אלעד ורון (צילום: עמרי עזרא)
אלעד ורון (צילום: עמרי עזרא)

העליון דחה את ערעורו של אלעד ורון – ירצה שבע שנות מאסר על ביצוע עבירות מין

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש איש עסקים וחיי לילה הירושלמי אלעד ורון - צפוי להיכנס לכלא ב-10.4.18 לשבע שנים בגין מעשה סדום ומעשים מגונים בשתי עובדות

פורסם בתאריך: 14.3.18 15:29

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש אלעד ורון, איש עסקים וחיי לילה ירושלמי, על פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים, שגזר עליו שבע שנות מאסר בגין מעשה סדום ומעשים מגונים בשתי עובדות בבית הקפה ובבר שבבעלותו. בנוסף, גזר בית המשפט המחוזי מאסר על תנאי לתקופה של שנתיים ופיצוי כספי בסך 80 אלף שקלים לעובדות.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את ורון בעבירות של מעשה סדום, בעבירה של מעשה מגונה ובעבירה של מעשה מגונה תוך ניצול מרות ביחסי עבודה. העבירות שבהן הורשע ורון, על ידי הרכב השופטים דוד מינץ, עודד שחם ואביגדור דורות, מתייחסות לשתי עובדות שעבדו בברים "הצעצוע" במרכז העיר ו"קפה פריז" ברחביה. בחודש יולי שבשנה שעברה בית המשפט המחוזי גזר על ורון שבע שנות מאסר ומאסר על תנאי לתקופה של שנתיים. ועוד הוחלט כי ורון יפצה את אחת העובדות ב-60 אלף שקל ואת העובדת הנוספת ב-20 אלף שקל. 

בהמשך הגיש ורון, באמצעות עורך דינו אבי חימי, ערעור לבית המשפט העליון, שכאמור נדחה היום, רביעי, על ידי הרכב השופטים ניל הנדל, ג'ורג' קרא ויעל וילנר.

ורון צפוי להתחיל לרצות את עונשו ב-10.4.18 בכלא ניצן.


המחוזי: שבע שנות מאסר לאלעד ורון

אלעד ורון הורשע בעבירות מין

מתוך אחת העדויות: "המתלוננת הדפה את הנאשם, הוציאה את איבר מינו מפיה"


לפי הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי באחד המקרים שהתרחש ביום 5.7.13 ורון פנה למתלוננת הראשונה במטבח של בר הצעצוע והורה לה לגעת באיבר מינו, לאחר שעשתה כך היא עזבה את המקום נסערת. לפי הכרעת הדין כשבוע לאחר המקרה התלווה ורון אל המתלוננת למשרד של הבר בקומה העליונה, לאחר כניסתם למשרד הוא נעל את דלת המשרד, הפשיל את מכנסיו ותחתוניו, דחף את המתלוננת על כיסא ואז דחף את איבר מינו לפיה וכן הכניס את ידו מתחת לחולצתה ונגע בחזה. בתגובה המתלוננת הדפה את ורון מעליה, הוציאה את איבר מינו, פתחה את דלת המשרד ועזבה את המקום. לפי האישום השלישי, המתלוננת התלוותה לורון לאירוע שנערך בקונסוליה הצרפתית בעיר, לאחריו ורון הציע להסיע אותה לביתה. מיד לאחר שנכנסה לרכב הכניס ורון את ידו מתחת לשמלתה ונגע באיבר מינה. לאחר נסיעה קצרה עצר בצד וחשף את איבר מינו והרכין בכוח את ראשה של המתלוננת והחדיר את איבר מינו לפיה בניגוד לרצונה.

האישום הרביעי מתייחס למתלוננת נוספת, לפיו ורון נכנס יחד איתה למשרד בבית הקפה "קפה פריז", נעל את הדלת וביקש ממנה להחליף חולצה כשהוא מתבונן בה. בזמן החלפת החולצה הוא פתח את מכנסיו וביקש ממנה לגעת באיבר מינו. לאחר שסירבה הוא נגע באיבר מינו עד שהגיע לפורקן מיני. בהכרעת הדין נכתב כי בכמה הזדמנויות שונות במהלך חודש וחצי הוא היה מוציא את איבר מינו מולה, תוך שהוא נוגע בחזה ובהזדמנויות אחרת ניסה בכוח להכניס את ידו למכנסיה.

ורון הכחיש את העבירות המיוחסות לו ולגרסתו, ביחס למתלוננת הראשונה – המעשים המיניים נעשו בהסכמתה ומרצונה החופשי. ביחס למתלוננת השנייה, טען כי בינו לבין המתלוננת התפתחו יחסים אינטימיים, לרבות יחסים פיזיים בעלי אופי מיני, וללא ניצול מרות, ולטענתו היא לא הביעה שום התנגדות.

עו"ד הילה גורני, מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, מציינת היום כי "בית המשפט העליון דחה את טענותיו של ורון, והותיר על כנם את הרשעת הנאשם ואת עונש המאסר בן שבע השנים שנגזר עליו בגין עבירות של מעשה סדום ומעשים מגונים בשתי עובדות בבית הקפה ובבר שבבעלותו. בית המשפט העליון העביר מסר חד וברור לפיו אדם המבצע עבירות מין כדוגמת העבירות שביצע ורון – יישא בעונש מאסר ממושך. הפרקליטות תמשיך ללוות את המתלוננות האוזרות אומץ להתלונן ולהעיד נגד מי שפגע בהן, על אף הקשיים הכרוכים בכך, ותמשיך לפעול בנחישות למיצוי הדין כלפי מי שמנצל את כוחו וסמכותו ופוגע מינית".

 

בפרקליטות המחוז מציינים כי התיק נוהל במחוז על ידי עו"ד נורית לנגנטל מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) ובערעור ע"י עו"ד הילה גורני מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

סנגורו של ורון, עו"ד אבי חימי, מסר בתגובה: "אנחנו שוקלים את המשך צעדינו המשפטיים. לטעמי, בכל הכבוד, בית המשפט העליון שגה בפסק הדין".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הדס

    תודה על התיאורים הגרפיים כל העיר, באמת לא היינו יכולים להסתדר בלעדיהם?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר