ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)
ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)

ניסו שחם הורשע בביצוע מעשה מגונה וזוכה משאר האישומים

מפקד משטרת ירושלים לשעבר ניצב בדימוס ניסו שחם זוכה הבוקר בבית משפט השלום בת"א משאר האישומים, אך הורשע בביצוע מעשה מגונה - נשיקה לשוטרת

פורסם בתאריך: 24.4.18 08:46

היום, שלישי, אחרי ארבע וחצי שנים מאז שהואשם, התקבלה הכרעת הדין בעניינו של ניצב בדימוס ניסו שחם, שנאשם בביצוע מעשים מגונים, הטרדה מינית והפרת אמונים.

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר את שחם במעשה מגונה בשוטרת, אך זיכה אותו משאר האישומים והעבירות שיוחסו לו. העבירה המיוחסת לשחם היא נשיקה לשוטרת. השופט בני שגיא אמר כי חקירת השוטרות במח"ש חצתה לעתים קווים אדומים והוסיף כי גם התביעה הסכימה שנפלו פגמים בחקירה. כזכור, הפרקליטות הציעה לשחם במהלך המשפט הסדר טיעון לפיו הוא יורשע רק בהפרת אמונים, אולם שחם סירב.

ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)

ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)

השופט שגיא קבע בעניין זה כי מדובר ב"מפקד בכיר ונערץ במשטרת ישראל הבוחר לנשק שוטרת זוטרה, בהפתעה מוחלטת, מבלי שטרח לברר, ולו במרומז, האם גם היא מעוניינת בהעברת הקשר לפסים מעין אלה. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר הנאשם ידע על חוסר שביעות רצונה של השוטרת מתפקידה ועל רצונה לעבור, ויכול היה להניח כי רצונה בשימור הקשר החברי- מקצועי עימו קשור בכך".

עו"ד רונן יצחק, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה: "בית המשפט הרשיע את ניצב בדימוס שחם בעבירת המין, יחד עם זאת החליט כי מעשה הפרת האמונים אינו חוצה את הרף הפלילי. עובדות המקרה, שאין עליהן מחלוקת, מגלות כי ניצב (בדימוס) ניסו שחם, במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות אליו. למרות קשרים אלה לא נמנע שחם מקבלת החלטות, מעת לעת, בעניינן של אותן שוטרות, שבאופן מובנה היו תלויות בו אגב שירותן. בנסיבות אלה, סברה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה כי התנהגותו הסדרתית של שחם, כקצין בכיר במשטרת ישראל, שפעל בניגוד להוראות ולכללים המחייבים קצין בדרגתו, מגבשת עבירה אחת כוללת של הפרת אמונים הפוגעת בציבור, בצד עבירת המעשים מגונים שבה הורשע, וזאת אף ללא קשר לשאלה האם החלטותיו היו ראויות ונכונות מבחינה עניינית, שהרי הערך המוגן הינו, בין היתר, אמון הציבור במשטרה ואמון השוטרים במפקדיהם. הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין ותשקול צעדיה בהתאם".



פרשת שחם התפוצצה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ב-26 ביולי 2012, כשהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה. שחם הושעה מתפקידו ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום בגין מעשים מגונים והטרדה מינית בשוטרות והפרת אמונים. לפי כתב האישום, שחם ניצל את תפקידו וקיים יחסים אסורים עם כמה מפקודותיו. מנגד, שחם טען לאורך כל המשפט כי היחסים היו בהסכמה ולא מדובר ביחסי מרות. באוקטובר 2013 הוא פוטר מהמשטרה.

בכתב האישום מתואר כיצד שחם יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות בתפקידים זוטרים, שהיו כפופות אליו. השוטרות העידו במשפט וכך גם חוקרי מח"ש ועדים נוספים. יש להדגיש כי שחם בחר להילחם על חפותו לאורך המשפט, למרות הסדר הטיעון שהוצע לו. במהלך עדותו במשפט טען שחם כי הוא לא ניסה ליצור קשר עם אף אחת מהשוטרות, רק לאחר שקיבל "רמז ברור" הוא נכנס עימן לקשר. בנוגע לדברים שיוחסו לו בכתב האישום על כך ששחם קיבל החלטות מקצועיות הקשורות לאותן שוטרות, הוא טען מצידו שלא התקבלה החלטה שהיתה חריגה מתוך מאות החלטות שקיבל.

ניסו שחם (צילום: מוטי מילרוד)

ניסו שחם בבית המשפט (צילום: מוטי מילרוד)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר