בית הלוויות שמגר, הר חוצבים (צילומים: אורלי ארז לחובסקי)
בית הלוויות שמגר, הר חוצבים (צילומים: אורלי ארז לחובסקי)

התוכנית להעתקת בית הלוויות שמגר: האם הר חוצבים על הפרק?

במסגרת התוכנית העירונית להעתקת בית הלוויות מרחוב רוממה, נבחנות מספר חלופות. האם הר חוצבים זה המתחם המתאים עבור בית הלוויות?

פורסם בתאריך: 1.1.18 10:12

האם העירייה מקדמת תוכנית להעתקת בית הלוויות שמגר משכונת רוממה להר חוצבים? הסוגייה הזו עלתה בישיבת מועצת העירייה האחרונה לשנת 2017, שהתקיימה ביום רביעי האחרון (27.12), אז העלה יו"ר האופוזיציה והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) שאליתה בנושא.

החשש של ברקוביץ היה כי תוכנית העתקת בית הלוויות תשפיע על סלילת כביש 22, שאמורה להקל על עומסי התנועה באזור. אולם בעירייה מציינים כי אין החלטה באשר למקום אליו יועתק בית הלוויות שמגר וכי נבחנות מספר חלופות.

בשאילתה שהגיש ברקוביץ בישיבת מועצת העירייה הוא שאל: "האם ראש העיר חושב שהעברת בית הלוויות הינה קריטית יותר מאשר קידום תעסוקה ופיתוח של הר חוצבים? האם סדר העדיפויות במקרה זה אינו לקוי?".

בשיחה עם "כל העיר" מוסיף ברקוביץ ומציין כי "אחד הפתרונות האסטרטגיים להקלת עומסי התנועה בהר חוצבים הוא הקמת כביש 22, שיקשר את אזור התעשייה לכביש 9 ויקל על העומסים בשדרות גולדה מאיר. הכביש יהווה גם נתיב תחבורה ציבורית משמעותי לאוכלוסייה החרדית ברמת שלמה, והוא קריטי לקידום פתרונות התנועה בצפון העיר".


הר חוצבים (צילום: מנהלת הר חוצבים)

פקקים בהר חוצבים (צילום: מנהלת הר חוצבים)


הדברים של ברקוביץ באים על רקע הפיכתו של אזור הר חוצבים בשנים האחרונות לאחד העמוסים והפקוקים ביותר בעיר. כידוע, כ-10,000 עובדים מגיעים אל פארק ההייטק והתעשיות עתירות הידע מדי יום, מה שמקשה על התנועה במקום, ולמרות כמה וכמה ניסיונות ורעיונות מקוריים לפתרון המצב – מצב העמוסים והפקקים לא משתפר, ואולי אף מחריף.

 

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

 

אם זה לא מספיק, הרי שכל הסימנים מעידים על כך שבעתיד הקרוב המצב רק ילך ויחריף. התוכנית להעתקת בית הלוויות שמגר להר חוצבים מעוררת מחלוקת בעירייה, וכנראה שבצדק. הר חוצבים – אזור תעשייה בירושלים מרוחק מהר המנוחות גבעת שאול – ועולה השאלה האם לא יהיה הגיוני לבנות את בית הלוויות החדש בגבעת שאול?

מהעירייה נמסר בתגובה: "התוכנית של כביש 22 לא מעוכבת ואף מקודמת. התוכנית נמצאת בדיונים בדרג המקצועי, וצפויה להגיע לדיון בוועדה המקומית בשבועות הקרובים".

באשר להעתקתו של בית הלוויות שמגר מרוממה, נמסר מהעירייה כי "העתקת בית הלווית שמגר היא פרויקט חשוב וצורך עירוני מהותי. במשך כמה שנים מתקיים תהליך לבחינת חלופות להעתקתו ממקומו הנוכחי. לכשתתקבל החלטה להיכן להעתיקו, היא תובא לדיון ולהחלטה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר