המנשר שהופץ לקראת ההפגנה
המנשר שהופץ לקראת ההפגנה

"הפגנה – רכבת תקלה": המחאה השבוע בתוואי הרכבת הקלה

לנוסעים ולנוסעות נמאס מהתקלות, מהתדירות הנמוכה, מהמחסור במקומות ישיבה ומעליית מחיר הנסיעה. חברת כפיר: "מצרים על אי הנוחות שנגרמת לנוסעים, מקשיבים כל הזמן לטענות שעולות ועובדים מסביב לשעון על מנת להמשיך בשיפור השירות"

פורסם בתאריך: 9.3.25 20:11

אחרי 3 שבועות של תקלות ושירות קטסטרופלי – לנוסעים ולנוסעות ברכבת הקלה נמאס. ביום שני האחרון הם ארגנו הפגנה על תוואי הרכבת – בתחנת מחנה יהודה, במטרה להביא "לשיפור השירות המאכזב".

במנשר שהופץ לקראת על ידי המארגנים נכתב: "נמאס מהצפיפות, הקרונות הקטנים ומחירי הפרימיום על שירות נוראי. כולם מגיעים להפגנה לשיפור השירות ברכבת הקלה ביחד נדרוש: תדירות גבוהה יותר, קרונות מרווחים, מקומות ישיבה לכולם, מחיר הוגן".

לקראת ההפגנה, ולאחר כ-3 שבועות של סבל עבור הנוסעים (בנוסף לשבוע השבתה), פנה "כל העיר" לזכיין – חברת כפיר, ולמי שאמורים לפקח עליו – משרד התחבורה, צוות תכנית אב לתחבורה ועיריית ירושלים, עם התלונות שהגיעו מכם – הנוסעים והנוסעות. בעיקר התחושה שלאף אחד לא איכפת מהתלונות ומהטענות.

"כ-3 שבועות לאחר החלפת המערכות – עדיין נמשכות "תקלות ההרצה" ובכל יום כמעט רק נוספות תקלות ותלונות", נכתב בבקשה לתגובה, עם הפירוט הבא:

  • תדירות הרכבת נמוכה – למעלה מ-10 דקות ולפעמים אף יותר
  • הצפיפות והעומס בתחנות ובתוך הקרונות בלתי אפשריים
  • הרכבת נעצרת בתחנות לזמן ממושך – תקלה?
  • אין מספיק מקומות ישיבה, אין מספיק מקומות עמידה
  • מערכת הכריזה לא עובדת או עובדת חלש מדי – בעיה קשה מאוד לנוסעים עם מוגבליות ראייה וקשישים
  • תקלות חוזרות ונשנות של הפסקת שירות פתאומי – ובקשה של הנהגים מהנוסעים לרדת מהרכבת
  • שילוט ההכוונה של הרכבת בתחנות מדווח זמני הגעה לא נכונים של הרכבות, כשהוא עובד – כי יש מקרים רבים שהשילוט לא עובד
  • בעצירות הרכבת ובהתחלת נסיעה הנוסעים מתלוננים על עוצמות חזקות – מתלוננים ש"עפים אם לא מחזיקים חזק מאוד"
  • היעדר אוזן קשבת מצד הזכיין, המדינה והעירייה – תחושה שאף אחד לא מתייחס לתלונות ולתקלות.

יש לציין כי גורמים המעורים בפרטים ציינו בשיחות עם "כל העיר" כי חלק מהבעיות שמציפים הנוסעים קשורים לתנאי המכרז (לדוגמא – עוצמת הכריזה), חלקם אכן לענייני הרצה ובחלק אחר מדובר בתקלות. בנוסף, הוסבר כי היה ברור לכל הגורמים המעורבים כי תקופת ההרצה תהיה ארוכה ועם תקלות והדבר נלקח בחשבון. תשובה לשאלה מדוע לא עדכנו את הנוסעים והסדירו חלופות אוטובוסים לתקופת ההרצה – לא נמסרה. יכול להיות שאם היו טורחים לעדכן ודואגים לחלופות – היו נמנעות הרבה מאוד אי נעימויות.

התגובות

מחברת כפיר נמסר: "לפני כ-10 ימים החלה הפעלת הקו האדום המוארך של הרכבת הקלה בירושלים, והיא כללה הפעלת צי רכבות חדש והסבה של הקו המקורי והרכבות הוותיקות למערכות שליטה ובקרה חדשות. כפי שכבר אמרנו בפעמים קודמות ובדומה לכל תשתית חדשה – ישנן תקלות ונדרש כיול של המערכות. עם זאת, נדגיש כי מדי יום חל שיפור מתמשך ועקבי בתפקוד המערכות – ונתוני הבקרות שאנו מבצעים מראים זאת. אנו מצרים על אי הנוחות שנגרמת לנוסעים, מקשיבים כל הזמן לטענות שעולות ועובדים מסביב לשעון על מנת להמשיך בשיפור השירות הניתן לציבור".

 

 

ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וצוות תכנית אב לתחבורה נמסר: "הרכבת הקלה בירושלים פועלת כ-14 שנים ומקיימת למעלה מ-150,000 נסיעות נוסע ביום. לצורך שדרוג והארכת הקו, נוספו קרונות והוחלפו המערכות ברכבת. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עוקב באופן שוטף אחר פעילות הרכבת הקלה בירושלים ומבצע אכיפה מינהלית על ביצועי הרכבת, בהתאם לסיכומים עם הזכיין, כאשר במקרים של אי עמידה בדרישות החוזה או חריגה ממדדי השירות, ננקטים סנקציות כמתחייב.

"בסוף חודש פברואר החלה הרכבת הקלה לפעול גם במקטעים החדשים מפסגת זאב לנווה יעקב ומהר הרצל להדסה עין כרם. בדומה להפעלת רכבות חדשות ברחבי העולם, גם בירושלים פעילות הקו המשודרג מעלה אתגרים נקודתיים המשפיעים על יציבות הקו ותדירות הרכבות. בימים אלה, מערכות שונות ברכבת ובמסילה עוברות כיולים אחרונים, לצורך שיפור חווית הנסיעה ולאחר בחינה עולה כי קיימת ירידה בכמות השיבושים.

"יצוין, כי ברחבי העיר פועלים קווי שירות אוטובוסים סדירים הפועלים במקביל לרכבת בתדירות גבוהה לרווחת הנוסעים (מעניין שתושבי ירושלים, שמשוועים לחלופות, לא מכירים את קווי האוטובוס המקבילים הללו, ר"ג). עם זאת, יודגש כי נוסעים רבים עדיין מעדיפים לנסוע ברכבת הקלה.

"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וצוות תכנית אב לתחבורה (צתא״ל) פועלים כל העת מול זכיין הרכבת הקלה בירושלים, במטרה לצמצם את היקף התקלות, להגביר את תדירות הרכבות ולהשיב את השירות לשגרה בהקדם האפשרי לטובת רווחת הנוסעים".

מעיריית ירושלים נמסר: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, צוות תכנית אב לתחבורה (צתא"ל) ועיריית ירושלים פועלים כל העת מול זכיין הרכבת הקלה בירושלים, במטרה לצמצם את היקף התקלות, להגביר את תדירות הרכבות ולהשיב את השירות לשגרה בהקדם האפשרי, לטובת רווחת הנוסעים.

"הגורמים האחראיים עוקבים באופן רציף אחר תפקוד הרכבת ומבצעים את הפעולות הנדרשות כנגד חריגות ממדדי השירות שהוגדרו בחוזה מול הזכיין".

 

תגובות

21 תגובות
21 תגובות
  1. שרון כהן

    רק בדרך הזאתי ננצח את ממשלת הרשע ואת ראש העיר שהוא לא ראש עיר בכלל שהוא בובה אלחוטים של החרדים

  2. יוסי קרית מנחם

    זה נראה יותר כמו שביתה איטלקית של נהגים עצירה של למעלה מ10 דקות בכניסה להדסה ובצומת אורה עוד 10 דקות ללא שום סיבה נראית לעין או הודעה של הנהג פשוט נראה משהו מכוון בזכות הנהג איחרתי לתור שנקבע חודשים מראש

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מילים מכובסות.קיבלתם מספיק זמן לתכנן את נדברים.כנראה שהמנהל לא מתאים לתפקיד…..

  4. רכבת קלה.

    רכבת של נהגים ערבים. תנאי קבלה לרכבת? ערבים גברים. תנסו להיפגש עם ראש העיר שלנו שרק אוהב להצטלם, בחלומות תיפגשו איתו. שרת התחבורה שלא עונה לפניות בענין אפליית נשים ברכבת הקלה, לא רק הרכבת תקלה, כל המדינה בתקלה.

  5. אני

    נו,באמת, הפגנה,כנראה שלא אכפת להם מהבלגאן והצפיפות כי גם כשיש שקט, יאללה מפגינים#@@@& ישראלים מטומטמים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טוב. זה מה שיש. היא טסה למרוקו להשתלמות. העלתה את המחיר ב 33 אחוז מכה אחת וטסה לה למרוקו. מה אתם רוצים מהשירות. תראו מי האנשים שמנהלים אותנו.

  7. מלכה

    בנוסף לכל הבעיות הרכבת נוסעת לאט עדיף כבר באוטובוס מנטה יעקב לוקח המון זמן
    צריך שילוט באיזה צד יורדים. בכל תחנה זה צד אחר קשה למבוגרים
    הדלתות לא נפתחות אוטומטית כמו ברכבות הקודמות ולפעמים לא שמים לב ולכן לא יורדים בזמן
    התחנות בנוה יעקב לא תואמות את התחנות של התחבורה הציבורית ולכן צריך לכת הרבה ברגל

  8. ככה זה כשיש פרזיטים

    רוב הנוסעים בעיקר בשעות העומס הם חרדים שעולים בלי שום מטרה ותופסים מקומות של אנשים עובדים. נוסעים לישיבות השקריות , לטיולים במחנה יהודה .. מתי רואים את זה ? כשהייתה השבתה האוטובוסים היו ריקים, ממש גן עדן פתאום אלפים לא צריכים את הרכבת. אגב, רבים מהם בדגש לצעירים התחמנים לא משלמים בכלל ויודעים טוב טוב להתחמק מהפקחים.

  9. אנונימי

    הנסיעה הפכה לסיוט .
    צפוף מאוד ,קרונות צרים ביחס לקרנות הקודמים ,תדירות נמוכה יותר.
    תחילת נסיעה בכל תחנה ,אם אתה עומד מצריכה שתחזיק היטב בכל אמצעי אחרת אתה ממש מיטלטל ממקומך .
    לא ברור מה שודרג . ברור רק שזה נהרס ורחוק מלהיות טוב כפי שהיה .
    אני אישית ויתרתי על הנסיעה ברכבת הקלה, עד אשר אם בכלל

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצחיק מאוד. גם לפני ההארכה, התדירות לא הייתה מספקת.

  11. אלפרדו

    רכבת קלללה לא קלה שקרנים כל מערכת משרד התחבולה וערית ירושלים קישלונית מרמים את הציבור הנוסעים

  12. דסי

    כניסת תמידית ברכבת הפסקתי להשתמש בשירות הנוראי הזה ואני נוסעת באוטובוס.
    מעבר לכל התקלות זמן שהות בתחנה ארוך ואז נוצר עומס בתחנה.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב רואים כיצד חלטורה נראית ציבור חלש מנוצל באופן ציני עליות מחירים פגיעה בשרות
    האם זה מגיע לציבור נוסעי הרכבת בושה גברת רגב את חששת להציג לאיש הפחדן את האמת על הרכבת הקלה .
    האם מנכ"ל הרכבת לא נימצא ביין מערציך .אז אפשר לפגוע בציבור הנוסעים
    קורא לנוסעי הרכבת נחרים אותם מספר ימים ניצור פקק אחד גדול
    כדי שיבינו כי נמאס לנו מכם.

  14. יפעת

    אף אחד לא מדבר על זה שבחודש מאי לא תיהיה רכבת למספר חודשים!
    בזיון

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להגיש תביעה ייצוגית, על צמצום שטח המושבים!
    אני לא מתכוון לכמות המושבים אלא לשטח המושב עצמו.
    המושבים האלו מתאימים לילדים צנומים עד גיל 14
    אין שום סיכוי לשני מבוגרים לשבת בנוחות על שני מושבים ברוחב 40 ס"מ כל אחד
    שמודביקים לדופן הרכבת ללא שום מרווח וצמודים אחד לשני ללא שום מרווח.
    מספיק להשוות למושבי הרכבת הקודמת שעדיין פעילה
    ולהתפעל שהם פתאום הפכו למרווחים…

  16. ער

    הייתי חוקר, איך זה יתכן שכשיודעים שהקו מתארך, הביקוש גדל , אז מזמינים קרונות קטנים וצפופים יותר, ומקטינים תדירות נסיעות.ההחלטה על הרכש היא בטוח מקור לכותרות על שוחד, לדעתי. איך זה שהחליפו לקרונות גרועים מכל בחינה אפשרית? (מקומות הישיבה צרים להחריד, דרך אגב, ומחייבים ישיבה באלכסון לתוך הקרון, מה שמפחית עוד יותר ממספר האנשים האפשרי)

  17. דני, ירושלים.

    חברת כפיר לא בדיוק יודעת לעבוד, אבל משרד התחבורה יודע עוד פחות.
    מבחינת משרד התחבורה, המטרה הושגה: היה טקס עם ראש הממשלה, ויש אפילו תמונות.
    הציון הכי גקוע בסיפור הזה מגיע למשרד התחבורה.

  18. אליהו הנביא

    העיקר שצמד הנוכלים מירי וביבי חנכו את הרקבת

  19. אחלה מאבק אבל בחייאת כמה גרוע אפשר לרדת ?

    יש כאן פשוט תגובות על חרדים בחיאת איך זה קשור איך כל דבר קשור לחרדים מה הקשר שחרדי אסור לו לשבת כי הוא הולך לישיבה בישיבה לחילוני מותר כי הוא עובד כמה אנטישמיות במשפט אחד יש כאן אנשים שגוי אנטישמי יכול ללמוד מהם

  20. עילום שם

    למה לנו הישראלים כל דבר טוב שיעשו עבורם יהיה להם על מה להתלונן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר