פינוי אשפה בשעות בוקר בירושלים (צילום: באדיבות התעוררות)
פינוי אשפה בשעות בוקר בירושלים (צילום: באדיבות התעוררות)

"מטרד ומכשול עבור התושבים" – הדרישה לשינוי שעות פינוי האשפה בבקרים

לאור פניות רבות שקיבל, מבקש יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ לאחר את שעות פינוי האשפה בשכונות. לדבריו, "כך תהיינה הקלה מסוימת לנהגים שממילא סובלים מפקקים בדרכים". העירייה: "פועלים לאישור תיקון חוק עזר נוסף, שיאפשר להקדים את שעת פינוי האשפה מדי יום"

פורסם בתאריך: 9.8.22 08:20

שעת בוקר, אתם ממהרים לעבודה, נכנסים לרכב ואופס – את הרחוב שבו אתם מתגוררים חוסם רכב לפינוי אשפה שיוצר פקק וגורם לכם לעיכוב מתסכל. את הסיטואציה הזו כמעט שאין ירושלמי שלא מכיר, והיא מתעצמת בימים שבהם יש לימודים וגני ילדים – אז ההורים צריכים להספיק לשים את הילדים בגן לפני העבודה, ואז הפקק שנוצר מאחורי ומלפני המשאית לפינוי האשפה רק מתעצם והתסכול, כמובן, גובר.

כעת, לאור פניות של תושבים, בסיעת התעוררות מנסים לשנות את שעות הפינוי האשפה ובשאילתא ישירה שנשלחה על ידי עופר ברקוביץ לראש העיר משה ליאון הם מבקשים לשקול ולאחר את שעות פינוי האשפה עד לאחר שעות הבוקר העמוסות ולכל הפחות – עד לאחר השעה 8:30 – זאת כדי לאפשר להורים לפזר את הילדים במסגרות החינוכיות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשאילתא שהעביר ברקוביץ נכתב, בין השאר, "אני מבקש להבין כיצד ניתן לשנות את פעילות מערך הניקיון, כך שבשעות הקריטיות והעמוסות ביותר של פיזור הילדים וההגעה לעבודה (בין השעות 8:30-7:30), לא יפעל מערך הניקיון, אלא ימתין לשעות בהן הכבישים פחות עמוסים. כך תהיינה הקלה מסוימת לנהגים שממילא סובלים מפקקים בדרכים".

בפנייתו נותן ברקוביץ את הדוגמא הבאה: "ברחוב אברהם שרון (רחוב חד-סטרי צר) הכולל בתוכו שני גני-ילדים, ישנה פעילות של מערך הניקיון בין השעות 8:00-7:30 בבוקר. הדבר מהווה מטרד ומכשול עבור התושבים ואף מקשה על ההורים להוריד את ילדיהם בבטחה ובזמן במסגרות החינוכיות".


עופר ברקוביץ מוקטן (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


"ההתנהלות הנוכחית, פוגעת בתושבי ירושלים, בזמנם ובאיכות חייהם", ציין ברקוביץ. "אני מצפה מעיריית ירושלים לפעול באופן מידי, בכדי להתחשב בתושבים. אני סבור שעל העירייה, כאחראית לרווחתם ונוחיותם של התושבים, לשנות את שעות הניקיון ואף להגדיר שעות קבועות לפינוי הזבל. כך שהפגיעה בזולת תהיינה מינימלית".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מודעת לאתגרים השונים הנובעים מביצוע פינוי אשפה בשעות היום והיא פועלת לצמצמם, זאת במטרה להקל את עומסי התנועה בעיר. כך למשל, פעלה העירייה לתיקון חוק העזר העירוני, כך שיאפשר פינוי אשפה בערבי סופי השבוע ובחגים, במטרה שתושבי העיר יתעוררו בתחילת השבוע לעיר נקיה ומצוחצחת. צעד זה, מצמצם מדי יום ראשון את תנועתן של כ-100 משאיות ומקל משמעותית על עומסי התנועה וזיהום האוויר. בנוסף, משתדלת העירייה מדי בוקר לצמצם את פינוי האשפה בסמוך למוסדות חינוך בשעות האיסוף והפיזור, במטרה להקל את עומסי התנועה ולטובת בטיחות משתמשי הדרך".

 

 

עוד נמסר מהעירייה: "בימים אלו פועלת העירייה לאישור תיקון חוק עזר נוסף, שיאפשר להקדים את שעת פינוי האשפה מדי יום. כך, תיאסף רוב האשפה העירונית עד לשעה 8:00 בבוקר ובכך יצומצמו עוד עומסי התנועה ברחבי העיר. תיקון זה אושר במועצת העיר וממתין לאישור המשרד לאיכות הסביבה. העירייה תמשיך לפעול לשמירה על נקיון המרחב הציבורי לצד איזון והתחשבות ברצון התושבים".


מחפשים דירת 5 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יהודה

    איזה חצוף , את מי הוא מכיר ברחוב היחידי שהזכיר שם?
    שעות פינויי האשפה במיוחד מפריעים גם לשינ. ישנם בתים פרטיים במלחה שבאים לפנות שם את האשפה ב4 בבוקר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר