חיים אברהמי (צילומים: סיון צרפתי, אתי נמיר)
חיים אברהמי, מנת פסטה (צילומים: סיון צרפתי, אתי נמיר)

קריאה לחרם על הפסטה בסטה? הבעלים: "זה עושה לי יח"צ מעולה"

ארגון רבני חותם קרא בפוסט בפייסבוק לחרם צרכנים על מסעדת פסטה בסטה בשוק, שמחזיקה בכשרות הפרטית של רבני צהר. הבעלים, חיים אברהמי, לא מתרגש: "יש בפוסט אלפי תגובות בעדנו. זה לא הלך להם"

פורסם בתאריך: 23.4.18 10:03

מאבק הרבנות נגד הפסטה בסטה שמחזיקה בכשרות פרטית, שהיה נראה כי הסתיים לפני חצי שנה, מסתבר עדיין נמשך. ארגון חותם, שפועל נגד מערך הכשרות של רבני צהר, פרסם פוסט בפייסבוק שבו הוא קורא לחרם על מסעדות שמשתפות פעולה עם מערך הכשרות הפרטי האלטרנטיבי, ביניהן פסטה בסטה שפועלת בשוק מחנה יהודה בירושלים ובפתח תקוה. בפוסט מכנה הארגון את המסעדה "פסטה באסה" ומוסיף: "נצביע ברגליים. מי שרוצה לאכול כשר – לא נכנס לפסטה בסטה בהשגחת צהר. אנחנו רוצים לאכול כשר". הפוסט הוביל לדיון סוער בפייסבוק ורבים הביעו תמיכה בהמשך הפעילות של פסטה בסטה במסגרת הכשרות הפרטית של צהר.

התמונה שפורסמה בפוסט של רבני חותם בפייסבוק (צילום: מתוך דף הפייסבוק של חותם)

התמונה שפורסמה בפוסט של רבני חותם בפייסבוק (צילום: מתוך דף הפייסבוק של חותם)


בשיחה עם  "כל העיר" הבוקר, שני, מגיב חיים אברהמי, הבעלים של פסטה בסטה, על הפוסט הקורא לחרם: "לפני חודשיים גם הסניף בפתח תקוה עבר לעבוד עם צהר והשגחה פרטית, ואתמול 'חותם', שזה גוף מטעם הרבנות, פרסם פוסט בפייסבוק, וכל המגיבים היו בעדנו. הם פשוט ניסו להיכנס בנו וכתבו 'פסטה-באסה'. חוץ מזה לא קרה כלום. זה נורא נחמד", מציין אברהמי, "אבל לא נעשה עם זה משהו. זה עושה לי יח"צ מעולה. יש בפוסט אלפי תגובות בעדנו. זה לא הלך להם, הם כל פעם מפרסמים משהו, אבל הם לא באמת הבינו איך עובד הפייסבוק. הם לא אמרו כלום על האוכל, אלא רק הביעו את הבאסה שלהם על הכשרות. בעיני זה לא מבאס כי עכשיו הבנתי שכולם בעדנו".

מארגון רבני צהר נמסר: "שמחים מאוד שהציבור הרחב עומד לצידנו. אנחנו מקבלים פניות רבות מדי יום מבעלי עסקים המבקשים לשמוע על המיזם ולהצטרף, מטרתנו היתה להגדיל את ציבור אוכלי הכשרות בישראל, ולא להילחם בארגונים כאלו ואחרים".


חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילום: סיון צרפתי)

חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילום: סיון צרפתי)

כזכור, בספטמבר השנה הוטל על חיים אברהמי, בעלי 'פסטה בסטה' קנס בטענה שהמקום הציג תעודה מטעם "עמותת השגחה פרטית (ע"ר)" המעידה על פיקוח במקום. הרבנות טענה כי חל איסור להציג עסק ככשר באמצעות מצג כשרותי זה. כבר לאחר קבלת הקנס טען אברהמי כי מדובר במהלך לא חוקי שלא יעמוד במבחן בג"ץ, שהתיר לגופים כמו 'השגחה פרטית' להתנהל. בנובמבר בוטל הקנס המינהלי על סך 2,000 שקלים שניתן למסעדה על ידי הרבנות ולמעשה נרשם ניצחון להמשך קיום הכשרות האלטרנטיבית.

מסעדת "פסטה בסטה" (צילום: חיים אברהמי)

מסעדת "פסטה בסטה" (צילום: חיים אברהמי)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר