אילוסטרציה גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)
(צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

קרית היובל: היתר להמשך פעילות גן ילדים לציבור החרדי ברחוב בורוכוב

ועדת התכנון העירונית אישרה אתמול, רביעי, את המשך הפעלתו של גן ילדים ברחוב בורכוב בקרית היובל. בהתעוררות זועמים: "הפרה חמורה של הסכם השכונות של ניר ברקת עם החרדים"

פורסם בתאריך: 1.2.18 12:55

אתמול, רביעי, אושרה בוועדת התכנון העירונית בקשת היתר להמשך הפעלת מתחם גני ילדים ברחוב בורוכוב בקרית היובל. מדובר בהיתר לשימוש חורג שהוגש על ידי גורמים פרטיים חרדיים, לגן ילדים שכבר פועל ברחוב.



בתנועת התעוררות מציינים כי "אישור הסעיף הזה הוא הפרה חמורה של הסכם השכונות של ניר ברקת עם החרדים, שכשלעצמו פוגע בציבור הציוני בירושלים. ברקת מרוכז בקמפיין בליכוד ובינתיים מוותר על ירושלים. בחודשים האחרונים אנחנו עדים שוב ושוב לפגיעה בציבור הממלכתי בעיר, ברקת מקריב את תושבי ירושלים על מזבח ריצתו לכנסת. רוב מוחץ של הציבור שותף לעמדה שמובילה התעוררות ומתנגד להסכם השכונות הכושל של ברקת".

גן ילדים אילוסטרציה (צילום: זאב שטרן)

(צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

 

עוד מוסיפים בהתעוררות כי "ירושלים בראשותו של עופר ברקוביץ תהיה אחרת. כן לחיים משותפים, לא אחד על חשבון השני. מילד אחד לאחר. ירושלים בהנהגתו של עופר תשמור על הגיוון הירושלמי, תהיה שקופה ומשתפת, ותאפשר לבנות אמון בין חלקי החברה השונים במקום לשסות אוכלוסייה באחרת".

ממינהל יובלים נמסר: "מינהל קהילתי יובלים מצוי בקשר רציף והדוק עם הגורמים העירוניים בנושא הגנים. מדובר על חידוש אישור לשימוש חורג, אשר ניתן לשנתיים בלבד, לצורך מציאת פתרון קבע, מכיוון שהעירייה עדיין לא מצאה פתרון קבע לגנים, הוועדה אישרה שוב את השימוש החורג. גני הילדים פועלים בבניין דירות, ברחוב בורוכוב. האישור הוא למעשה, חידוש ההיתר לפעול במתכונת זו עד למציאת פתרון קבע".

מהעירייה נמסר: "זכותו של כל אזרח לפנות ולבקש מהוועדה לתכנון ולבניה היתר לשימוש חורג והוועדה חייבת לדון בבקשתו. גם במקרים המדוברים פנו גורמים פרטיים וביקשו לקבל היתר שימוש חורג לגני ילדים. זו הדרך המחויבות על פי חוק. לכן תמוהה הטרוניה של אלה המתלוננים מחד על כך שגני ילדים פועלים ללא רישיון ומאידך כשמפעילי הגנים פועלים בדרך החוקית ומבקשים רישיון גם על כל מלינים. הוועדה המקומית תדון בבקשות כפי שמחייב אותה החוק ותחליט אם לקבלן או לדחותן. ועל החלטותיה רשאים הנוגעים בדבר לערור בפני ועדת ערר ואחר כך אף לעתור לבתי המשפט. כך קובע חוק התכנון והבנייה ואין אף אדם או גורם שמצוי מעל החוק או פטור ממנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר