"הרכבת החדשה זוועה, וכמה זמן המתנה בתחנות, צפוף וצר מאוד, אנשים נדחסים, כל עצירה או התחלת נסיעה כולם עפים", כך מתארת היום, ראשון, נוסעת את החוויה ברכבת הקלה המחודשת, שאמנם חזרה לנסוע אחרי שבוע של השבתה – אבל עם אינספור תקלות ובעיות. "מרוב הצפיפות, אין אפשרות לרדת מהרכבת ואי אפשר להיכנס, היה עדיף את הרכבת הקודמת".
התלונה הזו היא רק מקרה אחד מבין עשרות תלונות שהתקבלו משעות הבוקר במערכת "כל העיר" ונכתבו ברשתות החברתיות. מרבית התלונות מתייחסות לעומסים בלתי אפשריים ברכבת ובתחנות בשל תדירות נמוכה – למעלה מ-10 דקות – ובשל נסיעה איטית של הרכבת על המסילה ועיכובים רבים בכל תחנה ותחנה.
כך למשל מתארת ג' את הנסיעה שלה: "סיוט. פשוט סיוט. 8:15 – שיא העומס – לוח הזמנים בתחנה מראה 7 דקות, הרכבת מגיעה אחרי למעלה מ-10 דקות. נוסעת לאט. מאוד-מאוד לאט. לא זזה. היא מפוצצת בנוסעים. זוועה".
תושב ירושלים נוסף כתב בעמוד הפייסבוק של כפיר הרכבת הקלה: "הבוקר, אנחנו מחכים מ-7:02 לרכבת שכתוב שתגיע עוד 8 דקות. ב-7:10, רשום עוד 2 דקות. ב-7:12 כתוב דקה. ב-7:13 כתוב שהיא פה, ואז היא נעלמת מהלוח. עכשיו 7:15 ורשום עוד דקה, אך הרכבת איננה… מה קורה? כמה פעמים אפשר לאחר לעבודה? 7:15, עולים, הרכבת צרה הרבה יותר, מפוצצת, ופחות מקום לעמוד".
"יש מצב שהרכבות החדשות מכילות פחות אנשים? יש צפיפות משוגעת הבוקר, משהו שלא היה בעבר בשעות האלו", ציין נוסע אחר.
ע', שהמתין ברחוב יפו לבואה של הרכבת אמר ל"כל העיר": "זו חוצפה שאחרי ששבוע שלם הרכבת לא עבדה, אנחנו צריכים לעבור את הסיוט הזה. תקלות רבות, עיכובים ואיחורים. הייתי מצפה אאחרי שבוע של בדיקות – הדברים יעבדו חלק וכמו שצריך".
נוסעת נוספת שעמדה בתחנת יפו מרכז הוסיפה: "לעיריית ירושלים היה את כל הזמן לעשות את כל הבדיקות הנדרשות, לא כדי שנעמוד בתחנת הרכבת כבר חצי שעה להגיע הביתה . זה משבש את סדר היום.אף אחד לא נותן מענה כמו שצריך, אין לוח זמנים מעודכן ומסודר".
"תתגברו רכבות בשעות הבוקר העמוסות", הוסיף נוסע אחר. "10 דקות לרכבת זה לא אנושי. למה כל שינוי קטן במדינה הזאת הופך לבירוקרטיה מטורפת? לתגבר רכבות – התחנות מפוצצות".
האם שונתה תדירות הרכבת הקלה? האם חסרים קרונות בירושלים? ומדוע לא מעדכנים על כך את הנוסעים? "כל העיר" פנה לגורמים הרלוונטים עם שאלות אלה ונוספות.
מחברת כפיר,מפעילת הרכבת הקלה, נמסר בתגובה: "צי הרכבות כולל כעת 19 רכבות חדשות ו-5 רכבות ותיקות שהשלימו את תהליך ההסבה למערכות השליטה והבקרה החדשות. תהליך ההסבה ממשיך בימים אלו, ורכבות נוספות צפויות להצטרף לשירות בימים הקרובים. יוער כי על מנת שלא לפגוע בשירות המסחרי טרם הפסקת הפעילות, התהליך החל בשבוע שעבר. בעקבות תקלות נקודתיות תדירות הנסיעה של הרכבת הקלה היתה בבוקר יום ראשון נמוכה מהרגיל. בימים אלו אנו מבצעים כיול של המערכת על מנת להתאימה לצרכי הקו, מה שלעיתים עלול להאריך את זמן ההמתנה בין הרכבות בימים הקרובים. בתוך זמן קצר התדירות תתייצב בשעות השיא על 7 דקות לרכבת, ובעוד מספר שבועות אף צפויה לעלות לתדירות גבוהה יותר".
תגובת עיריית ירושלים וצוות תכנית אב לתחבורה תפורסם כשתתקבל.
יוחנן בן זכאי מהקטמונים
נמתין שכל המיזמים המגאלומנים של הקמת 650 מגדלים יסתיימו יתווספו מאות אלפי נוסעים בבוקר לרכבות הקלות ונזמין את כל היזמים והמתכננים והאחראיים בעיריה לעלות.. על הרכבת הקלה בשעה 0730 בבוקר ונבקש מכמה נכים להתנדב לנסות לעלות בשעה צפופה זו לחווית דחיסה בלתי אפשרית ברכבת הקלה.
מתוסכלים מתקיעות המצב
ועל זה הם עוד רוצים לעלות את מחירי הנסיעה בסוף החודש… חיים בסרט
בונים מונופול גרוע ומאלצים את כולם לסבול בזמן שהם עושים את המינימום
לולי
בושה וחרפה שירושלים עיר הבירה עם צפיפות מטורפת בקרונות מאז שהחליפו את הקרונות פחות מושבים ויותר צר כרגע ירדתי מהרכבת הקללה פשוט מזעזע גם החליפו את המכשיר לתיקון רב קו לוקח יותר זמן עד שהמכשיר מגיב
יישר כח לראש העיר שלנו שדואג לאינטרסים שלו כנראה שהוא נסע פאת אחרונה באוטובוס או ברכבת ב1980 הוא מכיר רק אודי a 8 מרווח וחדש
תתחילו להיתעורררררררר
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
כלבים.
שושי
הקרונות החדשים מכילים פחות מקומות ישיבה הם צרים יותר ובוקשי יש מקום לעמוד.הרכבת נוסעת לאט יותר וכאשר עוצרת כמעט נופלים.הדלתות לא נפתחות מיד לוקח כמה שניות ארוכות.בקיצור מצבנו הנוסעים רק הורע .כמו כן זמן הגעה ארות יותר אי לכך צפוף באופן בלתי סביר .לזה לא חיכינו שבוע ימים
רקפת
הקרונות החדשים מכילים פחות מקומות ישיבה הם צרים יותר ובוקשי יש מקום לעמוד.הרכבת נוסעת לאט יותר וכאשר עוצרת כמעט נופלים.הדלתות לא נפתחות מיד לוקח כמה שניות ארוכות.בקיצור מצבנו הנוסעים רק הורע .כמו כן זמן הגעה ארות יותר אי לכך צפוף באופן בלתי סביר .לזה לא חיכינו שבוע ימים
אחראי הקרקס
ליצנים. אין מילה אחרת. היה לכם שבוע שלם ללא נוסעים לכייל כל מה שרציתם, אם זה המצב למה היתה נחוצה הפסקת הפעילות???
שפרה
הרכבת החדשה צרה ומכילה פחות נוסעים ויש בה מעט מקומות ישיבה. נסיעה סיוט. אפילו עגלים ופרות לא מסיעים בצורה כזו. המתנה של 15 דקות וקושי לעלות ולרדת. עומס
ישראל ישראלוביץ
פחות כסאות ,יותר זמן המתנה ,רכבת פחות נוחה ואיטית
תיכף גם רוצים להעלות מחירים
בקיצור תחזרו רוורס
אורית
אין טעם להשתמש ברכבת במתכונתה הנוכחית. נסיעה ממרכז העיר עד הר הרצל נמשכה 45 דקות ברכבת עמוסה וצפופה שנסעה כמו צב והמתינה יותר מ 10 דקות בכל תחנה. לאט יותר מקצב הליכה! אני אחזור להשתמש ברכב הפרטי שלי. חבל. הייתה רכבת מצויינת וגם את זה הצליחו לקלקל.
דוד מלך בישראל
זה מה שקורה שראש העיר מנסה להראות ולא יודע מה לעשות . עסוק כל היום בלהיראות .
דורסנות לתושבים בכל התחומים .
הריסת ירושלים בבניינים לגובה עצום
תקלות רצופות המנגנוני העריה ועוד..
דוד
זה מה שקורה שראש העיר מנסה להראות ולא יודע מה לעשות . עסוק כל היום בלהיראות .
דורסנות לתושבים בכל התחומים .
הריסת ירושלים בבניינים לגובה עצום
תקלות רצופות המנגנוני העריה ועוד..
לור
ראש עיר וחברת כפיר בזיון
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מסכימה עם כל מילה חייב לעשות עם זה משהו תודה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
מזעזה מה שהולך ברכבת אין מספיק מקומות ישיבה הכל צפוף צר רק נכנסים עם עגלות נתקעים בעמוד התקרה נמוכה אני באמת לא ציפיתי שתשפילו את עצמיכם עד כדי כך
בני
כל מה שנכתב אמת.
במילה אחת : קטסטרופה.
אננומית
פשוט מזעזע ומחריד התנהלות הרכבת הקלה,חשבו שחידשו את הרכבות החדשות,שיקל על הציבור,ההיפך מזה נהיה יותר גרוע וצפיפות בלתי נסבלת
מרי
היום קרוב לשעה 12.00 בצהריים 2 רכבות מכל כיוון נתקעו בתחנה המרכזית בשל
בעיה בחשמל כך לפחות הסבירה מאבטחת רכבות לאנשים
מרי
היום קרוב לשעה 12.00 בצהריים 2 רכבות מכל כיוון נתקעו בתחנה המרכזית בשל
בעיה בחשמל כך לפחות הסבירה מאבטחת רכבות לאנשים
התגובה הסואת לא קיימת היום זה קרה
מרים כהן
בושה למי שהזמין את הרכבות.
רכבות צרות ופחות מקום ישיבה ונוסעות לאט, לא ידידות, אגב אנשים עם מוגבלויות אין להם סכוי לעלות לרכבת.
בכדי לעלות לרכבת חייבים להיות אגרסיבים חייבים לדחוף אחרת נשארים בחוץ. ואז בתוך קופסת סרדינים ממש צפיפות לא הגיונית. כך ביום שישי עלתי על הרכבת תחנה אחת ואז הנהג מודיע יש עיכוב 20 דקות של עיכוב.היום יום ראשון 3 רכבות חלפו ולא הצלחתי לעלות. הרכבות עמוסות. בנוסף מארכים את הקו אבל התדירות יורדת מה הועילו חכמים בתקנתם. בושה בושה בושה
מרי כהן
בושה למי שהזמין את הרכבות.
רכבות צרות ופחות מקום ישיבה ונוסעות לאט, לא ידידות, אגב אנשים עם מוגבלויות אין להם סכוי לעלות לרכבת.
בכדי לעלות לרכבת חייבים להיות אגרסיבים חייבים לדחוף אחרת נשארים בחוץ. ואז בתוך קופסת סרדינים ממש צפיפות לא הגיונית. כך ביום שישי עלתי על הרכבת תחנה אחת ואז הנהג מודיע יש עיכוב 20 דקות של עיכוב.היום יום ראשון 3 רכבות חלפו ולא הצלחתי לעלות. הרכבות עמוסות. בנוסף מארכים את הקו אבל התדירות יורדת מה הועילו חכמים בתקנתם. בושה בושה בושה
עזרא עזרא
מעט מאוד כיסאות ישיבה, לא נעימה בנסיעה
כחצי דקה עד שנפתחת הדלת מעת שלוחצים לפתיחה, הכל על הפני
אני
ממה שראיתי היום (ראשון) בשעה 20:15 זה היה נראה שיש דווקא תדירות גבוהה של רכבות
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
נסעתי אתמול ברכבת הקלה. הרכבות החדשות שהוכנסו לשימוש הרבה פחות נוחות. פחות מקום ישיבה, מושבים קשים ולא נוחים, חלונות קטנים יותר. הרכבות הקודמות נתנו תחושה של חגיגה.ירושלים שנשקפה מן החלונות הגדולים כל כך יפה. עכשיו עומדים כמו סרדינים ולא רואים את השמים. האם קנו רכבות סוג ב כדי לחסוך כסף? אם כן, זאת טעות קולוסלית. כל חוויית הנסיעה השתנתה לרעה. אני ממש באבל.
נהוראי
ביזיון שבעיר הבירה נוסעת בגאון "רכבת" שמיועדת להקל על הנוסעים. רכבת קטנה וצפופה, זקנים נרמסים, ילדים לא מפחדים להתקרב, ועוד כמה בחורות בוכות מגברים שנצמדים להן לגוף.
אשכרה הם קורים לפשלה הזאת רכבת ולקרונות החדשים שדרוג.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
פשוט ביזיון מה שהולך בפאדיחה הזאת שקוראים לה רכבת.
זקנים נמחצים, ילדים מפחדים להתקרב, ויש גם כמה בחורות בוכות שגברים נצמדים להן לגוף.
וזה לפני הברקסים ההזויים שמרגיש כאילו לנהג יש עניין להכיר לנו מקרוב את כלללל אורך הרכבת..
זהו בגדול.
אהה ועוד חודש עולה לשמונה שקלים, כיאה לעיר בירה.
אחד שעזרו לו
תתקשרו ללשכת של השרה רגב. זה מאוד עוזר והם מאוד קשובים
פינחס.
מחקים את אגד?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
כמעט שבוע אחרי ועדין המצב אותו הדבר.
התגובה של כפיר לא הגיונית בעליל איך הסתדרו עם 5 רכבות בלבד עם תדירות של 5 דקות.
אנונימי
* הרכבת לא מותאמת לקשישים ובעלי מוגבלות
* אם יש מישהי עם עגלה לא ניתן לעבור
* בתחילת/עצירת רכבת כולם עפים מסוכן מאוד לקשישים סכנת נפילה
* הרכבת מרעישה מאוד שומעים גם בדירות הסמוכות לתוואי
* אין מקומות ישיבה
* כולנו לקוחות שבויים כי אין חלופה צריך עצומה נגד בזלזול וחוסר המחשבה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
הרכבת עמוסה מדיייי!!! עליתי בשעות שונות,בבוקר בצהריים ובמהלך הערב וכל הרכבות פשוט עמוסות!! אנשים עומדים אחש על השני,אין מקום לזוז,להיכנס עם עגלה זה מבצע של ממש. לא היו אמורים לשפר את התנאים?! הרכבת החדשה בנויה בצורה יותר גרועה מהרכבת הקודמת,לא מובן למה. כל עצירה ותחילת נסיעה אנשים עפים!! וזמן ההמתנה בתחנות ארוך מהרגיל!