ההתפרעויות הלילה בבר אילן (צילומים: דוברות המשטרה)
ההתפרעויות בבר אילן לפני כשלושה חודשים (צילומים: דוברות המשטרה)

הסנונית הראשונה? תביעה אזרחית נגד הוונדליסטים מציר בר אילן

החברה העירונית מוריה הגישה השבוע תביעה נזיקית נדירה נגד אחד מפורעי החוק שגרמו נזק כספי אדיר בעבודות תוואי הרכבת בבר אילן. סכום התביעה - 300 אלף שקלים. האם העירייה וחברת מוריה החליטו סוף-סוף לנקוט ביד קשה נגד המתפרעים? תשובות בחודשים הקרובים

פורסם בתאריך: 9.6.22 20:42

החברה העירונית מוריה, אשר אמונה על ביצוע עבודות התשתית להקמת תוואי הרכבת הקלה בציר בר אילן, הגישה השבוע תביעה אזרחית נדירה כנגד אחד מפורעי החוק, שגרמו בשנה האחרונה נזק כספי עצום.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד אשר אקסלרוד לבית משפט השלום בעיר, מבקשת חברת מוריה פיצוי של 300,000 שקל מהנתבע, אשר מוגדר בכתב התביעה כאחד ממובילי ההתפרעויות כנגד עבודות התשתית בבר אילן.

כך למשל, בתביעה נכתב, בין השאר: "קבוצת מתפרעים מאורגנת, שהנתבע הוא אחד ממנהיגיה, פועלת שוב ושוב ושוב על מנת לסכל את ביצוען של העבודות, על מנת לפגוע ולחבל בעבודות אשר בוצעו, בכל העבודה ובאפשרותם של הקבלנים השונים להמשיך את ביצוע העבודות. פעם אחר פעם מקיימת קבוצת המתפרעים הפגנות אלימות, פרועות ומשולחות כל רסן בצמוד למקום ביצוע העבודות ואף תוך פלישה מסוכנת, בלתי חוקית ושלא כדין לתור אתר ביצוע העבודות".

בהמשך נכתב כי "אותה קבוצת מתפרעים מאורגנת היטב, היא קבוצת שוליים ירושלמית, המשוייכת למגזר החרדי הקיצוני. הנתבע נמנה על מובילי קבוצה זו, שמטרותיה הינן אנרכיסטיות ותכליתן המוצהרת היא למנוע את התהליכים אותן מוליכה התובעת מטעם עיריית ירושלים".

בכתב התביעה מפורטים הנזקים שגורמים המתפרעים – נזקים חומריים כבדים, עיכוב העבודות ומניעת סיומן. על פי כתב התביעה, ההרס מתבטא בהרס מוחלט של גדרות, של ציוד בנייה, של כלי עבודה ועוד.

על פי התביעה, "פגיעת המתפרעים בציוד העבודה של התובעת ושל הקבלנים מטעמה גרמה לנזקים כבדים ביותר המוערכים על ידי התובעת בסך העולה כדי מאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך".

עוד נטען כי "העיכובים הרבים בהשלמת ביצוע העבודות אף הם גורמים לתובעת ולקבלנים מטעמה נזקים אדירי היקף המוערכים בסך העולה כדי מאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני למעלה משלושה חודשים, את הנושא העלה לסדר היום סגן ראש העיר אריה קינג אשר העביר ביקורת נוקבת על עיריית ירושלים ועל משטרת ירושלים שלא באות חשבון עם המתפרעים אשר גורמים לנזק אדיר לכלכלת ירושלים.

אז, בשיחה עם "כל העיר", ציין קינג: "על אף הנזק – אין עדיין אנרכיסט אחד שהושלך לכלא". בהמשך, קינג אף פנה בכתב לתביעה העירונית וביקש להבין מדוע לא מוגשים תביעות אזרחיות נגד המתפרעים, במיוחד לאור העובדה שהאירועים כולם מצולמים.

 

 

בעקבות התביעה האזרחית הנדירה שהוגשה השבוע, פנה "כל העיר" למשטרת ירושלים ותהה כיצד פועלת המשטרה נגד המתפרעים. לדברי המשטרה, בחודשים האחרונים הוגשו נגד ונדליסטים ומתפרעים בציר אילן 12 כתבי אישום. עוד נטען כי בוצעו מעצרים רבים ומתנהלות חקירות למיצוי הדין עם פורעים נוספים.
לסיכום, במשטרה ציינו כי "התביעה האזרחית הוגשה בשיתוף ובתיאום עם משטרת ירושלים".

אז האם מדובר בסנונית ראשונה או במראית עין? כנראה שהחודשים הקרובים הם אלה שיבהירו האם הוחלט לנקוט בקו נוקשה כנגד המתפרעים או שממשיכים לעצום את העיניים?


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת שסובלת

    לא מדובר בתביעה,
    אלא בתוכנית הגנה של חברת 'מוריה'
    תושבי בר אילן סובלים קבוע מעבודות של חברת מוריה.
    תקלות בטיחות חמורות שמשאירים בורות פתוחים, גדרות עם ברזלים שיוצאים ממקומם. ועוד.
    על בסיס קבוע יש קצרים בחשמל, משפחות שלימות שנשארים ללא חשמל למשך שעות שלימות – וזה אחת לשבוע שבועיים בממוצע. בדרך כלל ערב שבת (בחג השבועות אנשים נשארו ללא חשמל החל משישי בצהריים עד מוצאי שבועות – יומיים ללא חשמל!)
    על בסיס קבוע תקלות באספקת המים, ניתוקים של אינטרנט וטלפון

    עסקים ותושבים שנאשרים ללא דברים בסיסיים כמו חשמל, מים, טלפון ואינטרנט!!!

    אז הם עושים תביעה כדי שיוכלו להאשים ולהפיל הכל על המפגינים – זה מה שהם עונים עכשיו על כל תלונה שמגיע אליהם!
    כבר למעלה משנה שלא היה שום הפגנות בבר אילן!!!

  2. תושב השכונה שסובל יחד עם כולם מאויר מזוהם ופקק תנועה אחד גדול כל היום

    בתשובה לתושבת שסובלת. בליל שבועות ראיתי איך בחור צעיר כבן 16 גורם נזק באלפי שקלים בתוי הררכבת הקלה, בסמוך לצומת בר אילן וגולדה מאיר. שאלתי את הבחור, למה הוא משחית את הגדרות והציוד , הוא השיב לי , האבא שלי שלח אותי לעשות את זה.
    את כתבת על סבל, אלפי אנשים סובלים בגלל שאין רכבת קלה באזור. אם היתה רכבת קלה האויר שאנו נושמים היה יותר נקי וטוב והיו הרבה פחות בעיות תחבורה בעיר לרוחת כל התושבים מבלי יוצא מהכלל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר