גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

איך תגיב יפה בן דויד? עיריית ירושלים נערכת להפעלת גני הילדים בעיר למרות השביתה

הגורמים הרלוונטיים בעירייה הגיעו לסיכום, לפיו כל הגנים בעיר יפעלו כרגיל במידה ושביתת הסתדרות המורים תימשך. מנגד, באיגוד עובדות הצהרונים בירושלים מבהירים: "לא ניתן יד למהלך של שבירת שביתת הגננות". תגובת הסתדרות המורים תובא בהמשך

פורסם בתאריך: 22.6.22 13:26

עדיין לא ידוע אם שביתת הסתדרות המורים תימשך גם מחר, חמישי (23.6), אבל בעיריית ירושלים כבר נערכים לאפשרות ולפני שעה קלה (רביעי, 13:00) הודיעו כי הלימודים בגני הילדים בירושלים יתקיימו כסדרם עד לסיום השביתה של הסתדרות המורים, זאת באמצעות כוח אדם חלופי.

"בעקבות סיכום שהושג בין ראש העיר משה ליאון, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך חגית משה, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל, יו"ר ארגון העובדים בעירית ירושלים אייל לוי ויו"ר ארגון ההורים בירושלים אריק קפלן, יפעלו כלל הגנים בעיר כרגיל, החל ממחר, חמישי, ועד לסיום השביתה", כך על פי ההודעה. "זאת מתוך דאגה להורים ולילדיהם ועל מנת לאפשר רצף לימודי. כמו כן, הצהרונים ימשיכו גם הם לפעול כרגיל בכל רחבי העיר".

ראש העיר משה ליאון: "לאחר פעילות מאומצת של העירייה, אני שמח לעדכן כי ממחר, כלל גני הילדים בעיר ירושלים יפעלו כבשגרה. זאת, במטרה לאפשר לילדים שגרת לימודי רציפה ככל הניתן ולהקל על ההורים. נמשיך להיות קשובים לצרכי התושבים בעיר ולעשות ככל שביכולתנו לקיים שגרת לימודים רציפה ומהנה לילדי העיר".

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בעירייה, חגית משה: "אני מברכת על ההחלטה אשר מקנה לכם ההורים למרות השביתה יציבות. ראש העיר ואני עושים לילות כימים בכדי להבטיח רצף חינוכי למרות הטלטלות שבדרך. אנחנו כאן לשירותכם".

אולם כלל לא בטוח שהכוונה של עיריית ירושלים תצא אל הפועל. כך למשל, מאיגוד הצהרונים בירושלים – המאוגד בכוח לעובדים, הגיבו להודעת עיריית ירושלים בכעס ומסרו: "כארגון עובדים לא ניתן יד לשבירת מאבק עובדות החינוך. תנאי ההעסקה הרעועים של עובדות הגיל רך, פוגעות בחינוך ילדנו ועל כן מאבק עובדות הגנים הוא המאבק של כולנו. נראה בחומרה כל ניסיון פרטני לפנות לעובדות בהצעה להחליף ובכך לפגוע, בשביתת הגננות".

עוד נמסר מארגון כוח לעובדים, אשר כאמור מאגד את עובדות הצהרונים בירושלים: "הבוקר הודיעו מנהלי תוכנית ניצנים בירושלים (המינהליים הקהילתיים) לאיגוד עובדות הצהרונים בכוח לעובדים על רצון העירייה להפעיל את הגנים השובתים באמצעות עובדות הצהרונים ונענו בשלילה. העירייה מחפשת כותרת להורים ומבטיחה שהגנים יפעלו כסדרם. הבהרנו לעירייה כי לא ניתן יד למהלך של שבירת שביתת הגננות".

בשל הודעת כוח לעובדים, בעיריית ירושלים מבקשים להדגיש כי הגנים יפעלו באם תהיה שביתה, כאשר כוח האדם הוא לא של הצהרוניות שמאוגדות תחת איגוד הצהרוניות.

 

 

להודעה של איגוד הצהרוניות בכוח לעובדים כדאי להוסיף גם את התגובה הצפויה של הסתדרות המורים, שבכלל לא אוהבת את הרעיון. תגובת הסתדרות המורים תובא במלואה כשתתקבל במערכת "כל העיר", אולם בשיחות סגורות מציינים גורמים בהסתדרות כי "מדובר בניסיון לשבור שביתה".


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר