בריכת ירושלים (צילום: אוריה תדמור)
בריכת ירושלים (צילום: אוריה תדמור)

אחרי 60 שנה: בריכת ירושלים המיתולוגית נסגרה

סופה של הבריכה שאירחה דורות של ילדים ירושלמים - במקום ייבנה פרויקט נדל"ני וקנטרי חדש וקטן יותר לרווחת הציבור

פורסם בתאריך: 31.10.17 14:38

בריכת ירושלים הפעילה מזה כ-60 שנים בעמק רפאים שבמושבה הגרמנית נסגרת היום, שלישי, 31.10.17, לטובת בניית פרויקט נדל"ני וקאנטרי קלאב קטן לציבור הרחב. בריכת ירושלים היא הבריכה השלישית שנבנתה בירושלים והגדולה ביותר, ועמדה, כזכור, במרכז מאבקי תושבים בעבר, שהצליח, ובכך נדחתה סגירתה שהיתה כבר על הפרק בעבר. דורות של ירושלמים שחו ובילו במקום, שהיווה פיסה היסטורית ונוסטלגית, עבור רבים.

 



 

ייחודו של המקום הוא בשל הבריכה האולימפית המוצלת והמקורה, אך בנוסף לזה במתחם הרחב (כ- 5.5 דונם) היו גם מדשאות רחבות ידיים, חדר כושר, בריכה פתוחה נוספת ובריכה לפעוטות, מזנון, שיעורי שחיה בתשלום, פינות שיזוף, ועוד. כבר משלב הקמת הבריכה היו מאבקים בין הציבור החילוני לחרדי שזעם על העובדה שיש בריכת שחייה משותפת לגברים ונשים. בשלב מאוחר יותר היו כוונות להקים בשטח הבריכה חניון. לאחר מאבק תושבים גדול ב-2010, שכלל הפגנות הרעיון נבלם על ידי העירייה.

 

בריכת ירושלים (צילום: יובל יוסף)

הפגנת תושבים להצלת בריכת ירושלים (צילום: יובל יוסף)

במינהל הקהילתי גינות העיר מציינים כי הבנייה במקום צפויה להתחיל בעוד כחודשיים. "זאת סופה של תקופה ותחילתה של תקופה חדשה", מדגיש מנהל המינהל הקהילתי שייקה אל עמי. "בריכת ירושלים היא אחד מהמוסדות המכובדים והמכוננים של ירושלים. מוסד עם הרבה היסטוריה ואהבה. מעגל מאוד גדול של תושבים היה שותף לו".

 

בריכת ירושלים (צילום: אוריה תדמור)

בריכת ירושלים (צילום: אוריה תדמור)

 

אל עמי מספר כי "אתמול בערב הצגנו את התוכניות של הבריכה החדשה. הציבור אמנם הפסיד משהו, אבל הוא יקבל נכס ציבורי ראוי לשמו, טוב, איכותי מודרני שייתן מענה הולם לצרכי הציבור במרחב. היזם התחייב לבנות קאנטרי קלאב מחודש ומודרני, כולל חדר כושר, ואת זה הוא מחזיר בחזרה לציבור. המתחם החדש יהפוך כולו לציבורי, בניגוד לבריכה הקודמת שהיתה בבעלות פרטית ויופעל בגוף ציבורי. ואם ירצה השם על ידי המינהל הקהילתי".

בעירייה מציינים: "במסגרת הסכם גישור אליו הגיעו במאי 2015 עיריית ירושלים ובעלי הזכויות במתחם הבריכה ואושר בבית המשפט העליון, תיבנה בריכה ציבורית חדשה ומתקדמת בארוך של 33 מ"ר לטובת תושבי העיר במקומה של הבריכה הקיימת. הסכם זה התאפשר בעקבות עתירתה של העירייה לבית המשפט שמנעה את סגירתה של הבריכה. העירייה ראתה חשיבות בהבטחת המשך פעילותה של הבריכה כבריכה עממית, הפתוחה לשימוש הציבור הרחב ופעלה בשיתוף 'הועד למען בריכת ירושלים' לדאוג לאינטרס הציבורי ולהשארתה של בריכת ירושלים כבריכה לטובת הירושלמים. לאור זאת בתקופה הקרובה תיסגר הבריכה הישנה לתקופת הקמת הפרויקט והבריכה החדשה. הבריכה החדשה שתוקם תהיה בבעלות העירייה ותופעל על ידי המינהל הקהילתי לטובת כלל תושבי העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שי ירושלמי

    חשבתי שישאירו אותה פתוחה עד אחרי אולימפיאדת הילדים בקיץ שכוללת גם תחרויות שחייה בבריכה אולימפית. הרי אין בריכה אולימפית אחרת בירושלים כל עוד לא בנו אחת במלחה. ואני מניח שאף אחד לא יתקצב הרחבת בריכה כמו בריכת יער ירושלים לאורך אולימפי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עד שהייתה בריכה אחת טובה ואיכותית בירושלים

  3. שלמה ישי

    הילדות שלי בירושלים . בברכה ירושלים.שמה למדתי לשחות בגיל 10 ב 3 וחצי מטר עומק לפני שהרסו אותה ועוד דבר המזרקה שהיתה לה בכניסה לברכה הדבר הכי יפה בעולם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר