מגיע לשיאים חדשים, והכיס של אזרחי ישראל כואב מתמיד – העירייה חייבת לנקוט צעדים ולסייע. לצערי, הקואליציה המנותקת של ליאון בוחרת לפעול נגד התושבים, ובקרוב תצביע להעלות עוד את תעריף הארנונה, הגבוה ממילא. העירייה יכולה לבלום את העלייה הזו, זו בחירה שלה. יש עיריות בישראל שהצביעו לבלימת עליית המחירים, ואף להורדתם. אי אפשר מצד אחד להתגאות בכך שלעירייה התקציב הגדול בתולדותיה ומצד שני להמשיך ולהערים קשיים על חשבון התושבים. נמשיך להילחם בכלים שעומדים לרשותנו כדי לבלום את המהלך הזה".

 

 

ומה אומרים בעיריית ירושלים? במענה לפניית "כל העיר" מהעירייה נמסר כי "הגידול של 1.37 אחוז הוא לפי נוסחה שנקבעת בחוק והיא העלאת חובה לכל הרשויות המקומיות. לאור העובדה שהעיר ירושלים מקבלת מענק בירה מהממשלה, היא אינה יכולה לסטות מקביעת הממשלה בעניין גובה הארנונה".

עוד נמסר כי "גם רשויות מקומיות אחרות, שאינן מקבלות מענק ממשלתי, לא נוטות להפחית ארנונה מתחת לקביעת הממשלה. מועצת עיריית ירושלים תדון בנושא הארנונה לשנת 2023 בישיבת המועצה שתתקיים בסוף חודש יוני 2022".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר