מאיר תורג'מן בהארכת המעצר, היום בבית המשפט (צילום: מגד גוזני)
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

הבכיר בעירייה שנעצר בחשד לשחיתות – סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן

הותר לפרסום: תורג'מן, מועמד לראשות העיר, חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה. מעצרו הוארך עד ליום חמישי

פורסם בתאריך: 12.3.18 15:48

הותר לפרסום: הבכיר שנעצר הבוקר, שני,  בחשד לשחיתות הוא סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן – שהכריז רק לפני כמה שבועות על מועמדותו לראשות העיר.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של תורג'מן עד ליום חמישי הקרוב, 15.3. תורג'מן חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה. לפי חשד המשטרה תורג'מן קיבל טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים בניגוד לחוק.

תורג'מן, בן 65, עומד בראש הוועדה לתכנון ולבנייה בירושלים, חבר בסיעתו של ראש העיר ניר ברקת "ירושלים תצליח". תורג'מן, למעשה נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות אחת גדולה – הנוגעת לבניין הדואר המרכזי ברחוב יפו. בנוסף, הוא נחקר בחשד למעורבות בפרשות משנה, בין השאר הנוגעות לאולם האירועים ארטמיסיה הפועל באזור התעשייה תלפיות.

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר, היום בבית המשפט (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר, היום בבית המשפט (צילום: מגד גוזני)

נציג המשטרה אמר היום, שני, בדיון הארכת מעצרו של תורג'מן בבית משפט השלום בראשון לציון כי "מדובר בפרשה של שחיתות ציבורית, חבירה של הון ושלטון עם פקיד בכיר בעיריית ירושלים. יש פרשה אחת גדולה ויש פרשות משנה, פרשת שחיתות שבה מעורב על פי החשד תורג'מן. אירוע המשנה הם נושא המלון ברחוב כורש (בי הדואר ברחוב יפו), אולם האירועים ארטמיסיה ולגבי השאר אני מבקש שלא להשיב כרגע. הפרשה שהוא נחקר לגביה היום הוא המלון ברחוב כורש. גרסתו לא מתיישבת כרגע באופן מלא עם חומר החקירה".

סנגורו של תורג'מן, עו"ד איתן פלג, אמר בבית המשפט: "מרשי טוען לחפותו והוא קיבל את המלצתי להיעתר להמלצה של בית המשפט תוך הדגשה פעם נוספת שאין לו מה להסתיר, הוא בטוח בניקיון כפיו והוא מניח ומאמין שהדבר הזה יתברר בהמשך".

השופט גיא אבנון ציין בהחלטתו כי הונח בפניו דוח סודי עב כרס ואסופת ראיות ש"מקימים חשד סביר הקושר את החשוד במידה הנדרשת בשלב זה של ההליך לעבירות המיוחסות לו. העבירות המיוחסות לחשוד מקימות בעיקר עילה מסוג חשש לשיבוש הליכי חקירה, ובצד זאת היקף העבירות מקים גם עילת מעצר מסוג מסוכנות".

כזכור, כפי שפורסם לפני שנתיים, במרץ 2016, ב"כל העיר" – בחזית בניין הדואר המרכזי ברחוב יפו – מבנה שהוקם בתקופת המנדט הבריטי, בוצעו עבודות שיפוצים בניגוד להיתר שניתן, בעקבות תלונות בנושא העירייה העבירה את התיק להמשך טיפול משפטי. באותה תקופה ועדת השימור העירונית זעמה על עבודות השיפוצים, שכללו פתיחה מחדש של חלונות במבנה לרחוב כורש – מדובר בבניין שנמצא ברשימת המונומנטים לשימור מחמיר. כמו כן, עמותת האדריכלים בירושלים דרשה להפסיק את העבודות במקום, בשל החשיבות ההיסטורית והתרבותית של המבנה.

 

 

כיכר ספרא

כיכר ספרא

כפי שפורסם, היום, שני, בשעות הבוקר, הגיעו חוקרי להב 433 לירושלים ועצרו לחקירה באזהרה שישה חשודים – אחד מהם הוא הבכיר בעיריית ירושלים – תורג'מן, העומד בראש הוועדה לתכנון ולבנייה, יחד איתו נעצר יזם ובעל אולם אירועים ארטמיסיה. החשדות: מעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח במשרה ועבירות מס. לפי חשד המשטרה הבכיר בעיריית ירושלים קיבל טובות הנאה תמורות קידום מטרותיהם של אחרים. כמו כן, נעצר קרוב משפחתו. החקירה הסמויה הפכה הבוקר לגלויה עם מעצרם של החשודים. השוטרים הגיעו לבתיהם ולמשרדיהם של החשודים וערכו חיפוש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיים טולדנו הר חומה

    הבעיה של מאיר תורג'מן שהוא עוזר לאנשים ללא תמורה ועכשיו לאחר שעזר לך תוכיח שלא קיבל תמורה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר