"יום יום אני תולש מהלוח דף", שר זוהר ארגוב את מילות השיר האלמותי 'נכון להיום' שכתב שאול בן שאול- ונדמה שאין מתאים יותר מהמילים הללו לתאר את הציפייה וההמתנה של נוסעי הרכבת הקלה בירושלים לפתיחת מקטעי ההארכות של הקו האדום לנוה יעקב בצפון העיר ולהדסה עין כרם (דרך קרית היובל וקרית מנחם) בדרום מערב העיר.
הבוקר, שוב, מסתמנת דחייה בפתיחת מקטעי ההארכות. שעון הספירה לאחור שמרצד על מסך לד גדול במשרדי צוות תכנית אב לתחבורה עודכן הבוקר, שלישי, ונוספו לו יומיים (ועוד שעה אחת) – כך שכרגע נראה כי תחילת הנסיעות המסחריות של ההארכות צפויה ליום חמישי הקרוב, 27.2, בשעה 11:00.
כמעט מיותר להגיד לכם שגם את התאריך הזה – כמו לא מעט תאריכים שעברו בשנתיים האחרונות – כדאי לקחת בעירבון מוגבל.
אתמול, שני, פרסמנו כזכור את דבר קיומו של שעון הספירה לאחור, ואת העובדה שהוא מכוון לפתיחת נסיעת ההארכות (PTO2 בעגה המקצועית – Permition to operate) להיום, שלישי, בשעה 10:00. אולם כבר אז צוין כי יש לקחת את הטיימינג בעירבון מוגבל.

צולם ביום שני, 24.2, בשעה 16:00 – מסך הספירה לאחור במשרדי צוות תכנית אב לתחבורה (באדיבות המצלם)
אז מתיי יפתחו ההארכות? נכון להיום (שלישי, 25.2, שעה 8:30) זה צפוי לקרות ביום חמישי הקרוב. האם זה יקרה? אף אחד לא מוכן להתחייב גם על התאריך החדש, ונראה שאין אלא לחכות עד לפרסום של הזמנה לטקס רב רושם לגזירת סרט כזה או אחר – שהרי אם אין טקס וצילומים – מה שווה הפרויקט – לא?
- עם שירות מקרטע – התשלום הנוסף ברכבת הקלה
- תדירות נמוכה, צפיפות ותקלות – מאות תלונות על הרכבת הקלה
- צפו – אחד השרידים המרשימים מתקופת ירושלים הרומית נפתח מחדש לציבור
בתוך כך, הנהלת בית החולים הדסה עין כרם שלחה לעובדים מייל שבו נכתב, בין השאר, כי הצפי לפתיחת הארכות הקו – עם דגש על המילים נכון להיום – "הינו יום שישי הקרוב, 28.2, אך עוד ייתכנו שינויים במועד תחילת פעילות מסחרית של הרכבת עם נוסעים להדסה".
לרכבת הקלה בהדסה, כידוע, יהיו שתי תחנות – תחנת האוניברסיטה העברית בכניסה לקמפוס, ותחנת דוידסון במגדל האשפוז החדש.
"כחלק מההיערכות לקליטת הרכבת הקלה, מערך הבידוק הבטחוני בדוידסון עתיד להשתנות ולהתעבות", נכתב עוד לעובדים.
בשורה התחתונה – הכדור נמצא בידי האחראי הרלוונטי לנושא במשרד התחבורה. החברה הגרמנית החיצונית סיימה את הבדיקות והטסטים שלה והעבירה את החומר לאותו גורם – כמאל קייס – מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה – שהוא כעת צריך לתת את החתימה שלו ולאשר את ההפעלה. האם זה יקרה היום ואז הרכבת תחל בנסיעה מחר? ייתכן. וייתכן גם שהחתימה הזו תידחה בעוד יום, אולי יומיים – ואולי גם יותר. בכל זאת – מדובר פה על ההארכות של הרכבת הקלה שנדחו שוב ושוב ושוב ושוב.

הרכבת הקלה בהדסה עין כרם (צילום: מתנאל רחמים)
Usa
לא יוצלחים מנהלים את ירושלים