עומסים, צפיפות ותקלות ברכבת הקלה (צילומים: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א. להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)
עומסים, צפיפות ותקלות ברכבת הקלה (צילומים: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א. להוספת קרדיט נא לפנות למערכת)

לירושלמים נמאס מהרכבת הקלה? קריאה לחרם צרכנים. וגם – תביעה קטנה

בעקבות ריבוי התקלות, התדירות הנמוכה, העומסים והצפיפות - נפתחה עצומה תחת הכותרת: "אומרים לא לרכבת הקלה במתכונתה הנוכחית", ובה קריאה לירושלמים: "אל תשתפו פעולה עם מחדל התחבורה הזה". בנוסף, תושב העיר הגיש תביעה נגד חברת כפיר בבית משפט לתביעות קטנות. כפיר: נגיב בערכאות המשפטיות"

פורסם בתאריך: 29.4.25 08:12

תקלות, עצירות לא ברורות, הורדת נוסעים, איחורים, עומסים וצפיפות בלתי אפשרית הן בתחנות והן בתוך הרכבת הקלה – כך נראית שגרת יומם של נוסעי ונוסעות הרכבת הקלה בחודשים האחרונים, וכמעט מיותר לציין שנמאס להם מהשגרה הזו.

מכלי תחבורה יעיל ואמין הפכה הרכבת הקלה מאז הוחלפו מערכות האיתות ונפתחו ההארכות להדסה עין כרם ולנוה יעקב לכלי תחבורה לא אמין ולא יעיל. אינספור סיפורים מסתובבים ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ השונות על הבעיות הרבות מהן סובלים הנוסעים והנוסעות. עשרות ידיעות נכתבו בכלי התקשורת – המקומיים, כולל כאן ב"כל העיר", והארציים – ומאות תלונות נשלחו לכל מי שרק אפשר.

כעת, מבקשת קבוצת נוסעים ונוסעות להסלים את המחאה ואת המאבק, תוך קריאה שלא לעלות על הרכבת הקלה עד לשיפור השירות. "אומרים לא לרכבת הקלה במתכונתה הנוכחית", נכתב בראש עצומה שנפתחה.

"אנו, תושבי ירושלים, דורשים לעצור ולהתעורר מול מציאות עגומה: הרכבת הקלה אינה משרתת את הציבור בצורה יעילה, איכותית או משתלמת. הרכבת איטית, לא מדויקת, צפופה, ולעיתים בלתי נגישה. מחירי הנסיעה אינם משמעותית זולים ביחס לתמורה הירודה".

בהמשך נכתב, "עבודות הרכבת פגעו בתשתיות העיר, בדירות, ובעסקים לאורך המסילות. ערכי הנדל"ן והמגורים צמוד למסילות הושפעו בצורה שלילית – מחירים קפצו מבלי שנשאלנו".

בעצומה נכתב גם על ההשבתה החלקית הצפויה ברכבת הקלה החל מאמצע חודש מאי לטובת תשתית, ולדעת כותביה – נוסעים ונוסעות ברכבת כאמור, "זו ההזדמנות להבין: אפשר, וצריך, להתרגל לחיים בלעדיה. אסור להמשיך ולתמוך בפרויקט שפוגע בנו ולא משרת את טובת התושבים. אנו קוראים לכל תושבי העיר: אל תעלו לרכבת. אל תשתפו פעולה עם מחדל התחבורה הזה. אנו דורשים פתרונות תחבורה טובים, נגישים, יעילים ואמיתיים".

התביעה של רועי נחמיה: "נוסעים נמחצים"

ולא רק עצומה נפתחה. בנפרד ממפיצי העצומה ובלי קשר אליהם, תושב העיר רועי נחמיה הגיש השבוע לבית המשפט לתביעות קטנות תביעה נגד חברת כפיר (מפעילת הרכבת) ונגד משרד התחבורה. נחמיה, חשוב לציין, לא מבקש להתעשר או לעשות קופה (ההסבר בהמשך), הוא רק רוצה שחברת כפיר ומשרד התחבורה יתעוררו וישפרו את השירות שניתן לו ולכלל הנוסעים והנוסעות.

"לעתים קרובות למדי, מאז השתלטותה של הרכבת הקלה על מערך התחבורה המרכזי בירושלים, הנוסעים עומדים דחוסים והצפופים זה לזה בשעות לא מעטות במשך שנים רבות. מי מכם שנוסע בשעות הבוקר או אחר הצהריים ודאי חש זאת על בשרו", נכתב בתביעה שהגיש נחמיה. "המציאות בה נוסעים נמחצים בעל כרחם אחד על השני, עד כדי היעדר מוחלט במרחב אישי וצניעות, דורשת טיפול".

 

 

בהמשך נכתב: "פניתי כמובן למשרד התחבורה ולחברת כפיר בנדון, טרם נעניתי… צר לי כי משרד התחבורה מאפשר מונפול בולט הקיים בירושלים למעלה מעשור המכתיב ומחריף את רמיסת התושבים המתבטאת באופן כואב בצפיפות הבלתי נסבלת הקיימת בקרונות של הרכבת הקלה ומאפשר רק לאמצעי תחבורה זה לפעול בציר כה מרכזי".

נחמיה, כאמור, לא מבקש לעשות קופה. התביעה שהגיש היא עקרונית, ולכן הוא נקב בסך של 8 שקלים בתביעתו. הוא מבקש את שיפור השירות ויותר מכך מתן חלופות לתושבי ירושלים. "אני בסך הכל מבקש כי משרד התחבורה יאפשר לחברות תחבורה נוספות ("אגד", "סופרבוס" וכיוצ"ב) להפעיל את כל מערך האוטובוסים שהיה קיים בעבר על הציר המרכזי של רחוב הרצל-יפו. זאת בכדי שציבור הנוסעים יוכלו להגיע לתחנה המרכזית ולמרכז העיר באוטובוס בבטחה. כך ימנע טרטור וסבל נוסף, לי ולאנשים הזקוקים לכך, בעת המעברים מן הרכבת לאוטובוס ולהיפך. וכמובן ימנע הנזק התמידי אשר נגרם לי בשל הנסיעה ברכבת הקלה".

באשר לסכום התביעה הוא מסביר: "סכום התביעה המגוחך משהו מהווה פיצוי אפסי לסבל שנגרם לי במאות הנסיעות לאורך השנים. אולם סך התביעה המצוין ממחיש יפה את מטרתי העיקרית בהגשת תביעה זו. לא אהסס להגיש קובלנות נוספות בעתיד עד אשר יחול השינוי המתבקש".

מחברת כפיר נמסר בתגובה: "החברה קיבלה את כתב התביעה ותגיב בערכאות המשפטיות".

 

תגובות

22 תגובות
22 תגובות
  1. השלטון ערב רב

    ראש העירייה הזה הרס והחריב את העיר,
    דוחף בכח את המערכת הכשולת הזו של הרכבת הקלה,בכל העיר
    כל העיר הרוסה,תושבים בורחים מהעיר המתפוררת הזו
    בנוסף דוחף בכח בניית מגדלים של עשרות קומות,מכניס בכח את התושבים שנשארו בעיר למכלאות בטון
    בתי כלא להמונים,הורס את צביון העיר,את איכות החיים
    שילך לקבל אות כבוד מהחברים שלו.עבודה זרה
    הפך את העיר הכי חשובה בעולם לעיר ניסוי,לא תהיה סליחה וכפרה לכל מי שהביא את החורבן

  2. שני

    שיעיפו את הקרונות החדשים שלא ראויים לשימוש אדם. צרים מאוד, צפופים, אין מספיק מקומות ישיבה, הכסאות קטנים מדי, והצפיפות איומה. תביאו קרונות נוחים, והעיקר, תגבירו תדירות!!! משפחה חרדית עם כל הילדים ממלאה קרון לבדה! אין מקום!

  3. ציפופו בניו יורק

    ! יוקר המחייה, דיור , חינוך ,גאווה , רכבת תקלה , ! מממממהההה מממממהההה – הכבשים בוכות ,הכלבים נובחים והשיירה עוברת ! דורי דורי יא חממה !

    להיות עם חופשי בארצנו ארץ ציון – אל קודס ,אל קודס ,אל קודס !

    במקום להשמיד ולגרש את האויבים – אוסרים אותם בדלת מסתובבת – בונים להם רכבת תקלה + אפליה מתקנת וממשיכים להתעלל ביהודים היושבים

    בציון !

    סוהרות יהודיות לרווחת הנוחבה !
    ולתפארת מדינת ישראל!

    תגיד הדלקת משואה השנה – לתפארת מדינת ישמעאל?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר הרוסה וצודק ב100% החיים בירושלים הופכו לבלתי נסבלים

  5. רז

    מה עם הפעם שהרכבת הגיעה למרכזית ובמקום להמשיך לכיוון הר הרצל פשוט חזרה אחורה לתחנות הקודמות
    ללא אף הודעה מצד הנהג

  6. גועל נפש

    סיוט יום יומי, אחן רכבות, זמני המתנה מטורפים לפעמים כמעט חצי שעה, רכבות נתקעות, צפיפות נוראית והמחיר? עלה כמובן

  7. משה

    הכל בגלל חילולי השבת. מה לעשות שהשבת תובעת את עלבונה ואי אפשר חלילה להילחם בה. לפעמים מבינים זאת רק בדרך הקשה.

  8. נופית

    אני מציעה לצאת להפגנה! לא ייתכן שהתנאים הבלתי נסבלים האלו ימשכו ופשוט ביזיון לגבי התוכנית להשבית כליל את הרכבת לכמה חודשים. ביזיון שאין כמותו!

  9. יואב

    העיקר שרוצים שנוותר על הרכב הפרטי. לטובת מה כשלון חרוץ של התחבורה הציבורית. יש כאן עירייה שלא יודעת לנהל כלום.

  10. שמעון דיסקין

    שטויות במיץ עגבניות. הרכבת הקלה זה דבר מצוין, שבטח עוד ישתפר. לאנשים אין סבלנות

  11. שלמה

    המערכת מיתנהגת בצורה ברטלית בהפרעות השטחים לרקל הוועדה חותמת גומי דורסים אנשים
    ראש העיר נפל על הראש

  12. בלגן גדול

    אולמרט בנה רק את הולילנד
    לאון בונה את כל העיר בגלל הרקל
    קרונות אין תיפקוד לקוי העיקר להפקיע ולעבוד מחלקים כסף והארנונה מאמירה

  13. ירושלמי

    פשוט תוסיפו עוד קרונות. מה הסיפור? חסר כסף? הארנונה היקרה בארץ! שימו עוד 2-3 קרונות על כל רכבת, מה העניין?

  14. זהבה פוקס

    אני בת 89.5, אתמול חיכיתי לרכבת בתחנת "הטורים", שתי רכבות היו עמוסות, התור בתחנה היה עצום-

  15. מיכל ב

    גם הקרונות החדשים הם בעייתיים, עם מעט מדי מקומות ישיבה ומושבים לא נוחים בעליל. מה נסגר?!

  16. לאון מחריב ירושלים

    לאון הרס את ירושלים
    מגדלים והרס תשתיות עם פקקי ענק
    לקח את כל הכבישים לרכבת הקללה ומדרכות ענק

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר