מצעד הגאווה בירושלים, מירב כהן, אלון שחר, מאיר בינג (צילומים: מול גולדברג, באדיבות המשרד לשוויון חברתי)
מצעד הגאווה בירושלים, מירב כהן, אלון שחר, מאיר בינג (צילומים: מול גולדברג, באדיבות המשרד לשוויון חברתי)

תקציב העירייה לטובת מצעד הגאווה בירושלים: 0 שקלים

ביום חמישי הקרוב יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות במרכז העיר, אולם בעיריית ירושלים לא מצאו לנכון להשתתף בעלויות המצעד, שזוהי שנתו ה-20. בינתיים, בשבוע החולף הושקו אירועי חודש הגאווה באירוע קטן בבית הפתוח בהשתתפות השרה לשוויון חברתי מירב כהן. העירייה בתגובה: "מסייעים לקהילת הלהט"ב באמצעות תקצוב הבית הפתוח"

פורסם בתאריך: 28.5.22 20:00

ביום חמישי הבא, 2.6.2022, יתקיים זו השנה ה-20 מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. השבוע, בפתיחת אירועי הגאווה בירושלים ופתיחת אירועי חודש הגאווה בישראל, עולה תמונה לא מחמיאה לפיה עיריית ירושלים אינה תומכת באופן מספק בקהילת הלהט"ב בעיר.

כך למשל, ל"כל העיר" נודע כי את מצעד הגאווה של השנה עיריית ירושלים מתקצבת בסכום עגול של 0 שקלים. בתל אביב, לעומת זאת, מצעד הגאווה מתקוצב על ידי העירייה ב-6 מיליון שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


וזה לא הכל. באחרונה החל המשרד לשוויון חברתי, שבראשו עומדת השרה מירב כהן, במהלך לתמיכה בפעילות לקידום קהילת הלהט"ב ברשויות מקומיות. למעלה מ-70 רשויות הגישו בקשה והצטרפו למהלך, אולם עיריית ירושלים אינה ביניהן. למעשה, עיריית ירושלים כלל לא נענתה לקול הקורא שהוציא המשרד לשווין חברתי, אשר בתגובה, ומתוך רצון לתת שירות לקהילה הגאה בעיר הכי גדולה במדינה, החל במיזם משותף עם הבית הפתוח בירושלים.

בהשקת אירועי הגאווה בירושלים, שהתקיים בבית הפתוח לגאווה וסובלנות בעיר, הוצגו תוכניות ומענים ייחודים לקהילה הלהט"בית הדתית, האוכלוסייה הערבית בעיר ועוד תוכניות מגוונות ליצירת מרחב בטוח עבור הקהילה הגאה.


השרה מירב כהן, מנכל הבית הפתוח אלון שחר, מנכל המשרד לשוויון חברתי מאיר בינג (צילום: באדיבות המשרד לשוויון חברתי)

השרה מירב כהן, מנכל הבית הפתוח אלון שחר, מנכל המשרד לשוויון חברתי מאיר בינג (צילום: באדיבות המשרד לשוויון חברתי)


במשרד לשוויון חברתי מציינים כי "המשרד תיקצב את הפעילות לקהילה הגאה ברחבי הארץ בכ-17 מיליון שקלים, כאשר בשלוש השנים הקרובות יגיע התקציב ל-30 מיליון שקלים בכל שנה. בעיר ירושלים, עם האתגרים וההתמודדויות הייחודיות לה, המשרד מעביר יותר ממיליון שקלים עבור פעילות הקהילה הגאה בעיר".

השרה כהן מוסרת ל"כל העיר": "אני נרגשת לראות את הפעילות המבורכת שנעשית בבית הפתוח בירושלים, בחברות דתיות ומסורתיות מי שיוצא מהארון נמצא במצוקה גדולה, אני מאמינה כי זכותו של אדם לחיות על פי אורח החיים שהוא מאמין בו ונכון עבורו. לשם השוואה, המצעד בתל אביב מתוקצב ב-6 מיליון שקלים על ידי עיריית תל אביב, לעומת 0 מיליון בעיר ירושלים. כשהייתי חברת מועצת עיר מטעם סיעת התעוררות נלחמתי על זכותם של חברי הקהילה לצעוד בעיר ירושלים בבטחה ואני שמחה על סגירת המעגל והאפשרות לתמוך בקהילה הגאה בירושלים באמצעות הקצאת משאבים לבית הפתוח".

 

 

אדיר שוורץ, חבר המועצה מטעם "התעוררות" ויו"ר וועדת הביקורת: "לקהילה הגאה בירושלים מגיע לקבל את כל מה שדרוש לה כדי לשגשג ולפרוח. למרות ההבטחות הריקות מתוכן של ליאון ליוסי חביליו ולורה ורטון מתחילת הקדנציה, שנחגגו כהישג חסר תקדים, נראה שהמצב רחוק מלהיות אידיאלי. מעבר להגדרה של מחזיק תיק כזה או אחר, יש קודם כל צורך במדיניות רצינית שתפסיק אחת ולתמיד את מחול השדים השנתי בסוגיית מימון הבית הפתוח והתמיכה במוסדות הקהילה האחרים. הקואליציה חייבת להבין שהבית הפתוח בירושלים הוא מרכז קהילתי חשוב, שמעבר להיותו בית אמיתי, מפעיל גם מערך פסיכולוגי מרשים ומעניק מענה מקצועי ורפואי חשוב לחברי וחברות הקהילה, שזקוקים פעמים רבות לדיסקרטיות ורגישות שרק הבית הפתוח יכול להעניק, בפרט בגילאי נוער. במקום לקדם את כל אלה, ליאון ממשיך להכנע למפלגות החרדיות, ועלי התאנה בקואליציה ממשיכים להצמד לכסא. אני קורא לאוהבי ירושלים להגיע ולהשתתף במצעד ביום חמישי ולהגיד בקול ברור, לכל אחד וכל אחת יש מקום בירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, עיריית ירושלים מסייעת לקהילת הלהט"ב, באמצעות תקצוב הבית הפתוח בעיר, וכן בהכוונה וליווי של עו"ס נוער וצעירים, הפועל בשיתוף פעולה עם הבית הפתוח. תקציב הבית הפתוח עומד על למעלה מ-600,000 שקלים מידי שנה. בנוסף, העירייה משלמת חלק מעלות שכירות מבנה הבית הפתוח, וזאת על-פי מבחן תמיכות של המינהלים הקהילתיים".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. ליאם

    סוף סוף עיר נורמלית.. למה תקציב? אפילן בגדים הם לא צרחכים!! אז תקציב הם רוצים…??!! חח וכמובן שמדחנת תל אביב יוצאת הסתומה ושאפו לירושלים- סוף סוף!!!!

  2. משה

    כל הכבוד לעיריית ירושלים. הסוטים לא צריכים לקבל אגורה שחוקה. המתועבים צריכים להישלח לכלא. עיריית ירושלים נדרשת לאסור את קיום מצעד הבהמות לחלוטין!

  3. דיי עם השטויות

    חבל שיש פה תגובות פרימיטיביות – אבל נכון שהציפייה שיהיה תקציב בשביל צעדה – שסוגרת את כל שאר התושבים מתנועה חופשיה במשך שעות – ויותר מזה, בזמן שלבתי חולים אין תקציבים מספקים – זה מגוחך! סתם ניסיון חסר מחשבה לחקות את תל אביב ואת חו"ל (לא נפוץ שם בכל עיר!)

  4. יהודי

    אשרי העירייה! מי יתן ועיר קודשנו תכרית מעימה את כת התאבים והבוגדים

  5. יהודי שונא זימה

    אשרי העירייה! מי יתן ועיר קודשנו תכרית מעימה את כת התאבים והבוגדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר