(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE)

אור ירוק: נשים מעורבות פחות בתאונות דרכים בעיר לעומת גברים

לפי נתוני עמותת אור ירוק למעלה מ-12 אלף תאונות בעשור האחרון היו במעורבות נהגים, לעומת כ-3,500 תאונות במעורבות נהגות

פורסם בתאריך: 7.3.18 08:47

אז מי נוהג טוב יותר – נשים או גברים? לפי נתונים שאספה עמותת אור ירוק לרגל יום האישה הבינלאומי שיצוין בˉ8.3, אין בכלל מקום לספק: הנתונים מראים כי נשים מעורבות פחות בתאונות דרכים לעומת גברים – בירושלים ובכל הארץ – בין אם מדובר בתאונות קלות ובין אם מדובר בתאונות קטלניות.

על פי הנתונים, בירושלים בשנת 2017 אירעו 361 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-1,241 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. גם בערים ברחבי הארץ המגמה דומה – בתל אביב בשנת 2017 אירעו 558 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-1,765 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר. ובבאר שבע בשנת 2017 אירעו 152 תאונות דרכים במעורבות נהגת אישה ו-341 תאונות דרכים במעורבות של נהג גבר.

כמו כן, לאורך העשור האחרון (מˉ2008 ועד 2017) אירעו בירושלים 12,553 תאונות שבהן היו מעורבים נהגים, לעומת 3,453 תאונות שבהן היו מעורבות נהגות. עוד עולה מהנתונים כי 146 מהתאונות שבהן היו מעורבים נהגים לאורך העשור הוגדרו תאונות קטלניות, לעומת 13 בלבד שבהן היו מעורבות נהגות.

אישה נוהגת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

התמונה הזו נכונה גם בראייה כלל ארצית: לאורך העשור אירעו ברחבי ישראל יותר מˉ121 אלף תאונות דרכים שבהן היו מעורבים גברים נהגים, לעומת כˉ45,500 תאונות שבהן היו מעורבות נשים נהגות. בשנת 2017 'שיאניות' התאונות היו הנהגות בתל אביב, שהיו מעורבות בˉ558 תאונות (לעומת 1,765 תאונות שבהן היו מעורבים גברים). בירושלים נרשמו בˉ2017 361 תאונות דרכים במעורבות נהגות, וˉ1,241 תאונות במעורבות גבר.

 

הנתונים נאספו על ידי עמותת אור ירוק והסתמכו על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אף אחד לא מופתע מכך שנשים מעורבות פחות בתאונות דרכים בהשוואה לגברים. באופן כללי נשים נוטות פחות ליטול סיכונים בכביש, מסמסות פחות ופשוט נוהגות באופן בטוח יותר מאשר גברים. חסרים אלפי נהגים בתחבורה הציבורית ובתחום הרכב הכבד, ולכן הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יעודד שילוב של נהגות, במקביל לשילוב נהגים. נשים מטיסות מטוסים ונלחמות כתף אל כתף עם לוחמים גברים, ואין שום סיבה שלא ינהגו גם באוטובוסים ובמשאיות. זה יצמצם את הפערים בין נשים וגברים ויצמצם את תאונות הדרכים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר