הרכבת הקלה בשוק (צילום: ארנון בוסאני)
הרכבת הקלה בשוק (צילום: ארנון בוסאני)

הפתעה? הרכבת הקלה תושבת גם מחר בבוקר. האם היא תפעל במהלך היום?

המבחנים הסתיימו כבר לפני יומיים, אבל האישור הסופי להפעלה מסחרית טרם התקבל. באופן רשמי מדברים על ענייני בטיחות, אבל עובדה היא שלא מתבצעים טסטים בפועל. "בשביל מה עבדנו כמו חמורים?", תוהה גורם המעורה בפרטים. כפועל יוצא מההשבתה הכפויה - גם מדרחוב אגריפס שוב לא יפעל

פורסם בתאריך: 13.2.25 18:01

ירושלמים וירושלמיות (וגם מבקרים ומבקרות בעיר) שימו לב – הרכבת הקלה תושבת גם מחר, שישי, 14.2, בשעות הבוקר מפעילות מסחרית. בשלב זה עדיין לא ברור באיזו שעה, אם בכלל, תחזור הרכבת לפעילות מסחרית מחר (שישי), כשישנה מצד אחד אפשרות שזה יקרה כבר בשעה 10:00 בבוקר ומאידך גם שההפעלה המסחרית תדחה למוצ"ש ואפילו ליום ראשון.

כידוע, בשבוע שעבר, כשמשרד התחבורה ועיריית ירושלים הודיעו על ההשבתה הצפויה במהלך השבוע הנוכחי, הן הבטיחו שהרכבת הקלה תחזור לפעולה ביום שישי הקרוב. בשלושת הימים הראשונים של השבוע בוצעו נסיעות מבחן רבות של הרכבת הקלה על הציר, טסטים ועוד טסטים ועוד טסטים. אבל נכון לרגע זה – לא התקבל אישור רשמי להפעלה מסחרית מהבודקים החיצונים של משרד התחבורה – ולפיכך, גם מחר בבוקר הרכבת הקלה לא תפעל.

מתי כן תחזור הרכבת לפעילות מסחרית? גורמים המעורים בפרטים מציינים כאמור כי כל האפשרויות על השולחן – החל ממחר בשעות הבוקר המאחורות, דרך מוצ"ש ועד ליום ראשון. כאן אולי המקום להזכיר שוב – שהם גם ציינו את יום שישי כמועד שבו תחזור הרכבת הקלה לפעילות מסחרית (אמנם בלי ההארכות – אבל תחזור). והיו להם עוד כמה הבטחות שלא קוימו באשר להארכות של הקו האדום.

ואם אתם תוהים – בשבוע האחרון הוחלפו מערכות הבקרה והאיתות הישנות לאורך כל ציר הרכבת הקלה הישן למערכות חדישות יותר – זהות לאלו שהותקנו בהארכות (מהר הרצל להדסה עין כרם ומפסגת זאב לנוה יעקב). לאחר התקנת המערכות – בוצעו הבדיקות השונות, בעיקר בדיקות בטיחות.

גורמים המעורים היטב בפרטים אומרים ל"כל העיר", "הבעיה הכי קשה של טוב מאוד – זה המצוין. אין סיבה אמיתית להשבתה מסחרית של יממה נוספת. מעבר לכך – בשביל מה בכלל עבדו פה כמו מטורפים במשך שלושה ימים?".

לדברי אותו גורם – מבחני הבטיחות והנסיעה הסתיימו למעשה ביום שלישי. מבחינת המפעילה, הם עברו בצורה תקינה וללא בעיות מיוחדות. מה שמעכב את החזרה לפעילות מסחרית הוא הבודקים החיצוניים שנשכרו לצורך מתן אישורים לפרויקט.

לאורך כל היום פעלו בכירים בכיכר ספרא ומפעילת הרכבת הקלה כדי לקבל את האישורים הנדרשים להפעלה המסחרית, אבל ללא הואיל. בסופו של דבר, אחרי דיונים אינספור ולמרות ניסיות להפעיל לחץ – לא התקבלו האישורים הסופיים, והרכבת תושבת ליממה נוספת – ואולי גם ליותר מכך.
בתוך כך, בשל ההשבתה הצפויה של הרכבת גם מחר – מדרחוב אגריפס שוב לא יפעל (כמו שקורה הערב). הסיבה, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", היא הצורך לאפשר הגעה בתחבורה ציבורית אל אזור השוק ואזור נחלאות, כך שאוטובוסים יוכלו לנסוע על ציר אגריפס בשני הכיוונים ולתת מענה לביקושים השונים.

 

 

***

מעניין לעניין באותו העניין – ההארכות המסחריות להדסה עין כרם ולנוה יעקב, כפי שפורסם ב"כל העיר", לא יופעל גם כשהרכבת הקלה תחזור לפעילות. זה יקרה רק זמן מסוים לאחר מכן, ומסתבר שישנה מחלוקת גדולה בנושא ההארכות – והיא בכלל קשורה לנושא של אחריות משפטית על ההארכות השונות. בינתיים, במשרד התחבורה ובעירייה סימנו את ה-21 בפברואר (יום שישי הבא) כמועד שבו יופעלו ההארכות להדסה עין כרם ולנוה יעקב – אך כמי שכבר למודי ניסיון מתאריכים והבטחות – לא כדאי לבנות על זה.

הקו האדום של הרכבת הקלה – הפרויקט שלא נגמר.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר