הפגנות חרדים (צילום אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)

כתב אישום נגד קצין משטרה בגין תקיפת מפגינים חרדים

קצין השיטור, בן 36, המשרת בתחנת לב הבירה בעיר, נאשם כי תקף מפגינים במהלך מחאות החרדים נגד גיוסם לצה"ל

פורסם בתאריך: 11.2.18 15:51

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד קצין שיטור, בן 36, המשרת בתחנת לב הבירה בירושלים, בגין תקיפת מפגינים במהלך הפגנות על רקע סוגיית גיוס חרדים לצה"ל.

לפי כתב האישום, באחד המקרים, בינואר 2017 היכה הקצין צעיר בן 17 במהלך הפגנה, בהפגנה אחרת שהתקיימה בספטמבר 2017 בעט במספר אנשים שהשתתפו בהפגנה.

בכתב האישום נטען כי במקרה הראשון, ביום 17.1.17, בשעה 19:30, בעת שנערכה הפגנה בכיכר השבת עבר במקום צעיר חרדי ששמע את אחד המפגינים צועק לעבר שוטר יס"מ ממוצא אתיופי – "כושי לך הביתה". השוטר הנאשם, שסבר כי הצעיר החרדי, הוא זה שצעק, תפס אותו והובילו למקום צדדי, שם היכה בידו השמאלית בפניו של הצעיר וכתוצאה מכך נפלה המגבעת מראשו. בהמשך הצעיר החרדי הוריד את משקפיו, משום שחשש כי הם יישברו, ואז קצין המשטרה, לפי כתב האישום, הלם בשנית בפניו תוך שצעק לעברו "הבנת?!.

 

 

במקרה הנוסף, המתואר בכתב האישום, ביום 17.9.17, נערכה בכיכר השבת הפגנה על רקע סוגיית הגיוס לצה"ל. קצין המשטרה שהיה במקום נאשם כי במסגרת תפקידו יחד עם שוטרים נוספים, הוא פיזר את המפגינים תוך שנאלץ להשתמש בכוח. "במהלך העצרת", נכתב בכתב האישום, "המפגינים התנגדו באופן אקטיבי להוראות השוטרים וסירבו לעזוב את המקום, וכן דחפו את השוטרים ובעטו בהם. כמו כן נזרקו לעבר השוטרים אבנים, קרשים ובקבוקים. במהלך העצרת נחבל הנאשם".

עוד נטען בכתב האישום כי "במהלך העצרת, הנאשם ניסה לבעוט לעבר פלג גופו העליון של מפגין, שזהותו אינה ידועה למאשימה, כאשר האחרון נשכב על הכביש ונגרר על ידי שוטרים לכיוון אי תנועה. כמו כן, הנאשם בעט באמצעות ברכו לעבר גבו של מפגין אחר, שזהותו אינה ידועה למאשימה, כאשר האחרון נשכב על הכביש. עוד במהלך העצרת בעט הנאשם לעבר גבו של מפגין נוסף, שזהותו אינה ידועה למאשימה, בעוד המפגין שרוע על הכביש ומספר שוטרים מנסים לפנותו משם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר