אלי מזרחי ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)
אלי מזרחי ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

טרגדיה – אלי מזרחי, ממובילי המהפך של שוק מחנה יהודה הלך לעולמו

מזרחי ז"ל, יו"ר ועד הסוחרים והאיש שצפה את המהפכה לפני כולם, יובא מחר, חמישי, למנוחת עולמים בגבעת שאול. "הקדים את זמנו"; "האיש והאגדה שהאמין וראה את הנולד לפני כולם, הפיח חיים אחרים, חדשים ומרגשים בשוק מחנה יהודה". יהי זכרו ברוך

פורסם בתאריך: 25.5.22 20:46

אלי מזרחי, מהדמויות המיתולוגיות של שוק מחנה יהודה, הלך היום, רביעי, לעולמו. בן 70 במותו. הלוויתו תתקיים מחר, חמישי (26.5) בשעה 12:00 בהר המנוחות בגבעת שאול.

מזרחי, מבעלי קפה מזרחי ובהמשך של קזינו דה פריז בשוק, היה ממובילי ההתחדשות של מחנה יהודה. למעשה, הוא היה פורץ הדרך שחזה את המהפכה הקולינרית של השוק. עוד קודם לכן, כיהן מזרחי כיו"ר ועד הסוחרים בשוק.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לפני חמש שנים, ביום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל, נבחר מזרחי ז"ל להיות אחד ממדליקי המשואות בטקס יום העצמאות בהר הרצל שיוחד לעיר ירושלים שחגגה באותה שנה 50 שנה לאיחוד העיר.

מותו של מזרחי, שהחלים לפני כמה שנים ממחלת הסרטן, השאיר בהלם רבים מאנשי השוק ואנשי קולינריה בירושלים.


אלי מזרחי ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

אלי מזרחי ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)


יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן: "אלי מזרחי היה איש יקר שהקדיש את מיטב שנותיו למען פיתוח וטיפוח שוק מחנה יהודה. האיש והאגדה שהאמין וראה את הנולד לפני כולם, הפיח חיים אחרים, חדשים ומרגשים בשוק מחנה יהודה".

פרידמן מוסיפה ואומרת כי "אלי היה הראשון שהביא קולינריה אל לב השוק האהוב על כולנו. בשעה שרבים הרימו גבה, איש לא שיער מה יהיה גודל ההצלחה של השוק, אך אלי ראה וזיהה לפני כולם. איש יקר שתרם את רוב זמנו לחיזוק השוק, תמיד בנועם, תמיד בחיוך, תמיד עם לב מלא ותשוקה בעיניו בכל פעם שנושא השוק עלה לדיון. את אלי זכיתי להכיר. עם אלי זכיתי לעבוד, לאהוב. לאהוב עד מאוד את הבית השני שלי ושל כל סוחרי השוק, הבית שהיה עבורו בית ראשון. אלי מזרחי יחסר לכל סוחרי שוק מחנה יהודה. אנו כואבים לכתו בטרם עת של אלי ומשתתפים בצער משפחתו".


מודעת האבל של אלי מזרחי ז"ל


לילך רובין, יזמית חברתית קולינרית, אשר הכירה את מזרחי בימים בהם הוא הוביל את השוק לקראת המהפכה הקולינרית סופדת: "דמות אדירה. ענק. אני פשוט בשוק ובהלם. היה מהפכן, ראש יצירתי בטירוף. הקדים את זמנו בכל כך הרבה דברים. היה לי חיבור מטורף איתו. תמיד חיבוק ונשיקה. אני פשוט בהלם. זה בלתי נתפס.

 

 

רובין מוסיפה: "אלי היה מיוחד. היו לו רעיונות משוגעים שהוא ביצע. הוא עשה ערבים של פעם בשבוע בשוק שבהם הוא הביא חברים ושפים לאירועים מיוחדים. זה היה רעיון מופרע שהקדים את זמנו בהמון זמן. מגיע לו כל כך הרבה. מגיע לו להיות יקיר ירושלים. ולמרבה הצער לא תמיד הוא קיבל את הכבוד שמגיע לו".

ראש העיר משה ליאון מוסיף: "ירושלים כואבת את לכתו בטרם עת של אלי מזרחי ז״ל. אלי היה פורץ דרך בזכות "קפה מזרחי" שפתח בשוק מחנה יהודה, בשיא תקופת הפיגועים היה לסמל בקרב רבים שראו בו את אחד מבתי הקפה הטובים בירושלים ובילו בו פעמים רבות. אלי פעל בכל עת וללא תנאי לקידום ופיתוח שוק מחנה יהודה והיה הראשון שזיהה את פוטנציאל הבילוי במקום. בזכות פועלו, פתח דלת לבתי הקפה, מסעדות וברים רבים שבאו אחריו והכניסו גוון נוסף ומשמעותי בשוק האהוב על כולנו. תושבי ירושלים ואני משתתפים בצער משפחתו. תהא מנוחתו עדן".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עיתון של מצחיקים

    טרגדיה, עלק, הוא כבר בן 70, מה רציתם שיחיה לנצח? איזה מצחיקולים, אם הוא היה בן 30 זאת טרגדיה ..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר