פרופ' אורי חן ורעייתו (צילום: באדיבות המשפחה)
פרופ' אורי חן ורעייתו (צילום: באדיבות המשפחה)

"יישאר איתנו בלב" – פרידה עצובה מפרופ' אורי חן ז"ל, האיש שסייע בהבאתם של אלפי תינוקות לעולם

בשבוע שעבר הלך לעולמו פרופ' אורי חן ז"ל, מנהל יחידת אולטרסאונד נשים ומיילדות במרכז הרפואי שערי צדק, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. חבריו לעבודה, מטופלות ובני משפחתו נפרדים בצער מהאיש שסייע בהבאתם של אלפי תינוקות לעולם. "הילד שנולד לי, זה לא מעט בזכותו"

פורסם בתאריך: 8.7.22 08:48

vביום רביעי שעבר, 29.6, הלך לעולמו פרופ' אורי חן לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הרופא המוערך, ניהל את יחידת אולטרסאונד נשים ומיילדות במרכז הרפואי שערי צדק, וניהל קרב עיקש על חייו ואף ניסה תרופה ניסיונית שלא צלחה. פרופ' חן, שהתגורר בקרית היובל עם משפחתו, נפטר בבית החולים, כשהוא מותיר אחריו רעיה, נורה, ושלושה ילדים. הוא נקבר ברמת הגולן – האזור האהוב עליו ביותר בישראל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


חן, בן ה-63 במותו, עבד במשך יותר מ-30 שנה בבית החולים שערי צדק, והפך עם השנים לרופא בכיר ודמות בולטת בתחום רפואת הנשים בדגש על אולטרסאונד. הוא סיים את לימודיו באוניברסיטה העברית בהצטיינות וחקר את תחום העובר לפרטי פרטים ונחשב לאחד המוחות המבריקים בתחום בארץ וגידל במקביל דורות של רופאים וסייע בהבאתם של אלפי תינוקות לעולם. הוא הקים את מרפאת המומים "אביטל" בשנת 2011, ולאחר פטירתו החליט בית החולים לקרוא למרפאה על שמו כאות הוקרה ולזכר שמו.


משפחת חן (צילום: באדיבות המשפחה)

משפחת חן (צילום: באדיבות המשפחה)


"עד הרגע האחרון היתה לנו תקווה", סיפרה בתו דניאלה חן על המאבק, "הוא עוד עבד עד לפני שלושה חודשים, אבל אז החלה התדרדרות, אך בכל זאת האמנו עד ליום האחרון שהוא ייצא מזה ולצערנו זה לא קרה".

"הוא היה האבא הכי טוב בעולם, כל מה שבת יכולה לבקש לעצמה", מוסיפה דניאלה בכאב. "שמענו בשבעה המון סיפורים עליו. למרות העבודה התובענית, הוא לא הפסיד אף הופעה, טיול או טקסים שלי ושל אחיי. מה שהיה חשוב לנו – היה חשוב לו".

דניאלה חושפת גם סיפור אישי הנוגע אליה: "הוא הציל את חיי כשהייתי תינוקת", היא משחזרת, "נולדתי עם מחלה לא פשוטה והוא עשה הכל כדי שאחלים. בזכותו אני חיה. כשהוא היה מדבר, הוא פשוט היפנט את כולם עם יכולת הביטוי שלו. היה לו גם הומור מאוד שנון, הוא היה מצחיק. כולם רצו להקשיב למה שיש לו לומר. כל הצוות הרפואי והמטופלות פשוט אהבו אותו. מעבר לכך, בשבילי הוא גם היה חבר, הייתי מתייעצת איתו בדברים הכי אישיים שלי. אתגעגע לחיוך שלו, למבט שלו, לחיבוק שלו ולקול שלו. הוא היה אדם יחיד ומיוחד".


דמותו של פרופ' חן ז"ל על רקע תמונותיהם של הילדים שסייע להביא לעולם (צילום: מוריה אליפור)

דמותו של פרופ' חן ז"ל על רקע תמונותיהם של הילדים שסייע להביא לעולם (צילום: מוריה אליפור)


"הוא אהב מאוד את הארץ, אהב לטייל בעיקר ברמת הגולן. תמיד היו לו סיפורים על כל מיני מקומות", מספר ד"ר אייל מזעקי, אחד הרופאים שפרופ' חן היה ממונה עליהם. "אפשר להגיד שהוא גידל אותי ואת כל הידע שאבתי ממנו ומקודמו לתפקיד ד"ר רבינוביץ'. הוא היה מקצוען ברמה הכי גבוהה שיש בארץ בנושא האולטרסאונד. הוא היה איש של מילים, אינטליגנטי מאוד, ידע אנגלית וצרפתית ברמה גבוהה, איש אשכולות. כרופא גישתו היתה מכילה ולא שיפוטית. ידע לדבר אל כל אחד בגובה שלו. הוא תמיד דחף למצוינות ובכל מקרה של מום היה מוצא עוד זווית ללמוד ולחקור".


בשירות הצבאי (צילום: באדיבות המשפחה)

בטקס צבאי (צילום: באדיבות המשפחה)


ציון בולט נוסף בהישגיו של פרופ' חן המוערך היה שיתוף הפעולה עם מכון 'פועה' כדי לשלב דילמות רפואיות בתחום העובר עם עולם הדת למטופלות דתיות וחרדיות. "הוא הביא את רעיון צלוצנטזיס מאיטליה שמיועד לגילוי מומים לפני היום ה-40 בהיריון", מציין ד"ר מזעקי ומוסיף: "הפסקה לפני יום זה היא בעייתית הלכתית והוא בהחלט ידע לשלב בין העולמות למי שזה היה חשוב לו ולכן העסיק מתאמת חרדית ופעל מול רבנים. זה רק מדגיש עד כמה היה מחובר למטופליו ברגישות רבה".

אביטל טאובר, מתאמת מרפאת מומים שעבדה תחתיו מספרת כי "הוא היה הפסיכולוג של הצוות. תמיד נתן עצה טובה ונכונה. היה כתף ולא רק מנהל, אלא גם חבר. עזר בשקט ובצנעה לצוות הרפואי, כולל עזרה כלכלית לעובדים, כולל מקרים שנודעו רק בדיעבד לאחר זמן רב. בנאדם צנוע ועניו".

 

רחלי, תושב המרכז, שהיתה מטופלת אצל פרופ' חן ז"ל מיישרת קו עם טאובר. "הוא היה קשוב בצורה מדהימה. היו לנו בעיות הלכתיות והוא פתר לנו את הבעיות ודאג שלא נתעסק בכלום. הוא השרה ביטחון בכולם. תמיד דאג והתעניין וידעתי שאני בידיים בטוחות גם כשהיה צריך לקבל החלטות לא פשוטות. הילד שנולד לי זה לא מעט בזכותו. הוא יישאר איתנו בלב תמיד".

פרופ' ארנון סמואלוב, מנהל מחלקת נשים ויולדות בשערי צדק בדימוס, ומי שהיה מנהלו הישיר של פרופ' חן: "הוא היה פרפקטציוניסט, עשה הכל בצורה הטובה ביותר. הוא ידע לתת את האבחנה המדויקת והחשובה ביותר. בזכות הידע שלו, שנבע מהמחקרים, הוא הגיע למסקנות הנכונות. הוא טיפל בכל אחד ללא שום הבדל ולא משנה מאיזה מוצא כמו שרופא טוב יודע לעשות".


מחפשים דירות 4 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תהילה

    פרופ' חן היקר שלנו!!! הלב קרוע לגזרים ולא יכול להכיל את הכאב בלכתך… כשמך כן אתה אור לעולם, דמות ומופת לכל סביבתך, תחסר לנו מאד בעבודת הקודש שהנחלת עבורנו, כל פסיק שלימדת אותנו בדרך יינצר בליבנו לעד. מתגעגעים אליך וכואבים את לכתך הבלתי נתפסת! ת.נ.צ.ב.ה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר