הפגנת נהגי אוטובוס בכניסה לירושלים (צילום: כוח לעובדים)
הפגנת נהגי אוטובוס בכניסה לירושלים (צילום: כוח לעובדים)

שביתה נוספת בתחבורה הציבורית: מרבית קווי עוטף ירושלים לא יפעלו בשני בבוקר

ארגון כוח לעובדים ישבית גם מחר, שני, את הקווים הבינעירוניים בעוטף ירושלים בין השעות 5:30 ל-8:30. בהמשך הבוקר, בין השעות 10:00 ל-12:00, ישבתו גם הנהגים שמאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית. פירוט הקווים שיושבתו והשעות בפנים

פורסם בתאריך: 19.6.22 20:22

ארגון כוח לעובדים צפוי להשבית מחר, שני, את קווי התחבורה הציבורית בשעות השיא בכמה ערים מרכזיות. במקביל, צפויות להיערך הפגנות נהגים במספר מוקדים שונים. השביתה תחל כבר בשעה 05:00 לפנות בוקר ותימשך עד 8:30. בין היתר, שובתים מרבית קווי עוטף ירושלים ליישובים: גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון, קרית ארבע, מועצה אזורית בנימין, מעלה אדומים וירושלים-אריאל.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", גם בימים בשני ושישי בשבוע שעבר התקיימו שביתות אוטובוסים וזו הפעם החמישית שוועדי התחבורה בכוח לעובדים שובתים והשלישית ברציפות. הועדים מוחים על סירוב המדינה והחברות המפעילות להתחייב על שיפור בתנאי העסקת הנהגים כבר ב 2022. איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים: "אטימות המדינה והחברות המפעילות, מחייבות אותנו להמשיך ולשבות. נודיע במהלך השבוע על החרפת הצעדים".

תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "המדינה מתנתקת מהתחבורה הציבורית. המחסור בנהגים עולה למשק 40 מיליארד שקלים בפקקים אדירים. כשאין נהגים – אין תחבורה ציבורית והציבור ממשיך להשתמש ברכב הפרטי. הפתרון חייב להיות שיפור דרמטי בתנאי הנהגים כדי להחזיר הביתה אלפי נהגים שיצאו מהענף וצריכים לחזור. השביתות שלנו הובילו לשיפור השכר ב-2015 וב-2018, וכך כנראה גם הפעם. ככל שלא יהיה שינוי, נאלץ להרחיב את פעילות השביתות".

בנוסף להשבתה של ארגון כוח לעובדים, גם נהגי האוטובוס שמאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית ישבתו מחר למשך שעתיים – בין השעות 10:00 ל-12:00 – בדיוק כפי שקרה ביום שישי האחרון, אז ערכו הנהגים גם הפגנות מחאה ברחבי הארץ.

גם ההשבתה הזו קיבלה את אישור בית הדין הארצי לעבודה. באזור ירושלים יושבתו הקווים הבאים:

ירושלים – קווי ירושלים – שפירים, קווי ירושלים – בית שמש, ירושלים – בני ברק, ירושלים מודיעין עילית. ירושלים, נווה אילן.

בית שמש – כל התחבורה העירונית והבינעירונית לכיוון ירושלים וממנה.

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית: "נמשיך להילחם בכל הכח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו למען הצדק. למרות הניסיונות של שרת התחבורה הכושלת, מרב מיכאלי, לייצר אפקטים ולשדר "עסקים כרגיל", כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל יודעים את האמת בקשר למצב התחבורה."

מההסתדרות הלאומית נמסר כי: נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר. אוי לאותה הבושה".

על רקע ההשבתות התכופות של הנהגים, היום (ראשון, 19.6) נפגשו שרת התחבורה מרב מיכאלי ויו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון ודנו בעניין, אולם על פי הפרסומים השונים – מהפגישה לא עלו בשורות ממשיות.

מההסתדרות הלאומית, שגם נהגי האוטובוס שמאוגדים תחתייה נמסר: ״מיכאלי הרימה לרגע את הראש מהטיקטוק. אנחנו קוראים לביטון לנצל את הזדמנות הפז הזאת ולא לוותר על תנאי הנהגים בתחבורה הציבורית. קריסתה והפקרתה של התחבורה הציבורית חייבת להיפתר מידית״.

 

 

מהצד השני ניצבים חברות התחבורה הציבורית. להלן תגובתם.

בחברת סופרבוס מבקשים ראשית להדגיש כי "התחבורה באשכול ירושלים תעבוד כסדרה".
עוד נמסר מסופרבוס: "סופרבוס פועלת הלכה למעשה לקידום מעמד הנהג וסוגיית השכר ורק לאחרונה בוצעה העלאה משמעותית לטובת שכר נהגיה והינה מובילה בתנאי העסקת נהגי התחבורה הציבורית, עם זאת קיום שביתה ופגיעה בציבור נוסעים רחב כל כך אשר הינו תלוי בתחבורה הציבורית ולא יסייע לקידום המטרות המשותפות לטובת נהגי התח"צ. אנו קוראים לארגון העובדים לבחון שוב את דרכיו ולמנוע פגיעה זו, מאידך אנו פונים אל לקוחות משתמשי ומשתמשות התחבורה הציבורית לאיתור חלופה ביום ב’ בשעות הבוקר ומביעים את צערנו הכנה אודות אי הנוחות".

שי מלכה, סמנכ"ל השירות ודובר חברת אלקטרה אפיקים: "נושא השכר ושיפור תנאיהם של הנהגים הינו חשוב ביותר וראוי שיהיה בראש סדר העדיפויות ואיננו ממעיטים בערכם של מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית. יתרה מכך, אנו פועלים ונמשיך לפעול במרץ מול משרדי התחבורה והאוצר שביכולתם ובסמכותם לגרום לשיפור בנושא ועושים כמיטב יכולתנו על מנת לקדם עניין זה. יחד עם זאת, כפי שדיווחנו לאחרונה, אלקטרה-אפיקים החליטה להיטיב את תנאיהם ולהעלות את שכרם של הנהגים וזאת ללא קשר להחלטת משרדי הממשלה. אולם למרות זאת, בנוסף לארגון הכוח לעובדים, הצטרפה גם ההסתדרות הלאומית לשביתה. ההשלכות של השביתה יפגעו קשות בציבור הנוסעים בישראל. קיום שביתות על רקע נושאים אלו לא יסייעו בקידום המשא ומתן, ולצערנו יגרמו לפגיעה קשה בציבור הנוסעים, בפרט אלו אשר תלויים בתחבורה הציבורית ואין להם אפשרויות אחרות. אנו מתנצלים על הפגיעה הצפויה בנוסעים ומבקשים לבחון נסיעה באמצעים חלופיים או לדחות את נסיעותיהם".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר