עופר ברקוביץ', ניר ברקת (צילומים: שרון גבאי, מאיר אליפור)
עופר ברקוביץ', ניר ברקת (צילומים: שרון גבאי, מאיר אליפור)

ברקוביץ למשרד הפנים: "חייבו את ברקת לשלם על הקמפיין מכיסו"

יו"ר סיעת התעוררות והמועמד לראשות העיר שיגר מכתב למנכ"ל משרד הפנים שבו נטען כי "ההחלטה בנוגע לתקצוב המאבק באוצר לא אושרה במועצת העירייה". וגם: פעילי התעוררות שינו את שלטי המחאה של ברקת בכניסה לעיר

פורסם בתאריך: 7.1.18 09:22

המאבק על התקציב השנתי לירושלים בין עיריית ירושלים וראש העיר ניר ברקת לבין משרד האוצר והשר משה כחלון, הופך גם לזירת התגוששות וניגוח בתוך עיריית ירושלים. סיעת התעוררות, שהביעה בשבוע שעבר התנגדות לצעדים של ראש העיר ברקת, החלה הבוקר (ראשון, 7.1) בצעדים מעשיים כנגד ברקת. יו"ר הסיעה והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ שיגר פנייה למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, שבו הוא דורש ממשרדו לחייב את את ניר ברקת לשלם על כלל הוצאות הקמפיין נגד שר האוצר מכיסו הפרטי ולא מכספי ציבור. בנוסף מבקש ברקוביץ לחייב את ברקת לשאת באופן אישי בכל נזקי השביתה – החל מפיזור האשפה וכל העלויות הכרוכות בהחזרת המצב לקדמותו. הסיבה, לטענת ברקוביץ, ההחלטה בנוגע לתקצוב המאבק לא עברה במועצת עיריית ירושלים.

"ברקת מנהל בירושלים מזה מספר ימים את "המאבק הפרוע" ואין איש עוצר בעדו", ציין ברקוביץ במכתבו למנכ"ל משרד הפנים. "ברקת מתנהל בחזקת "אחרי המבול" ומקריב את טובת תושבי העיר, לרבות את הצורך בהגדלת התקציב העירוני שלה, הכל במטרה לקדם את מירוצו הפוליטי. כך בעוד שעצם הדרישה להגדלת התקציב היא נכונה, הרי שהמאבק הפרוע שברקת מנהל מרחיק את ירושלים ממטרה זו יותר מכל גורם אחר. המאבק נגוע בשיקולים פוליטיים אישיים, בנוי על אינטרסים זרים לירושלים. במקום להגדיל את משאביה של העיר, ברקת מחליש אותה ופוגע בה אנושות. עושה בה כבשלו. המאבק הפרוע כולל פיזור ערמות של זבל מול משרדי ממשלה, תוך יצירת מפגע תברואתי חמור; איום ברוטאלי בפיטורי אלפי עובדים, תוך הכנסת משפחות ירושלמיות רבות לחרדה כלכלית ממשית; השבתה כוללת של המערכת העירונית; הוצאה מופרזת על קמפיין פרסומי, המופיע ומגיח מכל פינה בעיר. זאת, על שלטי חוצות, על היכל הארנה ועוד".

בהמשך המכתב טוען ברקוביץ כי "הצעדים הללו יצאו לפועל ללא כל דיון או הצבעה במועצת העיר, באשר לתקציב העצום שהוקצה למאבק הפרוע. הדברים אמורים גם באשר לצעדים שננקטו, כולם בעלי השלכה ממשית וקשה על חיי התושבים בעיר. צעדים שיש להם השלכות תקציביות ויתכן כי אף פליליות. כך למשל, הפיזור היזום של האשפה בחוצות העיר. מלבד המפגע התברואתי החמור, הררי האשפה שפוזרו בעיר יצרו הפרעה קשה לסדר הציבורי והוצאה כלכלית משמעותית נוספת, שהעלה הצורך באיסופה מחדש. על כן, אבקש ממשרדך לפעול באופן מידי ונחוש ולחייב את ניר ברקת לשלם על כלל הוצאות הקמפיין מכיסו הפרטי ולא מכספי הציבור שתושבי ירושלים משלמים. זאת ועוד, להטיל על ברקת חיוב אישי לנזקי השביתה, פיזור האשפה וכל העלויות הכרוכות בהחזרת המצב לקדמותו. כאמור, החלטה בנוגע לתקצוב המאבק לא עברה במועצת העיר וכן לא אישור הצעדים בעלי המשמעויות התקציביות".


שלטי המחאה נגד ניר ברקת (צילום: באדיבות התעוררות)

שלטי המחאה נגד ניר ברקת (צילום: באדיבות התעוררות)


בהמשך ישיר לדברים אומר הבוקר ברקוביץ: "גם אם ירושלים זקוקה לעוד משאבים, הצורה שבה מנהל ברקת את המשבר הזה היא פרועה וחסרת אחריות. אני שומע שוב את קולות התושבים שחוששים מהשביתות, אני שומע שוב את בעלי העסקים מתלוננים על כך ששוב לא מנקים את העיר, אני שומע את מעל 2,000 העובדים שמהלכים עליהם אימים ומאיימים לפטר אותם כשברור שהפער התקציבי הוא הרבה יותר קטן. פנינו הבוקר למנכ"ל משרד הפנים כדי לבדוק את כל ההתנהלויות הללו. לא יעלה על הדעת שראש עיר יורה על שפיכת זבל במרחב הציבורי, לא יעלה על הדעת שראש עיר יממן קמפיין פוליטי-אישי מכספי התושבים ללא אישור של מועצת העיר ולא יעלה על הדעת המניפולציה של פיטורי עובדים. חייבים לשים לזה סוף ואנו נפעל בכל הכוח כדי לשנות את ההתנהלות הזו".

 

בתוך כך, פעילי סיעת התעוררות הגיעו בלילה לגשר המיתרים בכניסה לעיר ושינו את הנכתב על שלטי המחאה שנתלו כנגד שר האוצר כך שהאצבע המאשימה מופנית כלפי ראש העיר עצמו.

"ברקת נטו נגד ירושלים", וניר מפקיר את ירושלים", אלו השינויים אליהם התעוררו תושבי ירושלים הבוקר לאחר שפעילי התעוררות עדכנו את השלטים על גשר המיתרים כדי להבהיר לראש העיר ולתושבי ירושלים מי אשם בשביתה בעיר ומי עושה ניצול ציני כדי לקדם את עצמו בסולם הפוליטי על חשבונם.


שלטי המחאה נגד ניר ברקת (צילום: באדיבות התעוררות)

שלטי המחאה נגד ניר ברקת (צילום: באדיבות התעוררות)


מסיעת התעוררות נמסר כי "אין בכוונתינו לשבת בחיבוק ידיים כאשר ניר ברקת מנצל באופן ציני את עובדי עיריית ירושלים, מכניס לשבי את כלל תושבי ירושלים במסגרת קמפיין אישי ולא ערכי. ברקת הופך לנטל על העיר ותושביה והגיע הזמן לשחרר אותה ממנו. פעילי התעוררות העבירו הבוקר מסר ברור, בפעולותיו ניר ברקת פוגע בירושלים ובתושביה ומהווה נטל על העיר. לא נסכים לברקת להפוך את תושבי ירושלים לכלי משחק בקמפיין הפוליטי של ברקת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כרגיל עופר ברקוביץ' מזגזג לפי איך שנושבת הרוח בפייסבוק ולא לפי מה הדבר הנכון לירושלים. כולם זוכרים איך בשנה שעברה עמד על משאית עם מגפון והצדיק את השביתה של ההסתדרות, הדבר היחיד שהשתנה מאז זה האינטרסים האישיים שלו והבגידה שלו בתושבי ירושלים. לידיעת התעוררות, הכסף לשירותים לא צומח על העצים. נמשיך להילחם למען תושבי ירושלים גם ללא התעוררות".

תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. מיקי

    ברקוביץ צודק. ברקת צריך להתפטר או להיות מודח ע"י שר הפנים במיידי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר