(צילום: אילן ספירא)
(צילום: אילן ספירא)

מהפציעה הקשה במלחמת יום הכיפורים להשתלת מח העצם – הנס הכפול של יצחק ממעלה אדומים

יצחק הלל, תושב מעלה אדומים, היה שריונר במלחמת יום הכיפורים כשהטנק שבו שהה נמעך ע"י טנק מצרי. חבריו לטנק נהרגו, הוא נפצע קשה מאוד, ובנס נשאר בחיים. כשהתגלה הסרטן בגופו והיה זקוק להשתלת מח עצם - הרופאים אמרו כי עקב הפציעה הקשה שלו הוא לא ישרוד את ההשתלה וביקשו ממנו שייפרד ממשפחתו. הלל לא וויתר, למחרת עבר לבית חולים אחר ובסיוע עמותת עזר מציון נמצא לו תורם מתאים - היחיד בארץ ובהתאמה מלאה של 100%- והרופאים הסכימו לבצע את ההשתלה. כעת, שנה אחרי ההשתלה הוא הגיע עם משפחתו המורחבת לפגישה ראשונה ומרגשת עם התורם שהציל את חייו בבית אורנית של עזר מציון

פורסם בתאריך: 27.6.22 15:24

יצחק הלל, 70, תושב מעלה אדומים, שירת כשריונר במלחמת יום הכיפורים. במהלך המלחמה הטנק שבו לחם נמעך על ידי טנק מצרי. חבריו לטנק נהרגו, הלל נפצע קשה מאוד, ובסופו של דבר ניצל בנס ונשאר בחיים. לאורך השנים עבר ניתוחים וטיפולים רבים, הוא סובל מפגיעות רב מערכתיות מורכבות, הוא מתנייד עם כיסא גלגלים או מסתייע בסד הליכה ונקבעו לו 93 אחוזי נכות.

לפני כשנה וחצי שוב התהפכו חייו – הלל חלה במחלת הסרטן. דרך הטיפול השגרתית במצבו היא השתלת מח עצם, אלא שהרופאים בבית החולים בו טופל סברו כי לא יצליח לשרוד את ההשתלה בחיים עקב הפציעה הקשה שעבר במלחמת יום הכיפורים. הרופאים אמרו לו כי אין טיפול שיוכל לסייע ואף אמרו לו כי ייפרד מבני משפחתו. הלל סירב לוותר, ועבר לטיפול בבית החולים שיבא תל השומר, שם הסכימו לבצע את ההשתלה ובסיוע עמותת עזר מציון נמצא לו תורם מח עצם שבתום התהליך התברר שמתאים לו בהתאמה מלאה – עוז לביא, סטודנט בן 25 מראש העין.

הלל עבר את תהליך ההשתלה המורכב וחיכה במשך חודשים ארוכים על מנת לדעת מי האיש שהציל את חייו. על פי החוק – במשך שנה מהשתלה לא ניתן להעביר מידע על התורם לנתרם ולהפך. כעת, בבית אורנית בפתח תקווה של עמותת עזר מציון נפגשו השניים לראשונה במפגש שריגש את כל הנוכחים.

הלל שהגיע עם אשתו, ילדיו ונכדיו העניק ללביא מתנה והקריא מכתב שכתב לו: "זכיתי, ואני מודה בכל נשימה שאתה הוא התורם, מח העצם חזק  והוא מזהה את גופי כגוף זר ותוקף אותו בכל הזדמנות, וכשהוא תוקף הוא תוקף חזק, ומזכיר לי שאתה -אני. משמעו שאתה בתוכי בגופי ובנפשי. לכן זה הזמן לומר תודה וגם להביע הערכה רבה. תודה היא מילה אחת קטנה, אבל בעלת משמעות כה גדולה ולכן אומר תודה רבה מכל הלב. אתה המלאך שלי. נתת לי חיים ותקווה, כאשר לא היתה תקווה".

התורם עוז לביא:  "לפני יותר משנה קיבלתי טלפון, אסתי התקשרה אליי ואמרה לי שיש מישהו שזקוק לתרומה ונמצאתי מתאים לכך, וכמובן שישר נעניתי לבקשה. באמת, מבחינתי לפחות, התהליך היה פשוט וקל זה לא היה משהו מסובך מדי, וכיף לראות את התוצאה הזו מול העיניים".

ד"ר ברכה זיסר מנהלת מאגר מח העצם של עזר מציון: "התרגשנו לקחת חלק במפגש בין עוז ליצחק. מפגש של נתינה שמייצג ערבות הדדית ונתינה ללא גבול. מתאמת ההשתלות של יצחק פנתה אלינו ונעשו מאמצים כדי למצוא לו תורם. ואכן כשמצאנו את עוז ופנינו אליו, הוא התגייס למשימה.  חשוב לי לציין שמדובר בתרומה פשוטה, שאינה כואבת, המתבצעת אצלנו בבית 'אורנית', כאשר התורם מחובר למכשיר בדומה לתרומת דם. בתום 4 שעות נאספת מנה המספיקה להשתלה, בזכותה אנחנו יכולים להציל חיים. אני מודה מקרב לב לעוז על ההתגייסות המהירה ומאחלת לו שתמיד יהיה בצד הנותן".

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם הוקם על ידי עזר מציון בשנת 1998,  במטרה לסייע לחולי סרטן ולחולים במחלות קשות אחרות למצוא תורם מח עצם מתאים ובכך להציל את חייהם. מאז הקמתו הצטרפו למאגר כ- 1,144,048 תורמים פוטנציאליים. המאגר  הלאומי הינו  החמישי בגודלו בעולם כולו ומהווה המאגר היהודי הגדול ביותר בעולם.


מחפשים דירות 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר