במשרדי צוות תכנית אב לתחבורה ישנו מסך לד גדול עם שעון הסופר לאחור. הכותרת מעל השעון – PTO2 (בתרגום חופשי – אישור הפעלה Permition to operate) מבשרת על מועד פתיחת ההארכות המסחריות של הקו האדום לנוה יעקב בצפון ירושלים ולהדסה עין כרם בדרום מערב העיר.
על פי התמונה שאתם רואים – שצולמה קצת לפני השעה 16:00 אחרי הצהריים היום (שני), הפתיחה צפויה למחר, שלישי, בשעה 10:00 בבוקר. אבל אם יש משהו אחד שלמדנו בשנים האחרונות בהקשר של ההארכות של הרכבת הקלה הוא לקחת כל מועד שנזרק לאוויר בערבון מוגבל.
"כל העיר" פנה לכלל הגורמים הרלוונטים ולא קיבל תשובה חד משמעית אם אכן מחר, שלישי, בשעה 10:00 בבוקר יחלו הנסיעות המסחריות. "אנחנו ערוכים ומוכנים", נאמר על ידי גורמים שונים בזכיינית 'כפיר – הרכבת הקלה'. ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה, דבר שהפך להרגל באחרונה, ואילו גורמים בעיריית ירושלים ובצוות אב לתחבורה לא ידעו להגיד האם המועד המצוין על מסך הלד הוא המועד שבו אכן יחלו ההפעלות המסחריות.
- עם שירות מקרטע – התשלום הנוסף ברכבת הקלה
- תדירות נמוכה, צפיפות ותקלות – מאות תלונות על הרכבת הקלה
- צפו – אחד השרידים המרשימים מתקופת ירושלים הרומית נפתח מחדש לציבור
בשורה התחתונה – הכדור נמצא בידי האחראי הרלוונטי לנושא במשרד התחבורה. החברה הגרמנית החיצונית סיימה את הבדיקות והטסטים שלה והעבירה את החומר לאותו גורם – כמאל קייס – מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה – שהוא כעת צריך לתת את החתימה שלו ולאשר את ההפעלה. האם זה יקרה היום ואז הרכבת תחל בנסיעה מחר? ייתכן. וייתכן גם שהחתימה הזו תידחה בעוד יום, אולי יומיים – ואולי גם יותר. בכל זאת – מדובר פה על ההארכות של הרכבת הקלה שנדחו שוב ושוב ושוב ושוב.

הרכבת הקלה בהדסה עין כרם (צילום: מתנאל רחמים)
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
permition או permission ?