בית הכרם (צילום: Hovav)
בית הכרם (צילום: Hovav)

בית הכרם: יוזמה להקמת בר שיתופי בשכונה שיפעל בשבת

אחרי בר המפלצת בקרית היובל, גם הצעירים בבית הכרם פועלים להקים בר-קפה שיתופי שיפעל בשבת. טלל בן לולו, מיוזמות הפרויקט: "אנשים רוצים שיהיה משהו פתוח בסופי שבוע, בדגש על פעילות חברתית"

פורסם בתאריך: 5.2.18 15:28

שישה צעירים מבית הכרם פועלים להקים בר-קפה שיתופי ללא מטרות רווח, למען הקהילה שיפעל בסופי שבוע, בדגש על שבת. מדובר במיזם הדומה לבר השיתופי "המפלצת", שכבר פועל בהצלחה בקרית היובל.

המיזם צפוי לפעול כאגודה שיתופית. הגרעין המייסד מגייס תומכים וחברים בימים אלו. עד כה, נרשמו כ-150 אנשים לחברות באגודה וכ-780 אנשים תומכים בפרויקט בדף הפייסבוק – "בר-קפה שיתופי בבית הכרם". מטרת הקמת הבר-קפה, מציינים המארגנים, הינה לשמור על צביונה הפלורליסטי של השכונה המקום עתיד לפעול בסופי השבוע, תוך פנייה לכלל האוכלוסייה, וליצור מקום מפגש בין האנשים ולהוביל ולארח פעילויות ויוזמות מכל הסוגים למען הקהילה.

חוג הבית שנערך ביום שישי שעבר בנושא הקמת הבר-קפה השיתופי בבית הכרם

חוג הבית שנערך ביום שישי שעבר בנושא הקמת הבר-קפה השיתופי בבית הכרם

ביום שישי שעבר, 2.2, התקיים חוג בית ראשון שעסק בהסברה על המיזם כחלק מאירועי ההקמה של המקום. עדיין אין מקום ייעודי, ואין צפי למועד פתיחה.

טלל בן לולו, מיוזמות הפרויקט, מספרת ל"כל העיר" כי "המקום יקום כאגודה שיתופית, וכל המשאבים בסוף השנה יחזרו לקהילה, אם זה בתרומה לעמותות כאלה ואחרות או ישירות לקהילה. מעבר לזה גם המחירים שיהיו שם יהיו הכי קרובים למחירי עלות ככל האפשר. היום לצאת לבר בסופ"ש זאת חתיכת הוצאה".

בן לולו מדגישה כי "בית הכרם הבית של 20 אלף איש. רובם חילונים. אנשים רוצים שיהיה משהו פתוח בסופי שבוע, בדגש על פעילות חברתית. כשאנחנו יוצאים לרחוב, את רוב האנשים אנחנו לא ממש מכירים. זה מפריע לנו, והיינו רוצים לחזק ולגבש את הקהילה כי יש המון טוב, שאנשים יכולים לעשות אחד לשני, וחבל שבשכונה שיש בה כל כך הרבה אנשים שיש להם הרבה מה לתת לא יהיה את החיבור הבין דורי הזה. היום יש את הדומינוס פיצה שפתוח בשישי, וכל השאר סגור".

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", פתיחת פאב המפלצת בקרית היובל לא קיבלה את ברכת העירייה, ולמעשה גורמים עירוניים אף נאבקו לסגירתו. הפאב קיבל צו סגירה ולאחר מאבק משפטי ארוך, במהלכו נערכו הפגנות ואירועי תמיכה נפתח הפאב מחדש.

אתם לא חוששים שהעירייה תעצור את המיזם כפי שהיא עשתה לפאב המפלצת?

"כרגע אנחנו ניגשים לזה בלי חששות. אנחנו מכוונים הכי גבוה ועם ניתקל בקשיים נתמודד איתם. אנחנו בקשר צמוד עם החבר'ה מפאב המפלצת. הגיעו שני אנשים מהוועד המנהל לחוג בית שעשינו ביום שישי. אנחנו בשאיפה שהמיזם ייצא לפועל כפי שאנחנו רואים את זה כרגע. יש לנו את התמיכה של המינהל הקהילתי".

איזה פעילויות אתם מתכננים?

"השאיפה שלנו היא לפנות לכל שכבות הגיל. שעת סיפור לילדים, מכירות יד שנייה, הרצאות, ספוקן וורד, הופעות אקוסטיות של אמנים מהשכונה, הרצאות של אנשי מקצוע מהשכונה, יש הרבה אנשי אקדמיה ורוח בשכונה, שזאת פלטפורמה מדהימה בשבילם לשתף מהידע שלהם. חשבנו גם לעשות שם שיעורים פרטיים לתיכוניסטים ולחבר'ה בבגרויות. בנוסף, מאוד חשוב לנו לעשות להוציא לפועל רעיונות של חברים שיהיו למקום. הכל מהכל".

בן לולו מוסיפה ומספרת: "אנחנו בשיח עם המינהל הקהילתי לגבי מציאת מקום. זאת האופציה הכי טובה שתאפשר לנו לעשות את זה בצורה הכי פשוטה ועם גיוס נמוך יחסית של כספים. המטרה שלנו היא להחזיר לקהילה, ולכן אנחנו מעדיפים את זה לפני פנייה לשטח מסחרי כלשהו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טל

    בית הכרם בשבת ככ שלווה ויפה.
    חבל שיש מישהו שחשוב לו להפר את השקט הזה. ממש עצוב לשמוע.

  2. מיכל

    שבת בצהריים, קבוצה של אנשים שלא הכירו פעם יושבים טמבלים ביחד במקום ביתי. דווקא נשמע שזה יכול להשתלב נהדר עם השלווה של השכונה- בעיקר כשאופי המקום מוכתב על ידי כל השכונה, כי כולם לוקחים חלק בהקמה ביחד.
    מבחינתי זו הגשמת חלום.

  3. שאול

    סופו של המיזם יהיה כסופם של כל המיזמים ה"חברתיים": ניהול כושל ופשיטת רגל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר