אור אדום (צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)
אור אדום (צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)

88 אחוז מהנהגים הירושלמים: "ראינו נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת"

מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה כי 23 אחוז מתושבי אזור ירושלים מודים: "עברנו בשנה האחרונה צומת באור אדום"

פורסם בתאריך: 17.8.22 08:13

חציית צומת באור אדום ברמזור היא אחת מעבירות התנועה המסוכנות ביותר שבמקרים רבים תוביל לתאונה קשה ולפציעות. מסקר שנערך על ידי עמותת אור ירוק באזור ירושלים עולים נתונים מדאיגים מאוד. על פי הסקר, נהגים מאזור ירושלים ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת. בנוסף, 19 אחוז מן הנשאלים ראו ארבע פעמים או יותר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כלי רכב פרטי התנגש בשבוע שעבר, 3.8.22,  ברכבת הקלה בצומת בלפור-רוטשילד בבת ים במהלך נסיעת מבחן. במהלך התאונה אדם אחד נפגע באורח קל כאשר כלי הרכב הפרטי חצה את הצומת באור אדום. עד כמה התופעה של חצית צומת באור אדום נפוצה?

מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום  עולה כי 87 אחוז מהציבור ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה. בנוסף 21 אחוז טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.

מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (24 אחוז) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 8% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.

כאמור, מהסקר שנערך באזור ירושלים עולה כי 88 אחוז מתושבי אזור ירושלים ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, 19 אחוז מן הנשאלים ראו ארבע פעמים או יותר.

מהסקר עוד עולה כי 79 מתושבי אזור ירושלים מעריכים כי הסיבה שנהגים חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם בשל הרצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף, 23 אחוז מתושבי אזור ירושלים מודים כי עברו בשנה האחרונה צומת באור אדום, ו-68 אחוז מתושבי אזור ירושלים מהנשאלים חושבים שמצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חציית צומת באור אדום הפכה למכת מדינה של ממש. נהגים פשוט מצפצפים על החוק, לא מפחדים מהמשטרה ונכנסים לצומת באור אדום. תאונות מהסוג הזה הן תאונות קטלניות במיוחד כאשר החלק הקדמי של הרכב פוגע בעוצמה בצדו של הרכב השני, החלק שכמעט ואיננו מוגן. את התופעה הזאת ניתן לצמצם באופן משמעותי באמצעות מצלמות שיוצבו בצמתים האדומים וירתיעו נהגים מלהיכנס לצומת באור אדום. המצלמות צריכות להיות בולטות ומשולטות כדי לייצר הרתעה בקרב הנהגים שידעו שאם הם יסכנו את החיים של כולנו הם יתפסו וישלמו מחיר יקר".


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מפה לשם

    בדיוק אתמול יצא לי לראות נהג אוטובוס ממהר ועבר באדום
    גם הולכי הרגל ממהרים שהירוק לא יתחלף לאדום וחוצים מהר
    מה שהכי חשוב זה להסתכל מה קורה בכביש לפני שחוצים
    ולא לסמוך רק על צבע הרמזור

  2. שיר

    שיקבלו קנס… ומי שיכול להלשין על נהג פושע שיעשה את זה בטלפון מספר… ******

  3. מודאגת מאוד

    1. אני ראיתי נהגי אגד בני דודים נוסעים באור אדום, אני מתפלאה שאין
    מצלמות.
    2. כל זמן הנהיגה הם מסמסים ומדברים בטלפון.

  4. נחמן

    כיכר השבת אין יום שאני לא רואה נהג אגד אחד או שניים עוברים באדום מלא כאשר לי יש כבר ירוק,כל יום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר