חסימת מדרכות ואיי תנועה סביב קרית הספורט במלחה (צילומי ארכיון: ברחובות שלנו)
חסימת מדרכות ואיי תנועה סביב קרית הספורט במלחה (צילומי ארכיון: ברחובות שלנו)

החניה האסורה סביב טדי: העירייה ממשיכה להתעלם מהולכי הרגל

מאות רכבים חנו אתמול, שני, על מדרכות ושבילי אופניים וסיכנו את חייהם של הולכי הרגל סביב האצטדיון. חלקם גם חסמו נתיבי תנועה. בסיכומו של הערב - במשטרה ביצעו אכיפה נרחבת ביחס לעבר - 3 רכבים נגררו ועשרות דוחות ניתנו. אולם בעירייה ממשיכים שלא לבצע אכיפה - על אף הסכנה ולמרות דרישה של חלק מנבחרי הציבור: "ישנה מדיניות מקלה של אכיפה לאור כמות הצופים הרבה"

פורסם בתאריך: 22.4.25 17:23

שוב מראות קשים סביב אצטדיון טדי – מאות רכבים חונים אל מדרכות, על שבילי אופניים ועל איי תנועה ומסכנים את חייהם של הולכי הרגל. ושוב – עיריית ירושלים מפגינה 0 איכפתיות כלפי הולכי הרגל. כן, כנראה שהנוחות של משתמשי הרכב הפרטי חשובה יותר מבטיחותם וחייהם של הולכי הרגל.

ורק לחשוב שהערב, שלישי, שוב צפוי משחק מושך קהל באצטדיון טדי (חצי גמר גביע המדינה בין הפועל באר שבע להפועל תל אביב), ונראה ששוב תושבי שכונות מלחה, קטמונים, רמת שרת ורמת דניה יסבלו ממדרכות חסומות, משבילי אופניים חסומים וממאות רכבים שחוסמים את הכל.

בעוד שבעיריית ירושלים לא מבצעים אכיפה, למרות אינספור תלונות וטענות ולמרות פרסום לא מעט כתבות בתקשורת (כולל כאן ב"כל העיר") – במשטרת ירושלים מציינים כי במהלך המשחק אמש (שני) של בית"ר ירושלים נגד מכבי תל אביב נרשמו 56 דוחות על חניה אסורה ובנוסף נגררו 3 כלי רכב – בשל "העמדת רכב באופן המהווה סיכון", כך לדברי המשטרה, שמוסיפה ואומרת: "אם עולה צריך, גוררים רכבים גם בשל חסימת מדרכה".



ובעירייה? באופן מוזר ותמוה מסרבים בכיכר ספרא לנקוט ביד קשה כנגד עברייני החניה סביב אירועים גדולים באצטדיון טדי והארנה, אבל לא רק (וגם בשעות הלילה בשכונות). מצוקת החניה היא התירוץ הכמעט גורף לאי ביצוע אכיפה. אין מדיניות ברורה בעניין, וזו גם בעיה והתנהלות לא מובנת, אבל בפועל, כאמור, אין אכיפה.

ל"כל העיר" נודע כי בישיבת הנהלת העיר האחרונה – ישיבה של חברי הקואליציה העירונית שבשונה מישיבת מועצה אינה פתוחה לציבור ולא נרשם בה פרוטוקול – העלה סגן ראש העיר אריה קינג את סוגיית האכיפה סביב אירועים גדולים בכל רחבי העיר (מהפגנות ועד אירועי ספורט). הוא ביקש להציב באופן קבוע פקחים ולתת דוחות לעבריינים ובנוסף להעמיד בכוננות 5 רכבי גרר, אשר יגררו רכבים שמהווים סכנה ממשית.

אולם הצעתו של קינג לא התקבלה ועוררה דיון סוער בין חברי הקואליציה העירונית ולבסוף ירדה מהפרק אחרי הרבה צעקות וללא הצבעה עם מיעוט של כ-5 חברים (קינג, אדיר שורץ, אריאל בזיז, מרים סלע, יוחנן ויצמן) שהביעו תמיכה באכיפה המחמירה, בעוד השאר הביעו הסתייגות ומחלוקת לגבי האכיפה – בין אם במלואה ובין אם באירועים מסוימים.

 

 

כך או כך, השורה התחתונה נותרת זהה. המדרכות חסומות, שבילי האופניים חסומים, איי התנועה חסומים – ואת המחיר משלמים הולכי הרגל, שפעם אחרי פעם סובלים מתעדוף נמוך מצד בכירי העירייה לעומת הרכב הפרטי.

וכן – בפעם המי יודע כמה – נכונה הטענה שיש בעיות חניה סביב אצטדיון טדי והארנה (וגם בלילות בשכונות), אבל המחסור במקומות חניה בקרבת האצטדיון (או הבית) לא יכול לבוא על חשבון בטיחותם של הולכי הרגל ורוכבי האופניים. הרי בשל מה שמכונה "מצוקת" חניה אף אחד לא באמת חושב (ברוב המקרים, כי גם הנושא הזה כבר נעשה סביב קרית הספורט במלחה) לחסום נתיב תנועה – כי הוא יקבל קנס או שרכבו יגרר. באותו אופן – לא חוסמים את המדרכה, שהיא נתיב התנועה של הולכי הרגל, ולא את שביל האופניים.

במשטרה, כאמור, מסרו כי מבוצעת אכיפה וכי ניתנו עשרות דוחות ו-3 כלי רכב נגררו.

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים פועלת בתיאום עם משטרת ישראל ונערכת לקראת כל אירוע המוני באצטדיון טדי ובארנה, לרבות הקצאת חניונים לאוהדי הקבוצות ומערך שאטלים הלוך וחזור. אגף האכיפה בעירייה והמשטרה פועלים יחד לסגירת השכונות הסמוכות לאצטדיונים בעת אירועים המוניים ככל שניתן, ומאידך ישנה מדיניות מקלה של אכיפה לאור כמות הצופים הרבה. כמובן שמתבצעת אכיפה במקרים של חניה מסכנת חיים.

"עיריית ירושלים מבצעת אכיפה נרחבת של חניה לא חוקית על המדרכות בכל שעות היום, הכוללת עשרות אלפי דוחות מדי שנה, למעט במקרים בהם יש היתר משפטי, דוגמת רכב עם תו נכה. אכיפת החניה מבוצעת לרווחת כלל התושבים בעיר, ובמסגרת המדיניות ישנה התייחסות לכל שכונה והיבטי החניה הנכונים לה, תוך ביצוע התאמות אכיפה בשכונות, גם בהתייחס לשכונות בהן פתרונות החנייה מורכבים ומאתגרים. בשעות הלילה ישנה מדיניות אכיפה ארוכת שנים בחלק משכונות העיר הוותיקות, שם מתבצעת אכיפה תוך שימת דגש על חניות מסכנות חיים בלבד והפרעה לתנועה ולהולכי הרגל, וזאת בשל מצוקת החניה בשעות הלילה. עם זאת, מבוצעת אכיפה כלפי רכבים שחונים על המדרכה וחוסמים באופן מלא את המעבר להולכי הרגל. בכל מקרה של הפרעה למעבר הולכי רגל ו/או התנועה, ניתן להודיע למוקד העירוני 106.

"לצד פעולות אלו, מקדמת העירייה תוכניות להכשרת מגרשים פנויים והשמשתם כחניונים, על מנת לתת מענה למצוקת החנייה הקיימת בעיר. לאחר פתיחת הקו הירוק שיגיע לארנה/טדי, תשקול העירייה בשנית את מדיניות אכיפת החניה באזור בזמן אירועים המוניים, תוך שימת לב לפתרון שיינתן ע"י תחבורה ציבורית, אשר נתמכת בחניוני 'חנה וסע' הפזורים ברחבי העיר".

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. הפקרות של העירייה, רגילים לשים את הולכי הרגל בתחתית הפירמידה לא פלא שהם נותנים לניידות להחנות באמצע מדרחוב יפו

    דוד

  2. מאירה

    למה עיריית ירושלים, העירייה (כמעט) הכי ענייה בארץ מחמיצה הזדמנות להרוויח כסף בקלות ולשמור על הבטיחות של האזרחים. במקום להעלות לנו את הארנונה בצורה מטורפת תתחילו לאכוף את החניה ולתת דוחות!

  3. דני

    אחת העיריות הלא מתפקדות מדינה. כמו כפר ערבי.
    עסוקים בלהרוס את העיר עם מגדלים
    אין אכיפה של עישון באיצטדיון
    אין אוטובוסים לתחנה המרכזית אחרי המשחק למאות האוהדים שבא בתחבורה ציבורית כמו שביקשו.
    אין יציע לקבוצה אורחת אלפי מקומות נשארים ריקים
    העיקר בנו חדרים למקורבים בטדי.

  4. אריק

    הגיע הזמן לסדר חנייה נורמאלית בטדי ובארנה.
    בנו את הארנה בלי שוב מחשבה על חנייה.
    אמרו שחברת אריאל מקבלת מעל 300 מליון שקל לשיפוץ טדי והארנה , שיבנו חניות בכמה מפלסים בחנייה בין טדי לארנה, ואז לא תהיה בעייה.

  5. ג'ון

    הפקרות מוחלטת מדי כמה שבועות עומדות מאות מכוניות בכל האיזור כולל על כביש מהיר (בגין) על כניסות ויציאות ממחלפים מסתירות את הראות ומסכנות את משתמשי הדרך ואין שום אכיפה.
    או שתהיה תחבורה ציבורית הולמת או שיסגרו את המשחק לאוהדים זו סכנת נפשות בכל משחק

  6. ג'ון חבקוק

    הפקרות מוחלטת מדי כמה שבועות עומדות מאות מכוניות בכל האיזור כולל על כביש מהיר (בגין) על כניסות ויציאות ממחלפים מסתירות את הראות ומסכנות את משתמשי הדרך ואין שום אכיפה.
    או שתהיה תחבורה ציבורית הולמת או שיסגרו את המשחק לאוהדים זו סכנת נפשות בכל משחק

  7. שימי

    תדאגו לחניה. אי אפשר להזמין 30 אלף איש ושיבואו ברגל. חייב חניה מסודרת .
    ומי ישמע כמה הולכי רגל יש בשעות האלו . כביש ראשי

  8. שרול

    סתם אנשים שאוהבים להתלונן אף אחד לא הולך שם ברגל למה צריך לתת דוכות יאנשים רעים תיתבישו לכם

  9. ליאו

    אשמת העירייה בלבד. לא דואגים לחניות ל30 אלף איש אז הם לא יכולים לאכוף.
    מעבר לזה- אני רוצה לראות את הפקח הגבר שיחלק דוחות במשחק של בית"ר אםצהןא חי מחר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר