כבר מספר חודשים שבעיריית ירושלים מתכוננים לתחילת עבודות התשתית (אינפרא 1) להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה. עשרות מאות של דיונים התקיימו בנושא, שיחות עם התושבים ובעלי העסקים באזורי העבודות, תיאומים שונים והיערכות מבחינת חלופות תחבורה ציבורית – ואחרי כל ההכנות, דווקא בשבוע שבו הרכבת הקלה מושבתת וגם ככה יש עומסים על הכבישים – החליטו לצאת לדרך עם ביצוע עבודות ראשונות בפאתי המושבה הגרמנית – באזור מתחם התחנה ותיאטרון החאן.
העבודות יחלו היום, שני, 10.2, והן צפויות להימשך כשנתיים וחצי בעצימות משתנה ועם הסדרי תנועה ומעבר שיילכו וישתנו כל העת. בשלב הראשוני, כך נמסר, יבוצעו עבודות עפר, כלונסאות, קירות, תשתיות, גינון ופיתוח.
במסגרת העבודות – יבוטלו מקומות חניה באזור החאן-מתחם החניה וכמו כן, שביל האופניים של פארק המסילה יוסט למסלול חלופי.
עיקר העבודות יבוצעו בשלב הנוכחי בין רחוב דוד רמז לרחוב דרך בית לחם.
יש לציין כי על פי הידוע, בשלב זה התחבורה הציבורית תמשיך ותפעל כסדרה וכל העת יישאר מעבר פתוח ובטוח להולכי הרגל.
יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי בהמשך – ממש בתוך שבועות ספורים – יחלו עבודות התשתית להקמת הקו הכחול במקטעים המרכזיים – רחוב פייר קניג, עמק רפאים, קרן היסוד ורחוב המלך ג'ורג' – ברגע שיחלו העבודות באחד מהמקטעים הללו – כל שכן שהן יתקיימו במקביל – צפוי להתחיל הבלגן הגדול – כשהתחבורה הציבורית תוסט ממסלולה למסלולים חלופיים ורחובות עמק רפאים והמלך ג'ורג' ייחפרו לכל אורכם.
הקו הכחול, כידוע, צפוי להיות הארוך ביותר בירושלים – כ-31 ק"מ אשר יחברו בין גילה ותלפיות בדרום העיר לרמת אשכול ורמות בצפון ירושלים. הקו המתוכנן כולל 53 תחנות בסך הכל. המורכבות הגדולה היא העבודה שהקו עובר במע"ר החרדי ואף צפוי להיות בחלקו תת קרקעי (מקטע באורך 2 ק"מ מרחוב יפו ועד סנהדריה עם 3 תחנות). בנוסף, בשל הסמיכות לשכונות החרדיות – צפויה התנגדות של גורמים קיצונים מקרב המגזר החרדי, כפי שקורה בשנתיים האחרונות עם הקו הירוק בבר אילן. אך עד אז יתרכזו העבודות בציר פיר קניג-עמק רפאים-קרן היסוד-המלך ג'ורג'.
אחד
אין קשר אין דאגות
מיש
גם יש ולנטיינס שהרבה נוסעים לא חושבים
דני
יש לציין שהקו הכחול הדרומי אמור להיפתח ב-2029, לפני החלק הצפוני (2031), ככה שהחלק שלנו בלתי תלוי בעבודות במרחב החרדי. טוב שמתחילים, ככל שיקדימו לעבוד כך יקדימו לסיים.
מודוך
הורסים את ההיסטוריה היפה במושבה הגרמנית בגלל ראש עיר לא חכם במיוחד בשם ברקת שהתעקש להרוס כנגד דעת יועציו ויום אחד יבינו למה…
הנוסע
יאללה, מודוך, הרכבת הזאת כבר יצאה מהתחנה.
וחוץ מזה, צריך לראות את רחוב יפו היום, ולהיזכר בעבר האפרורי והמעושן והקולני שלו כדי להבין כמה הרכבת מוסיפה.