ורדית בקרקנוט ז"ל
ורדית בקרקנוט ז"ל

אחרי 29 שנים: הנאשם ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל הודה. העונש – מאסר עולם

ולרי סאקוביץ הודה במסגרת הסדר טיעון שעליו חתם מול הפרקליטות לאחר שסעיף מעשה הסדום הוסר. האמא רעיה בקרקנוט: "כל השנים זה היה לי בתוך הלב"

פורסם בתאריך: 10.7.22 10:01

סוף לפרשת הרצח של ורדית בקרקנוט ז"ל משנת 1993: ולרי סאקוביץ, הנאשם ברצח של בקרקנוט ז"ל הודה הבוקר, ראשון, במעשה זאת במסגרת הסדר טיעון ולאחר שסעיף מעשה הסדום הוסר מכתב האישום. בפרקליטות צפויים לדרוש פיצוי מקסימלי למשפחה.

סאקוביץ', כפי שפורסם לאחר מעצרו בשנת 2019, התגורר שנים ארוכות בבלארוס. הוא נעצר בעקבות הצלבת דגימות די.אן.איי שנמצאו בזירה, אך הכחיש תחילה את מעורבותו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בקרקנוט ז"ל, בת 27 ביום הרצח, התגוררה בקיבוץ קרית ענבים הסמוך לירושלים. כידוע, כפי שפורסם, בנובמבר 1993 היא יצאה מבית הספר לצילום בתל אביב שבו למדה ונראתה נכנסת למכונית ליד גשר לה גארדיה. יומיים לאחר מכן, לאחר חיפושים אינטנסיביים, נמצאה גופתה ביער אשתאול.

לאחר ההודאה ברצח, ניתנה זכות הדיבור לרעיה בקרקנוט, אמא של ורדית ז"ל, ששיתפה את כאבה ואת מה שעבר עליה ועל בני משפחתה מאז הרצח: "היינו חברות טובות, היא היתה ילדה מאוד טובה, אהבה אמנות וצילום אמנותי ולכן גם הלך ללמוד בבית ספר לצילום. כל השנים זה היה לי בתוך הלב. אני יודעת שלא הצלחתי להיות אמא לשתי הבנות שלי כמו שצריך. הייתי אמא דואגת. זה היה מפריע להם שאני כל הזמן מודאגת ואני צריכה לדעת איפה הם".

בקרקנוט הוסיפה וסיפרה כי "בעלי ניסה לחפש את הרוצח במשך השנים והוא קשר קשרים עם אנשים בשביל לאתר אותו. אמרתי לו פעם אחת שיפסיק לחפש אותו כי הוא יהיה חולה מהלחץ והוא אכן חלה בסכרת. אני הייתי צריכה להיות בריאה אבל זה אכל את כל המשפחה. אני לא זוכרת מתי הייתי שמחה. יש לי שני נכדים שנותנים לי תקווה ושמחה".

כזכור, כפי שפורסם בעבר, מכתב האישום (המקורי) עלה כי בקרקנוט עלתה אל המושב האחורי של הרכב, ובמהלך הנסיעה סאקוביץ' פנה לכביש 395, ובין מושב כסלון למושב אשתאול סטה מהכביש אל דרך עפר והמשיך בנסיעתו לתוך היער מדרום לכביש. בעודם ביער, חבט בה בחזקה, תוך שהוא מבצע עבירות מין ומעשה סדום. בהמשך, הוא חנק אותה בכוח תוך שהוא לוחץ בשתי ידיו על צווארה, וגורם למותה, וזאת בין השאר כדי להבטיח את הימלטותו מן הדין. מכתב האישום עולה כי הוא גרר אותה כ-17 מטרים אל עבר מסלעה מוסתרת ביער, השאיר את גופתה במקום והסתלק ברכבו.

במהלך השנים המשיכו במשטרה לחקור ולנסות לפענח את הפרשה, עד שהגיעה פריצת הדרך בפברואר 2019, כאשר צוות חוקרים חדש בחן את דגימות הדי.אן.איי שאותרו בזירה באמצעות טכנולוגיה חדשה על מנת להבין לאיזה קבוצת אנשים משתייך הרוצח.

 

 

במשטרה סיפרו עם הגשת כתב האישום במרץ 2019 כי את הרשימה הצליבו החוקרים עם מידע על בעלי סוג הרכב שנצפה אוסף את בקרקנוט בתל אביב. בעקבות זאת, עלו שמות של עשרות חשודים אפשריים, ובהם גם שמו של סאקוביץ' ששהה בבלארוס. עשרות החשודים האפשריים נדגמו – אך אז הגיע סאקוביץ' לארץ אחרי כ-13 שנים שחי בחו"ל.

החוקרים איתרו אותו בהוסטל בירושלים בו התגורר, וצוות שנשלח לשם ביקש ממנו דגימת דנ"א וזאת מבלי להגיד לו במה הוא חשוד. בשלב זה התברר כי יש התאמה מוחלטת והוא נעצר. מעצרו הוארך, והוא קשר את עצמו לזירה אך הכחיש כי רצח. לדבריו, הוא ראה את גופתה של בקרקנוט כשעבר במקום, בדק את מצבה, וכשהבין שהיא מתה המשיך בנסיעתו.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר