מתוך ביקור נשיא ארה"ב בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

חג השבועות בירושלים: אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב ברחבי העיר

שוטרים בכותל המערבי, בבתי הכנסת, בפארקים ובאתרי התיירות - המצב הביטחוני הרגיש בירושלים מוביל לכוננות שיא במשטרה

פורסם בתאריך: 19.5.18 18:55

החגיגות הגדולות שהתרחשו בעיר בשבוע האחרון – ציון יום ירושלים ה-51 וחניכת השגרירות האמריקאית בעיר – בצירוף האירועים הקשים שהתחוללו בגבול רצועת עזה הופכים את המצב הביטחוני, שתמיד רגיש בעיר, למתוח עוד יותר.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

לקראת חג השבועות, שיחל במוצ"ש, 19.5, נערכת משטרת מחוז ירושלים בכוחות מתוגברים בכל רחבי העיר על מנת לשמור על הביטחון והסדר. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו בסוף השבוע הקרוב במזרח ובמערב העיר וברחבי העיר העתיקה וזאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי, הביטחון האישי וכמו כן הכוונה והסדרת התנועה.

בלילה שבין יום שבת לראשון, יתקיים אירוע "תיקון ליל שבועות" בכותל המערבי ותפילת ה'תרוויח' (לילה) של הרמדאן בהר הבית. בתפילות צפויים לקחת חלק רבבות. כחלק מההיערכות המשטרתית לא תתאפשר תנועת מתפללים לכותל המערבי דרך שער שכם, בליל חג השבועות (19.5) החל משעות הערב ועד אחרי חצות, זאת בהתאם להערכות המצב המבצעיות. כמו כן בשעות אלו לא תתאפשר יציאה מהכותל לכיוון שער שכם דרך רחוב הגיא. מומלץ להגיע לכותל המערבי דרך השער החדש, שער יפו, שער ציון ושער האשפות. משטרת ישראל נערכת לתנועת מתפללים בכלל הצירים המובילים לכותל המערבי.

כוננות משטרה (צילום: ארנון בוסאני)

כוננות משטרה (צילום: ארנון בוסאני)

מהמשטרה נמסר על שינויים בהסדרי תנועה גם בצאת חג השבועות (ראשון, 20.5):

יסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות בר אילן – שמגר עד צומת סנהדריה, חטיבת הראל – ארץ חפץ עד צומת סנהדריה, שפע חיים ושדרות גולדה מאיר. בצירים אלו תתאפשר נסיעה רק לתחבורה ציבורית ורכבי היסעים וזאת במטרה לאפשר לכלל המבקרים שהגיעו לעיר לנסוע חזרה בבטחה ולמנוע עומסי תנועה.

"המשטרה נערכת בנוסף לשמירה על ביטחון הציבור, שמירת הסדר והתנועה במקומות הומי קהל כגון בתי כנסת, אתרי טבע, בילוי ופארקים. בימים אלה תבוצע אכיפה מוגברת כנגד שוהים בלתי חוקיים, מסיעים, מלינים ומסיעים. אנו מבקשים מהציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהישמע להוראות השוטרים. משטרת ישראל תפעל בנחישות נגד כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר".

כאמור, בימי החג צפויים לפקוד את הכותל ואת העיר העתיקה רבבות מתפללים ומבקרים, ועל כן גם במד"א ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים כדי לאבטח רפואית את המבקרים הרבים שצפויים לפקוד את עיר.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין אומר: "במהלך חג השבועות כוחות מד"א יהיו ערוכים בהערכות מיוחדת על מנת להעניק מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל אירוע שעלול להתרחש. על מנת שנעבור את החג בשמחה וללא אירועים טראגיים, אני קורא לציבור להישמע להנחיות הזהירות, להקפיד על בטיחות הילדים ולהזעיק בכל צורך רפואי את כוחות מד"א בקו החירום 101 על מנת שיעניקו טיפול רפואי ויסייעו בהצלת חיים. חשוב לגלות ערנות וזהירות. בשם מגן דוד אדום אני מאחל לכל עם ישראל חג שבועות שמח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר