מסכי המחשב בכיכר ספרא, היום, רביעי (צילום: לורה ורטון)
מסכי המחשב בכיכר ספרא, היום, רביעי (צילום: לורה ורטון)

משבר התקציב: עובדי העירייה פוצצו את ישיבת ועדת התכנון

עובדי העירייה, שמוחים נגד הגזירות והקיצוצים של ברקת - כשברקע המאבק על התקציב העירוני, השביתו את הוועדה ותושבים שהגיעו אליה נאלצו לחזור על עקבותיהם מבלי שיידונו בתיקים שלהם

פורסם בתאריך: 3.1.18 16:17

המשבר התקציבי מתחיל להשפיע על תושבי העיר באופן ישיר. היום, רביעי, עובדי עירייה פוצצו את ישיבת ועדת התכנון העירונית, שהיתה מתוכננת להתקיים בכיכר ספרא. תושבים שהגיעו אל הוועדה כדי לדון בתיקים בעניינים, נאלצו לחזור על עקבותיהם.העובדים השביתו את הוועדה על רקע איומי ראש העיר ניר ברקת לפטר 2,150 עובדים. כמו כן, עובדי העירייה החליפו את מסכי הבית ושומרי המסך במחשבים הנייחים לתבנית עם רקע שחור ועם כיתוב באדום – "נלחמים על הבית". הצעדים של עובדי העירייה מגיעים בעקבות הכרזת ההסתדרות על צעדי מחאה, ביניהם שביתה שמתוכננת בעיר בשבוע הבא, כנגד פיטורי עובדים.



"בהמשך לאיומים על פיטורין של ראש העיר, לשפיכת ערימות של זבל ליד האוצר וצעדים נוספים", מציינת חברת האופוזיציה לורה ורטון (מרצ), "עובדי עירייה הפסיקו את הישיבה של ועדת התכנון המקומית. עשרות תושבים שחיכו לתורם נאלצו לחזור הביתה בלי שטענותיהם יישמעו. ראש העיר לגמרי ירד מהפסים. כמה שנים ברציפות הוא יכול לעשות אותו תרגיל על חשבון הציבור? למה הוא לא מעמיד דרישות ברורות לאוצר לפני הזמן לאישור התקציב? איך הוא מצפה להיענות אצל האוצר כשהוא מסרב לציין יעדים ברורים לכסף? לא חכם לירוק לתוך הבור ששותים ממנו, אז מה אפשר להגיד על אדם שזורק לתוכו ערימות של זבל?".

 

מסכי המחשב בכיכר ספרא, היום, רביעי (צילום: לורה ורטון)

מסכי המחשב בכיכר ספרא, היום, רביעי (צילום: לורה ורטון)

הררי זבל בכניסה למשרד האוצר

הררי אשפה בכניסה למשרד האוצר, יום ראשון

 

ניר ברקת, ירוץ לקדנציה שלישית לראשות עיריית ירושלים? (צילום: מאיר אליפור)

ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

כפי שפורסם – על רקע העימות בין ברקת לבין שר האוצר משה כחלון – ביום שני בצהריים כינס ברקת מסיבת עיתונאים, שבה הוא הכריז על גזירות קשות שמשמעותן המידית פיטורי 2,150 עובדים וקיצוץ עמוק במרבית השירותים העירוניים – חינוך, נוער בסיכון, מניעת נשירה, רווחה, תרבות, ספורט, מינהלים קהילתיים, תחזוקה ותפעול העיר ועוד. כמו כן, במסגרת הקיצוצים בוטלה האבטחה בחלק מהצהרונים בעיר.

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

"העירייה בהחלט זקוקה לתקציבים נוספים לרווחה ולשירות לתושב", מדגישה ומוסיפה ורטון, "אבל לצערי שוב ראש העיר נמנע מהכוונה והגדרה של הדרישות שלו. ברקת מעדיף להוציא כספי ציבור על שלטים ומודעות בעיתון, לעשות הצגות מול התקשורת ולא לנהל משא ומתן ענייני על הצרכים האמיתיים של הציבור הירושלמי".

עינב בר כהן (התעוררות), חברת המועצה וחברת הוועדה לתכנון ובנייה, מתארת: "התביישתי להיות נוכחת היום בועדה ולראות את עשרות התושבים שהגיעו במיוחד, לקחו ימי חופש, התכוננו ופינו את היום, ובסופו של דבר חזרו הביתה ללא מענה. רבים מהם מחכים חודשים לדיון שנקבע להיום ובוטל ברגע האחרון. זו לא התנהגות ראויה כלפי תושבי ירושלים ובטח שאינה מקדמת את השגת התקציב. להיפך, היא פוגעת במטרה".

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

בר כהן עוד אומרת ומבהירה: "אין חולק כי ירושלים זקוקה לעוד משאבים עירוניים ולהגדלת התקציב. יחד עם זאת הדרך בה בוחר ראש העיר לנהל את המאבק הזה היא מבישה וגרועה. היא פוגעת בתושבים ובהשגת המטרה. ראש העיר מנהל קמפיין פוליטי אישי על גבם של תושבי העיר הכולל מאבק אגרסיבי חסר גבולות בו כל הכלים כשרים. זריקת זבל ברחובות, איומי פיטורים לאלפי עובדים ומניעת שירותים מהתושבים, כמו שקרה היום בועדת התכנון והבניה".

מהעירייה נמסר: "מדובר בהוראה של ההסתדרות וועד העובדים בעקבות גזירות כחלון. יש לפנות למחוז ירושלים בהסתדרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר