ג'וודאת אברהים
ג'וודאת אברהים

רשת BBC מצלמת סרט דוקו על המסעדן ג'וודאת אברהים מאבו גוש

אברהים, בעליה של מסעדת אבו גוש, מילא לפני 30 שנה כרטיס לוטו וזכה ב-23 מיליון דולר. רשת הטלוויזיה הבריטית BBC החלה בשבוע שעבר לצלם עליו סרט דוקומנטרי: "המטרה שלי היא להראות שערבים ויהודים יכולים לחיות אחרת"

פורסם בתאריך: 7.5.18 18:50

סרט דוקומנטרי של BBC WORLD על זוכי לוטו מסביב לעולם ייערך בהשתתפות ג'וודאת אברהים – בעליה של מסעדת אבו גוש הידועה. אברהים הוא אחד מארבעה בני אדם ממקומות שונים בעולם שזכו בפרס הראשון בלוטו, וישתתפו בסרט. אברהים זכה בשנת 1989 בפרס הראשון בלוטו האמריקני, בפעם היחידה שבה מילא לוטו בחייו, והוסיף להונו 23 מיליון דולרים.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"הם הגיעו בשבוע שעבר כדי לערוך את הצילומים", מספר אברהים בשיחה עם "כל העיר" על הצוות הבריטי, "ובעצם ליוו אותי מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון. המטרה שלי היא להראות שערבים ויהודים יכולים לחיות אחרת".

תחילה צילם הצוות את אברהים, בראשות הכתב הבכיר מייקל אדמס, בביתו בנוה אילן והדגיש את העובדה שהוא חי ביישוב יהודי. לאחר מכן המשיכו, באופן טבעי, למסעדת אבו גוש, ומשם באופן ספונטני לבית קפה ברמאללה, בו שוחחו עם תושבי העיר. "כל מי שנשאל אמר שהוא תומך בעשייה שלי ובניסיון שלי לקרב בין ישראלים לפלסטינים. הייתי מאושר לשמוע את זה", הוא מספר – ומוסיף פרט משעשע: "כבר אחרי חצי שעה שמעו על זה ברשות, וזמן קצר אחר כך ג'יבריל רג'וב הגיע לומר שלום, עם פמליה שלמה".

ג'וודאת אברהים (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


תמונות מרהיבות ועוצרות נשימה מעמק הצבאים

חיזיון אור קולי חדש במוזיאון מגדל דוד


אחרי רמאללה חזרו אברהים וצוות הצילום לירושלים, לרחוב יפו. בהמשך הם גם ביקרו במשכן הכנסת, ובסופו של הטיול ערכו באבו גוש 'שולחן עגול' עם יהודים דתיים וחילונים, עם ערבים ישראלים וערבים פלסטינים, עם סטודנטים ממוסדות שונים ועוד. "דיברנו, והיה מדהים. אתה רואה שכולם מסכימים ורוצים לחיות יחד. וזה המסר: ערבים ויהודים יכולים לחיות טוב יחד ולפתור את כל הסכסוכים".

הסרט הדוקומנטרי צפוי לצאת בקיץ הקרוב, ולדברי אברהים, הוא אף יתורגם לכמה שפות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר