עומסים, צפיפות ותקלות ברכבת הקלה (צילומים: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א. להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)
עומסים, צפיפות ותקלות ברכבת הקלה (צילומים: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א. להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

בלי התייחסות לתקלות: ברכבת הקלה מבטיחים – השאלה אם הנוסעים מאמינים?

על פי הודעת מפעילת הרכבת הקלה, החל מיום שני הקרוב, 17.3, צפוי השירות לנוסעים להשתפר והתדירות לעלות. איך זה יקרה? בזכות תוספת של שתי רכבות וחידושים נוספים שהוטמעו. מנגד, אין התייחסות למחסור במקומות ישיבה, לתקלות, לחריקות ולבעיות הנגישות. יהיה טוב?

פורסם בתאריך: 13.3.25 13:19

חברת לביא, המפעילה את הרכבת הקלה עבור הזכיין כפיר מודיעה כי מיד לאחר פורים – ביום שני, 17.3, השירות לנוסעים ולנוסעות ברכבת הקלה ישתפר פלאים. על פי הודעת החברה – אז תיכנס לתוקף תוכנית תפעולית חדשה שמטרתה לשפר את השירות לנוסעים ולהביא להתייצבות טובה יותר של זמני הנסיעה.

שאלה ראשונה – איפה היתה התוכנית הזו בחודש האחרון? תשובה – אין.

אז מה צפוי לקרות ביום שני? על פי מפעילת הרכבת הקלה יתווספו שתי רכבות חדשות לשירות הקו המוארך (מנוה יעקב להדסה עין כרם), במטרה להעלות את התדירות לכ-6.5 דקות בשעות השיא.

"מדובר בצעד נוסף בתהליך מתמשך של התאמות ושיפורים, שנועדו להגדיל את הקיבולת, לשפר את זרימת התנועה ולצמצם את זמני ההמתנה", נמסר מחברת כפיר. "כמו בכל תהליך תחבורתי משמעותי, גם כאן נדרש פרק זמן עד להתייצבות מלאה, והחברה תמשיך לעקוב אחר הנתונים ולבצע התאמות נוספות בהתאם לצורך".

התוכנית התפעלוית החדשה

– הוספת שתי רכבות חדשות לשירות הקו המוארך.

– שאיפה לתדירות של כ-6.5 דקות בשעות השיא.

– תהליך הדרגתי של שיפור והתאמות שיימשך בתקופה הקרובה עד להשגת יציבות מלאה.

– חידושים נוספים במערכת המשודרגת לשיפור חוויית הנסיעה:

  • מכשירי תיקוף חדשים בתחנות ושדרוג מכשירי התיקוף ברכבות – ניתן כעת לתקף בכרטיס הרב-קו עבור עד 9 נוסעים.
  • תגבור צוותי השירות בתחנות – לטובת סיוע והכוונה לנוסעים.
  • מערכת מידע דינמית בתחנות ובקרונות – הצגת מסלול הנסיעה, זמני הגעה והתראות בזמן אמת.

שיפורים בקרונות החדשים

בנוסף לשינויים התפעוליים, הקרונות החדשים, כך על פי חברת לביא, מציעים חוויית נסיעה מתקדמת לנוסעים ולנוסעות:

  • חיבור חופשי לרשת ה-Wi-Fi – לנוחות הנוסעים.
  • דלתות כפולות בכל הקרונות – לכניסה ויציאה מהירה יותר ולשיפור זרימת התנועה בתחנות.
  • מערכת שליטה ובקרה מתקדמת – לשיפור דיוק זמני הנסיעה.
  • מערכת מיזוג אוויר משודרגת – התאמה אוטומטית לתנאי מזג האוויר ולכמות הנוסעים.

 

 

"התוכנית החדשה היא חלק מהמחויבות המתמשכת שלנו לשיפור השירות ולהתאמתו לצורכי הנוסעים", אומר בועז הירש, מנכ"ל חברת לביא. "זהו תהליך הדרגתי שדורש זמן, אך אנו פועלים כל העת כדי להביא להתייצבות התדירות ולהקלה על העומסים, תוך המשך מעקב אחר הנתונים והתאמות נוספות בהמשך. אנחנו מחויבים להמשיך ולהקשיב לציבור ולפעול למען שיפור חוויית הנסיעה של תושבי ירושלים".

אז למה אין התייחסות בהודעה של חברת לביא? למחסור במקומות הישיבה ברכבות החדשות, לתקלות החוזרות ונשנות שגורמות לרכבות לעמוד דקות ארוכות בתחנות, לחריקות ולרעשים האיומים שמשמיעה הרכבת בעיקר בחלקים של ההארכות – בקרית היובל, קרית מנחם ועד הדסה כמו גם בנוה יעקב, ולעוד בעיות שהוצפו בשבועות האחרונים.

אז מה אתם אומרים – יהיה טוב ביום שני?

 

תגובות

13 תגובות
13 תגובות
  1. דור

    ככה זה שפועלים ערבים מבצעים את העבודה ברמה של מדינת עולם שלישי ללא פיקוח מקצועי וצמוד בשטח ולא באמצעות מסכי המחשב.

  2. דור

    העבודות להארכת הקוו האדום בוציות ברישול ע״י פועלים ערבים עם תרבות של מדינת עולם שלישי. לא היה מספיק פיקוח מקצועי בשטח אלא רק באמצעות מסכי המחשב

  3. מזי

    לאימי בת ה 88 זה מזכיר רכבות אחרות מימים אפלים מאוד
    המזגנים סיביר

  4. גדי

    מחרטטים על הכל חוץ מנוחות

    הנוסעים.הורידו מקומות ישיבה בשביל לדחוס נוסעים בעמידה. הספסלים קטנו. קשה ל2 אנשים לשבת.הקרונות הישנים טובים בהרבה.

  5. שלמה

    מדוע הרכבות משמיעות חריקות חזקות מאוד בקטעים החדשים לכוון הדסה עין כרם?

  6. גבריאל אורפלי הלוי

    יהיה מצוין העיקר ההארכות של הקו האדום נפתחו רשמית שיהיה בשעה טובה ומוצלחת לכולם היעד הבא הפעלה מסחרית של הקו הירוק שלוחת מלחה ברבעון הראשון של שנת 2026 חודש מרץ.

  7. רוני

    כל עוד הקרונות החדשים המזוויעים עדיין בשימוש, אין כאן שום שיפור!! ובל נשכח את העלאת המחיר הבלתי מוצדקת

  8. גרישה

    כמה דברים, משיהו כתב פה שהסיבה לבעיות היא שבנו את הרכבת פועלים ערבים… שלא נכנס אפילו לעניינים של גזענות, זה פשוט לא נכון כי בנו אותה רומנים, סינים, ספרדים ואיתלקים בתקופות שונות…
    עם החריקות לא יהיה מה לעשות, עד שהמסלול לא ישחק, ככה היה פעם גם בפסגת זאב זו שאלה של זמן,
    הסיפור האמיתי הוא ירידה בתדירות + פחות מקומות ישיבה אבל בצורה פרדוקסלית גם פחות מקומות עמידה! הקרון עצמו לא מותאם צרכים של עיר עם תחבץ דפוק, קרונות כאלה נראים בסדר בערים גדולות באירופה, במקומות שגם ככה משתמשים בעיקר במטרו או אוטובוס חשמלי… וכמובן לקינוח 8₪… על הרעה בשירות… תודה באמת

  9. יעל

    שאלה: לא הבנתי, הרכבת הייתה די סבבה עד לאחרונה. מה השתנה שגרם למצב להחמיר בצורה דרסטית כל כך? רק זה שהחליפו קרונות או שהיה עוד שינויים? ואם היו שינויים לרעה אז למה עשו אותם?

  10. ירושלמי שאכפת לו

    מאז שכפיר החליפו את סיטיפס חלה הרעה בתדירות ובדיוק הזמנים. השירות שלהם גרוע והם לא לוקחים שום אחריות. לדעתי צריך להחליף זכיין, הם הפרו את החוזה הרבה פעמים, גם בזמני הסיום ובתדירות המובטחת. אני מצפה מעירית ירושלים ומשרד התחבורה שיכבדו את עצמם ואת החוזים ויחפילו זכיין לזכיין מתאיל יותר!

  11. הנאשם לכלא

    אחיזת עיניים של "לביא"(מאיפה הם צצו בכלל, למישהו היה מושג שהם בכלל גורם, נוסף לכפיר וצוות תכנית אב לתחבורה? כנראה עוד גורם שאפשר להפיל עליו אחריות בלי "להרטיב את הגורמים האחרים"). התדירות במקור הייתה אמורה להיות כל 3-4 דקות, משרד התחבורה באיוולתו אישר לזכיין לעמוד ב-6 דקות תדירות וכעת הם מדברים על 6.5 דקות, כאשר על מנת לעמוד בדרישות, בעקבות ההארכה להדסה, צריך להגביר את התדירות לתדירות המקורית שקבע משרד התחבורה. בקשר לרכבות עצמן: לא רואה בעיה מהותית, הבעיה היא התדירות ולא קשורה לרכבות החדשות, שאמנם לא חפות מבעיות, אבל זה יסתדר בהמשך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר