ממצאי הראיות, תחנת לב הבירה (צילומים: מתוך דוח מבקר המדינה מאי 2018, אמיל סלמן)
ממצאי הראיות, תחנת לב הבירה (צילומים: מתוך דוח מבקר המדינה מאי 2018, אמיל סלמן)

הדוח על מגרש הרוסים: ראיות זרוקות; חלק מדגימות של נפגעי עבירות מין שמור במקרר האוכל

לפי דוח מבקר המדינה שפורסם היום, שלישי - בתחנת משטרת לב הבירה התגלו ליקויים קשים בשמירת ראיות

פורסם בתאריך: 8.5.18 18:44

היום, שלישי, 8.5.18, התפרסם דוח מבקר המדינה הכולל פרק על ליקויים בנושא שמירת ראיות, שנמצאו בביקורות בארבע תחנות משטרה ברחבי הארץ. בין התחנות שנבדקו – תחנת לב הבירה במגרש הרוסים בירושלים. לפי הדוח של מבקר המדינה יוסף שפירא, בכל התחנות שנבדקו נרשם "מחסור חמור במקום לאחסון המוצגים ובשלוש מהן יש מוצגים המאוחסנים במכולות; אין אמצעי כיבוי אש בחדרי המוצגים; בשלוש מהתחנות שקי סמים מונחים על הרצפה בחדרים לא מאווררים ובהם ריח חריף המקשה לשהות בהם".


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

בכל הנוגע לתחנת לב הבירה: "בביקורת נמצאו כמה מוצגים מחוץ לאריזתם באופן שאינו מאפשר לזהות לאיזה תיק הם שייכים", כך נכתב בדוח. "יצוין כי באוגוסט 2017 הושמדו כמה מוצגים כאלו, שלא ניתן היה לשייכם לתיק מסוים".

לפי הדוח, בתחנת לב הבירה "חלק מרכזי ממחסן המוצגים הוא מסדרון ארוך וצר והצפיפות בו רבה; בשל היעדר מקום חלק מהמוצגים, בייחוד מוצגים גדולים, מאוחסנים במכולות במחסן בתחנה אחרת (עטרות); מוצגים רבים אינם מאוחסנים בארגזים ומפוזרים על הרצפה; חלק מהמוצגים נוטים ליפול מהמדפים; במקרים שבהם חוקר אינו יכול להעביר דגימות שנאספו בבית חולים מנפגעי עבירות מין ישירות למז"פ לבדיקה (כגון בסופי שבוע וחגים) הן נשמרות במקרר ביחידת החקירות עם מוצרי מזון המשמשים את החוקרים; אין במחסן אמצעי כיבוי אש, למעט מטף שפג תוקפו".


התמונות צולמו בתחנת לב הבירה בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2017.

המסדרון המרכזי בתחנת לב הבירה בו מאוחסנים מוצגים. בקצה העליון של התמונה - שקים על סף קריסה (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)

המסדרון המרכזי בתחנת לב הבירה בו מאוחסנים מוצגים. בקצה העליון של התמונה – שקים על סף קריסה (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)


ערימת מוצגים על רצפת מחסן המוצגים. השק התלוי על הדלת מכיל אף הוא מוצגים (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)

ערימת מוצגים על רצפת מחסן המוצגים. השק התלוי על הדלת מכיל אף הוא מוצגים (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)


חדר שבו כלי נשק וביניהם אקדחים שנשמטו מעטיפתם, שלא ניתן לשייכם לתיק חקירה (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)

חדר שבו כלי נשק וביניהם אקדחים שנשמטו מעטיפתם, שלא ניתן לשייכם לתיק חקירה (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)


מוצגים מושלכים בערבוביה - חלקם ללא מדבקה ובשל כך הושמדו שכן לא ניתן לשייכם לתיק (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)

מוצגים מושלכים בערבוביה – חלקם ללא מדבקה ובשל כך הושמדו שכן לא ניתן לשייכם לתיק (צילום: מתוך דוח מבקר המדינה)


המשטרה מסרה בתשובתה בדוח כי "מוצגים שהיו פזורים על הרצפה נארזו מחדש, וכי הוקמו מדפים נוספים על מנת לשמור על המוצגים. מוצגים ללא תיוג הושמדו באישור קצין אח"ם. לגבי האקדח במרכז התמונה, ככל הנראה מדובר באקדח פלסטיק, והוא הושמד לאחר הבקרה. בשנת 2017, ועוד לפני שנעשתה הביקורת, בוצעה עבודה מקיפה בנושא בכלל מחוז ירושלים ובמסגרתה, בין היתר, סודרו מחדש מחסני המוצגים, חלקם סולקו וחלקם הושמדו".

משרד מבקר המדינה הוסיף בדוח וציין כי "העובדה שמצב משרד המוצגים ביום הביקורת משקף את המציאות לאחר שבוצעה במקום עבודה יסודית של סידור מוצגים וסילוקם, מעידה על חומרת הבעיה".

תחנת לב הבירה, משטרת ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

תחנת לב הבירה, משטרת ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

דוח המבקר מדגיש כי "הליקויים שעלו בארבע תחנות המשטרה שנבדקו ממחישים את הכשלים החמורים בנושא שמירת המוצגים שעליהם עמדה המשטרה עצמה ומעלים תמונה של הזנחה קשה ומתמשכת של תחום המוצגים לאורך שנים. הדברים חמורים אף יותר בהתחשב בכך שבמועד סיום הביקורת, שנה וחצי לאחר שהמשטרה עמדה על חומרת המצב, טרם חלו שינויים ניכרים בשטח. נמצאו אף מקרים של נזקים או אובדן לתיקי חקירה, מקרים שבהם לא נשמרו מוצגים כנדרש ומקרים שבהם במהלך הדיון המשפטי התברר כי חומרי חקירה שבתיק אבדו ובתי המשפט אף מתחו ביקורת על המשטרה בנושא".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בתכנית למתן מענה הולם לשמירת המוצגים, כתוכנית אסטרטגית ותועדפה בהתאם. כך, הוקם צוות עבודה לתכנון המענה להסדרת הנושא במגוון ההיבטים. המלצות הצוות התקבלו במלואן ונותבו למימוש בתקופה הקרובה. לתמיכה במענה הוקמה מנהלת ליישום וכן מתוכננים מהלכים נלווים במערכי השטח. לצד האמור, אנו עומדים כעת בפני הסדרת פתרון מקצועי איכותי לשינוי מרכיב יסוד בהליך הפלילי שהשפעותיו רבות ונרחבות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מזה

    זה פשוט מפחיד!
    משטרת ירושלים אומרת: בצעו פשעים
    לאף אחד לא אכפת
    אם נמצא ראיות כלשהם, נעשה את הכל כדי
    לערבב אותם בראיות אחרות ואפילו
    את חלקם ננסה לאכול/ להשתמש כרוטב לבורקס.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר