חתונה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGEׂׂ)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGEׂׂ)

אם אשכחך ירושלים – עונת החתונות כבר כאן

220 שקלים למנה, 150,000 לאירוע כולו - אז איך הירושלמים מעדיפים את החתונה שלהם? גדולה וגרנדיוזית, עם הגשה ולא עם בופה. הכל על הכלה והחתן הירושלמים

פורסם בתאריך: 15.3.18 16:27

שיא עונת החתונות בירושלים, צפוי להירשם בקיץ. כפועל יוצא, מי שמתכנן להתחתן בקיץ צריך לתכנן את האירוע בימים אלו ממש. ספקי החתונות בעיר, שעמלים קשה על מנת לרצות את כל השיגעונות והרצונות של הזוגות הצעירים מעידים על כך שהירושלמים אוהבים חתונות גדולות וגרנדיוזיות, אף על פי שהכלות אוהבות שמלות צנועות על פי רוב, ושגיל הזוגות הולך ועולה, למרות שהגיל עדיין נמוך יותר של המתחתנים בתל אביב.

החלטתם להתחתן? מגיע לכם מזל טוב, אולם כדאי שתדעו שמהרגע שהחלטתם להנציח את האהבה שלכם לעיני עם ועדה, אתם נשפטים לא על פי האהבה הגדולה שלכם, אלא על פי טיב המנה, איכות האלכוהול, והסלון בו תפרתן את השמלה. או במילים אחרות, כמה כסף שפכתם בשביל להנעים את זמנם של האורחים.

הדריה (צילום: יח"צ)

הדריה (צילום: יח"צ)

ב"הדריה – אולם וגן אירועים" מדווחים כי כל הקיץ כבר סגור, פרט לחודש אוגוסט, כשהבעלים של המקום, אבי דואניס, ממליץ לסגור בהקדם. "אנחנו מוכרים חמישה חודשים מראש", הוא מדגיש.

מהי עלות ממוצעת של חתונה?

"כל החתונה יכולה להגיע ל-150 אלף שקלים ויותר. בקיץ מנה עולה בין 230-220 שקלים. חשוב לזוגות מאוד שהחתונה שלהם תהיה מיוחדת, אז הם מוסיפים בר לילה או בר פירות, שנפתח בשעה אחת בלילה. יש ברים של פירות ושוקולדים. יש תפריט עשיר שאפשר לשדרג עם כבד אווז, מוח, שוק טלה. חוץ מזה יש המון אטרקציות, שגם אני נתקל כל פעם בדברים חדשים כמו בלונים שקופים עם לדים בפנים ועשן שמתפוצץ בצורה של לבבות. זה תחום שכל הזמן מתחדש".

זה הרבה כסף. איך הזוגות הצעירים עומדים בזה?

"מרבית הזוגות בונים על המתנות ומקבלים עזרה מההורים. בסופו של דבר, כמעט כולם מכסים את העלויות ולפעמים גם מרוויחים. היום, אם לא מביאים זמר, אפשר לעמוד בעלות החתונה, שהיא בסביבות 150 אלף שקל. למרות שיש כאלה  שמשדרגים ואפשר להגיע אפילו ליותר".

מהם הימים המועדפים על הירושלמים?

"מאז ומתמיד ימי חמישי נחשבים למבוקשים יותר".

גם באולמי ארטמיסיה מספרים על בוקינג מלא לקראת עונת החתונות. "בסביבות 300 אירועים כבר מוזמנים אצלנו לקיץ הקרוב", מציינים באולם. "יש עדיין מקום, אבל מי שרוצה להתחתן בקיץ, מומלץ לו למהר להזמין".

איזה חתונות ירושלמים אוהבים?

"כל הזוגות רוצים חתונה גדולה ומפוארת. הבקשה הראשונה היא שיהיה האירוע הכי מיוחד. זה המשפט הקבוע, שאני שומע מכל זוג. אבל כשמגיעים להשקעה הכספית בורחים קצת אחורה".

הדריה (צילום: יח"צ)

הדריה (צילום: יח"צ)

איזה ימים מועדפים על הקהל הירושלמי?

"פעם היה ימי חמישי, היום גם שלישי, כי זה אמצע שבוע וזה נוח לכולם. שלישי זה לא יום עמוס בקניות. מי שעושה שבת חתן, יום חמישי נהיה צפוף. שלישי זה החמישי החדש".

בופה או הגשה?

"בירושלים אין בופה כמעט. 99 אחוז מהאירועים זה הגשה".

מה הגיל הממוצע של הזוגות המתחתנים כיום?

"מאוחר יחסית למה שהיה פעם. בסביבות גיל 28, כשפעם זה היה בגיל 24. למרות שבתל אביב, זה יותר מאוחר, הם מתחילים בגיל 30".

באיזה בקשות מיוחדות נתקלת?

"היה מישהו שביקש להביא כדור מברזל במנוף בגובה של 45 מטר בזמן שהחתן והכלה היו בחופה, בתוך כדור הברזל, שהיה מעל החופה, היו רקדניות. מישהו אחר רצה אירוע בסגנון יפני, אז הגשנו סביצ'ה לכל האורחים על קרח אמיתי, כולל בר מקרח. פעם אחת בנינו בריכה במיוחד ללקוח באמצע הגן, והיה אירוע שאיחד את האולמות שלנו למקום אחד שהכיל המון אורחים".

מה מחיר ממוצע של חתונה?

"בסביבות ה-100 אלף שקל. בירושלים, ביחס למרכז, אנחנו נותנים הרבה יותר בפחות כסף, כך שהזוגות לא מתלוננים. בדרך כלל משלמים פה בערך 220 שקלים למנה, במרכז על אולם כזה באותה הרמה, משלמים 280 שקלים למנה. המוטו שלנו הוא לעשות אירועים בירושלים, שלא יהיה צורך לנסוע יחד עם האורחים ולתת להם לשתות ולהחזיר אותם במצב סיכון".

שמלה בעיצובה של תמר פרץ (צילום: דניאל אלסטר; איפור ושיער: בן ביטון)

שמלה בעיצובה של תמר פרץ (צילום: דניאל אלסטר; איפור ושיער: בן ביטון)

אז אחרי שסגרתם את האלום עם כל האלמנטים המיוחדים שמוצעים, מגיע החלק הקשה ביותר – הגרדרובה. לדברי תמר פרץ, מעצבת שמלות כלה וערב מסטודיו תמר פרץ, הרכיב החשוב בחתונה זה שמלת הכלה. יש כלות שמתחילות במדידות שמלת הכלה, עוד בטרם שריינו תאריך לחתונה באולם, ויש כלות שפונות למעצבות שמלות כלה מיד לאחר שסגרו עם האולם, בכל מקרה שמלת הכלה מגיעה במקום גבוה ברשימת ההכנות לחתונה, אולי בשל העובדה שזה אחד הדברים היחידים שמוקדשים אך ורק לכלה ולא בשביל להנעים את זמנם של האורחים.

"הכלות הירושלמיות אוהבות קווים אופנתיים וקלאסיים. שמלות טול מתרחקות מהגוף פחות שמלות צמודות. מאוד אופנתי נצנץ נקי ונוצץ", אומרת המעצבת תמר פרץ בעלת סטודיו תמר פרץ  ומוסיפה: "כשמלה שנייה יש אוברולים, מכנסיים או שמלות קצרות. השמלה הראשונה צריכה לעשות את הוואו. אין כלה שלא רוצה להיכנס ולהשאיר את כולם עם פה פעור".

כמה כלות מחליפות לשמלה שנייה?

"בערך 80 אחוז. זה ממש צמח בתקופה האחרונה".

מה את עושה בשביל שהן לא יהפכו לבריידזילות?

"אני מאוד משתדלת לרצות אותם, גם אם לפעמים זה מאוד קשה. אני חושבת שזה הכי חשוב כי זה מה שהן צריכות בסופו של דבר. הן יכולות להגיע לשם, אבל אני לא מגיעה לסיטואציה הזאת. יש דרך לטפל בזה. להרגיע אותן, לדבר אל ליבן, לרצות אותן. אני לא נותנת לכלות שלי להגיע למצב הזה. גם אם אני לא יודעת מה זה יעשה לי".

מהו המחיר הממוצע של שמלות?

"אין כלה שהיא לא תוכל למצוא כאן שמלה. יש לנו מגוון רחב של שמלות, ממחירים  נמוכים יחסית מקולקציות קודמות, ועד לקולקציית 2018, שאלו מחירים אחרים".

שיר צדוק, מעצבת שמלות כלה מסלון "אמורה", מספרת: "הכלות הירושלמיות יודעות יפה מאוד מה הן רוצות. הן מגיעות כבר אחרי שעשו שיעורי בית. יש כאלה שמרשות לעצמן להתפרע ויש כאלה שמגיעות צנועות לחופה ואחר כך הן משתגעות".

באיזה דרישות חריגות נתקלת?

"יש כלות שאוהבות להשתגע. אישית אני מאוד אוהבת את זה. כשאני הייתי כלה, החלפתי באירוע שלוש שמלות, כאשר בשמלה השלישית, באולם הסתפרתי קארה, אחרי שהיה לי שיער מאוד ארוך".

המעצבת נעמה ניומן, מסלון הכלות נעמה ניומן משתפת: "הכלה הירושלמית שמרנית ומגיעה עם רשימה של דברים שהיא רוצה. בסופו של דבר היא רוצה ללכת על שמלת שבועות פלוס, שזה סגנון הוינטג' המוכר, וכאן אני נכנסת לתמונה. הרבה פעמים הן אומרות לי אני לא רוצה נצנצים ואני לא רוצה כך וכך, אבל אחד הדברים שאני הכי אוהבת זה לשבור מיתוסים בגלל שבסופו של דבר אין לנו קוד לבוש בארץ, ואם יש פעם אחת שאפשר להתלבש, לתת שיק ועוצמה שקטה, שהיא הרבה יותר משבועות פלוס, זה יום החתונה שלנו".

הסטודיו של נעמה ניומן (צילום: סטודיו נעמה ניומן)

הסטודיו של נעמה ניומן (צילום: סטודיו נעמה ניומן)

איך יודעים אם זאת שמלת שבועות פלוס או שמלת כלה ראויה?

"תחליפי את הצבע ותראי אם את מסוגלת ללבוש את אותה השמלה לחתונה של אחותך. כלה צריכה להתלבש קצת יותר מהשמלה של החתונה של אחותה".

עם מי הן באות לבחור את השמלה?

לפעמים הן באות חמולה, אבל שיש הפנינג לא יוצא המיטב. אני ממליצה להביא את מי שהיא סומכת עליה ולא יותר משתיים. לפעמים זו חברה, הדודה, והיו מצבים שהאבא הגיע. העידן שונה והכל הולך".

אבל אי אפשר להתייחס לכלה מבלי לתת מקום לחתן, שלדברי אבי דוד הבעלים של "מרקיזיו – חליפות וסלון חתנים", הפכו לנועזים יותר מאשר בעבר. "החתנים הירושלמים יצאו מהקיבעון של השחור הקלאסי או הנייבי, והיום יותר הולך צבעים", הוא מציין. "תכלת מאוד חזק, עם שילובים של קאמל. אפור בהיר, ירוק זית ובורדו. אין מגמה של צבעים בהירים או כהים כי מתאימים את הצבע לחתן. אחרי סמול טוק של חצי שעה עם הבן אדם אפשר להתאים לו חליפה. כשבאים זוגות מאוד קל לקלוט את האינטראקציה ביניהם, ולפי זה אפשר לדעת מה האופי של הגבר, שזה נורא מעניין".

חילפה של "מרקיזיו - חליפות חתנים" (צילום: פרטי)

חילפה של "מרקיזיו – חליפות חתנים" (צילום: פרטי)

מי מחליט על החליפה – הכלה או האמא?

"בדרך כלל החתן בא עם האישה לעתיד. על פי רוב זה לא קורה שגם האמא וגם הכלה נמצאות, אבל גם אם כן, הצד הפחות דומיננטי לוקח צעד אחורה".

כמה חשוב לחתנים להיראות במיטבם ביום החתונה?

"מאוד חשוב. עדיין יש גברים שאומרים הייתי מעדיף להיות עם גי'נס וחולצה לבנה, אבל הם יודעים שביום החתונה זה לא יקרה. החליפות היום שימושיות אחרי האירוע. הבלייזר לא נזרק אחרי החתונה, ואפשר לשלב אותו לבילויים בערבים".

כמה חתנים אוהבים להשתגע עם הבגדים שלהם?

"יש אנשים שלא משנה מה תשימי להם הם יישארו החתן הקלאסי. רוב האנשים היום לא מבינים מה זה חליפה. הם ראו חליפות, אבל הם לא לובשים אותם. אין הרבה אנשים שלובשים חליפות, אז הם עצמם באים עם סטיגמות על חליפות. יש את המשפט, הלקוח תמיד צודק, אבל במקרה הזה זה לא תמיד נכון, זה לא ג'ינס. המטרה היא לחשוף את החתן לצבעים ודברים וחשוב לזכור שזה גם הערב שלו ולא רק של הכלה והוא גם רוצה שיסתכלו עליו. לאישה יש ויז'ן מגיל קטן להיכנס לחופה ושכולם יגידו איזה יפה, אז גם הגבר צריך את המקום הזה".

מרקיזיו חליפות חתנים (צילום: פרטי)

מרקיזיו חליפות חתנים (צילום: פרטי)

מהם הדברים הכי המשוגעים שחתנים ביקשו ממך?

"נעליים מיוחדות עם טקסטורות, גם פרחוניות. היה מישהו שהתחתן בשישי בצהריים, וגזרנו לו את המכנסיים שיהיו כמעט קצרות, במראה סקוטי. פעם אחת התאמנו חליפה בורדו לחתן עם נעל צהובה. בדרך כלל אנשים ממרכז הארץ יותר נועזים. למשל שלומי קוריאט היה אצלנו, הגיעו אלינו דרך המלצה של חברים, והוא היה יותר פתוח לצבעים".

יש חתנים שלא רוצים חליפה?

"יש. אבל בסופו של דבר זה אירוע שמחכים לו הרבה זמן ושפכת עליו כל כך הרבה כסף. אתה עושה אירוע כל כך יקר, אז למה להיכנס אליו עם פיאט פונטו?".

מה מחיר ממוצע של חליפה?

"לסטים של חליפה שכוללים הכל בין 2,700-2,500 שקל. כולל נעליים, חולצה ופפיון. היום הפפיון יותר באופנה".

כמה חתנים צריכים היום חיזוקים חיוביים בנוגע לגוף שלהם?

"השקר הכי גדול של גבר שמגיע לפני החתונה לקנות חליפה, זה, שהוא ירזה עד החתונה. אבל ברגע האמת הוא מבין שהוא לא ירד במשקל, אלא להיפך. המטרה היא דרך הבגד להבליט את הגוף".

אחר כך ברשימת הספקים נמצא הצלם, שילווה את הזוג המאושר לאורך כל היום, מזמן ההכנות אי שם בשעות הבוקר ועד לאחרון האורחים. איתן צדוק "מפוטו שלי" אשר מלווה זוגות ירושלמים לאורך שנים רבות מספר שהוא צילם חתונה של זוג, שלאחר מכן הוא צילם את הברית של הבן שלהם, בר המצווה, והחתונה.

איפה הירושלמים אוהבים להצטלם?

"זוגות מבקשים להצטלם בעין יעל, עין חמד ואבו גוש, יד שמונה, גן החיות, למי  שמחפש יותר גשרים ונוף ירוק. וכמובן ימין משה המיתולוגית, בין הבתים, החלונות האדומים והכחולים ובין הבתים המיוחדים. אני באופן אישי ממליץ לזוגות על נחלאות ושוק מחנה יהודה".

מה הם מבקשים?

"שהתמונות יהיו יותר ספונטניות עם יותר רגש אומנות. לפני 30 שנה אם היו רואים נעל של כלה זה היה נחשב לתמונה מגעילה. היום צריך לראות את זה".

איך הם איך הם מתנהגים ביום הזה?

"יש  כאלה שבמפגש בוכים, יש כאלה שלא. אבל כמובן שזה יום לחוץ בשבילם, הם מתרגשים. ובשביל זה אנחנו מגיעים עם כל החום והניסיון בשביל לעשות להם זמן נעים, ובלי לחץ. להקל עליהם".

מה ממוצע מחירים ליום צילומים כזה?

"מתחיל מ-4,500 ויכול להגיע ל-10,000 שקלים, כולל צילומים עם רחפן בסיור ובחופה. הירושלמים מבינים ויודעים מה הם רוצים. זה מתחיל מטראש (trash the dress) שזה יותר תמונות אמנותיות ורומנטיות. ממשיכים לקליפים למיניהם של לפני ואחרי. יש טריילר של החתונה שאנחנו שולחים לזוג שבוע לפני שהסרט מוכן, בשביל למחזר את ההתרגשות שהייתה לפני חודש ומערבבים את כולם בבטן שיצפו לסרט של החתונה. חוץ מזה אנחנו עושים את הסרט של החתונה עם תקציר של קליפ ב-6 דקות וקליפ חופה באורך 5 דקות. יש אלבומים דיגיטליים ברמה מאוד גבוהה, אנשים מבינים בהפרדת צבעים, בתאורה נכונה ובאיכות הדפסה באלבומים".

די.ג'יי איציק גודדי (צילום: עוז שכטר)

די.ג'יי איציק גודדי (צילום: עוז שכטר)

פרט לאלכוהול, מי שינעים את הזמן של הזוג הצעיר, הם הספקים שהם יבחרו שיהיו לצידם באירוע, ולכן חוץ מפקטור של עלויות, גם האופי של הספק והחיבור האישי שיש לו עם בני הזוג חשוב. איציק גודדי, הדיג'יי הירושלמי, מודע לזה, ועל מנת לתת לחתן ולכלה אקסטרה תשומת לב, כותב את השמות שלהם על הראש שלו בזמן החתונה.

איזה מוזיקה מועדפת על הירושלמים?

"מוזיקה מזרחית שולטת ברחבות בכל הכוח. אנשים אוהבים אותה ונהנים ממנה ומבינים שהיא ממלאת את הרחבות. באופן אישי, אני חושב שצריך גם דברים אחרים. שנה שעברה תפס חזק מאוד הספרדית ואני חושב שגם השנה זה יתפוס. זוג שאומר לדיג'יי שלו לנגן שירים חוץ ממזרחית, יכול לקלוע לעוד קהל".

 

יש זוגות שאומרים אנחנו לא רוצים מזרחית ואז שרואים שהקהל שלהם יושב לצלילי חווה אלברשטיין הם אומרים יאללה שים מזרחית?

"אני לא מגיע איתם למצב הזה. בפגישת מוזיקה אני חוקר אותם לעומק, ממה הקהל שלהם מורכב ומה הם חושבים שירקיד את הקהל, ואני נותן את ההמלצות שלי ועושים תוכניות מגירה שמשתמשים בה בעת הצורך".

 

 

איזה שיר חופה הכי מבוקש?

"אין שיר הכי מבוקש. לפני הרבה שנים, שלא היו הרבה שירים, "נשבע" של חיים משה היה הכי מבוקש. היום יש הרבה שירים וזמרים. הרבה היום מעדיפים שירים ישראלים, מאשר נעימות או שירים בלועזית".

איזה ישראלי? כמו אביב גפן?

"לא. יותר כמו עידן רייכל, קובי אפללו, הראל מויאל ועידן עמדי, שהם לא זמרים מזרחיים מובהקים, אלא מאופיינים בישראליות שלהם. רוב האנשים אוהבים משהו עדים באמצע ,לא קיצוני  לשום צד".

והכי חשוב, לא לשכוח ליהנות. שיהיה מזל טוב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר