הדמיה של תוואי הרכבת הקלה לעין כרם (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיה של תוואי הרכבת הקלה לעין כרם (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

וידאו – הארכת הרכבת הקלה להדסה: העבודות יחלו בעוד כחודש

חברת האחים ברזאני נבחרה להקים את התשתית של התוואי, העבודות צפויות להסתיים בעוד כשלוש שנים. היקף התקציב של המקטע בביצוע חברת מוריה - כ-160 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 10.12.17 09:51

חברת האחים ברזאני זכתה במכרז לביצוע עבודות התשתית להארכת תוואי הקו האדום הרכבת הקלה אל תוך המרכז הרפואי הדסה עין כרם ומתחם האוניברסיטה העברית ועד למגדל האשפוז. היקף התקציב שיושקע בביצוע המקטע, שייבנה על ידי חברת מוריה – האחראית על בניית התשתית הציבורית ביושלים, הינו כ-160 מיליון שקלים, מרביתו מתקציב משרד התחבורה – 90 אחוז והיתר מעיריית ירושלים.

 



 

לפי התכנון, העבודות יחלו בעוד כחודש והן תימשכנה כ-36 חודשים. עם סיומן יניח זכיין הקו את המסילות, יבנה את התחנות, יציב את מערכת הבקרה וההזנה החשמלית ובסופם יפעיל גם קו זה. במכרז , אותו פרסמו צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, האחראית על הרכבת הקלה בירושלים וחברת מוריה לפיתוח ירושלים, האחראית על בניית התשתית הציבורית, התמודדו חברות ביצוע התשתית מהגדולות במשק הישראלי ביניהן : אלקטרה בניה, דניה סיבוס , מנרב, שפיר ועוד.

 



 

במסגרת העבודות על מקטע זה, תבצע חברת מוריה, באמצעות הקבלן הזוכה, את הכנת התשתיות להנחת פסי הרכבת וכן בניית מעבר נוח להולכי רגל מתחנת הרכבת לתוך מגדל האשפוז, הארכת שבילי אופניים והנגשת המעברים מהתחנות אל בית החולים ואל המרכז האוניברסיטאי הסמוך. כל אלה תוך הבטחת המשך פעילות בית החולים והאוניברסיטה. בימים אלו מבצע צוות תכנית האב את התיאומים ואת ההכנות עם ההנהלות של המרכז הרפואי והאוניברסיטה על מנת לאפשר תפקוד סביר במהלך העבודות, שחלקן יהיו מורכבות ביותר. במקביל נמשכת בנייתם של גשרים להרחבת הכביש להדסה, עליה תנוע הרכבת הקלה מצומת אורה עד להדסה, לצד נתיבי הרכב. כמו כן, כבר בעוד כחודש יורגש שינוי במערך התנועה סמוך להדסה עין כרם במסגרתו יצומצמו נתיבי הנסיעה של כלי הרכב. את העבודות ינהלו אבנר מרקוביץ', מנהל תחום הרכבת הקלה בחברת מוריה וארז כוכבי, מנהל הקו האדום בצוות תכנית אב לתחבורה.

 

 

במוריה מציינים כי "מדובר בביצוע תשתית להנחת מסילות בהארכות הקו האדום של הרכבת הקלה – הפרויקט התחבורתי המצליח ביותר של משרד התחבורה ועיריית ירושלים, ובו נסעו מאז הופעל באוגוסט 2011 כרבע מיליארד נוסעים. ההארכה הדרומית הינה בת כ-6 ק"מ והיא משתרעת מהר הרצל, דרך קרית היובל וקרית מנחם, צומת אורה ועד לפתח מגדל האשפוז של בית החולים הדסה. ההארכה הצפונית הינה בת  כ 2.5 ק"מ, משכונת פסגת זאב ועד קצה נוה יעקב. יצוין כי המרכז הרפואי הדסה עין כרם ומתחם האוניברסיטה העברית במקום, מהווים  יעד חיוני לרבבות נוסעים ביממה, ועם השלמת הקו האדום בעוד כ-4 שנים, יוכלו הנוסעים להגיע בקלות ובנוחות אל הפקולטה לרפואה ולבית החולים הדסה".

כזכור, בשבוע שעבר אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה את הקו הכחול של הרכבת הקלה, שוארכו כ-22 ק"מ ושהפעלתו מתוכננת לשנת 2023. הקו צפוי לעבור בשכונות רבות בירושלים, בהן רמות, מרכז העיר, גוננים, פת ומלחה, וכן לאורך דרך חברון – עד לשכונת גילה. תוכנית הקו הכחול אושרה למעט המקטע בעמק רפאים, וזאת על רקע ההתנגדויות שהוגשו נגדו. הוועדה קבעה כי נושא זה יידון שוב לאחר שצוות התכנון של עיריית ירושלים יציג חלופות למקטע זה.

רחוב קינג ג'ורג', הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

רחוב קינג ג'ורג', הדמיית הקו הכחול של הרכבת הקלה (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שי ירושלמי

    4 וחצי שנות עבודה רק על המקטע הקטן יחסית להארכת הקו להדסה עין כרם. אז כמה שנים הם מתכננים לפרוייקטים מורכבים יותר כמו מנהרות וחניונים תת קרקעיים לשדרות שז"ר בכניסה לעיר? לסלילת קווים שלמים של הרק"ל כמו הקו הכחול והירוק? בקצב הזה ירושלים תרושת רכבות קלות רק ב2050

  2. חיים

    שני הכותבים שכחו לציין את מלחמות האגו של הנוגעים בדבר שעוד יוסיפו לעכוב לפחות בין חמש לעדר שנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר