צעדת מחאה נגד מעבר הרכבת הקלה במנהרה מתחת לפארק המסילה (צילום: מעמוד הפייסבוק 'רכבת בעמק')
צעדת מחאה נגד מעבר הרכבת הקלה במנהרה מתחת לפארק המסילה (צילום: מעמוד הפייסבוק 'רכבת בעמק')

מפגן עוצמה בפארק המסילה: צעדת מחאה נגד מעבר הרכבת הקלה במנהרה

לקראת הכרעה: היום, ראשון, אחר הצהריים, הגיעו עשרות משפחות והשתתפו באירוע מחאה נגד מינהור הרכבת הקלה בפארק המסילה

פורסם בתאריך: 6.5.18 18:10

עשרות משפחות הגיעו היום, ראשון, אחר הצהריים, לפארק המסילה והשתתפו בצעדת מחאה נגד מעבר הרכבת הקלה במנהרה בפארק המסילה. המחאה נערכה לקראת פרסום החלטתה והכרעתה של העירייה בדבר מעבר קו הרכבת הקלה בעמק רפאים או בחלופה של מנהרה מתחת לפארק המסילה.

המארגנים קראו לא להקים מנהרה מתחת לפארק המסילה – עבור הרכבת הקלה, בטענה כי המהלך יוביל להרס של פארק המסילה.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כזכור, תוכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה כבר אושרה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אך לאחר מאבק עיקש ומלובה ביצרים מצד התושבים ובעלי העסקים בעמק רפאים, ובעקבות מתווה פשרה שהוצע על ידי שר התחבורה, החליטו חברי ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית תוך החרגת המקטע שעובר בעמק רפאים.

הדמית הקו הכחול ברכבת הקלה בעמק רפאים (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים JTMT)

תוכנית הרכבת בעמק רפאים חוצה את תושבי המושבה לשניים. כפי שפורסם, סוחרי עמק רפאים ודיירים נאבקים נגד הכוונה להעביר את תוואי הרכבת הקלה בעמק רפאים – הם מבקשים לקדם את חלופת המנהרה מתחת לפארק המסילה. מנגד, תושבים בשכונות הסמוכות לפארק המסילה מתנגדים לחלופה ומבהירים כי מדובר בתוכנית שתהרוס את הפארק. לפני כחודש דנה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במספר חלופות להעברת קו הרכבת הקלה במרחב שכונת המושבה הגרמנית. בין החלופות שהוצגו בפני הוועדה המחוזית על ידי צוות אב לתחבורה של העירייה – חלופת עוקף המושבות, ללא מעבר של הרכבת בעמק רפאים, חלופות ברחוב עמק רפאים עצמו, חלופות על קרקעיות לאורך פארק המסילה וחלופות תת קרקעיות.

הקו הכחול של הרכבת הקלה צפוי לחבר את העיר מצפון לדרום בין השכונות רמות לגילה, עלות הפרויקט נאמדת בכשמונה מיליארד שקלים ואורך תוואי הקו הינו 23 ק"מ, שבהן יהיו 42 תחנות. הצפי לתחילת העבודות הינו בשנת 2020, כאשר המועד המתוכנן להפעלת הקו הכחול הינו שנת 2025. תוואי המאבק מתייחס לרחוב עמק רפאים שאורכו כ-1,200 מטרים בלבד ובשל כך עוכבו האישורים בוועדות התכנון השונות.

מפת הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

מפת הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

בסיום הדיון העבירה הוועדה המחוזית את הכדור לידי עיריית ירושלים ואפשרה לה 30 יום לדון בחלופות השונות ולתת את התייחסותה לחלופות השונות שהוצגו ולקבל החלטה על האופציה המועדפת עליה. כאמור, בשבוע הבא צפויה העירייה לקבל החלטה.

הדמיית הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים (צילום והדמייה: דן בן חקון‎)

הדמיית הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים (צילום והדמיה: דן בן חקון‎)

לדברי יוסי סעידוב ממובילי הצעדה: "אלפי משפחות צעירות בדרום העיר תומכות ברכבת קלה בעמק רפאים ומתנגדות לכל פגיעה בפארק המסילה שהפך לאחת הריאות הירוקות החשובות ביותר של ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר