מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סער)
מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סער)

ברקת: לא יהיה שינוי במתחם התחנה, הסטטוס קוו בשבתות יישאר

על רקע ניצחון חרדי במועצת העיר, לפיו לכאורה מתחם התחנה יפסיק לפעול בשבתות, מוסר ברקת ל"כל העיר": "לא יהיה כל שינוי בפעילות מתחם התחנה והיא תימשך בדיוק כפי שמתרחשת כיום בהתאם לססטוס קוו"

פורסם בתאריך: 16.5.18 22:45

הסערה סביב המשך פעילות מתחם התחנה בירושלים בשבת – ראש העיר ניר ברקת מוסר הערב ל"כל העיר" כי "בניגוד לרושם שגורמים אינטרסנטיים מנסים ליצור, הנושא אינו מוכרע על ידי מועצת העיר שהיא ממליצה בלבד, אלא על ידי הוועדה המחוזית במשרד האוצר שעתידה להתכנס מחר (חמישי). ראש העיר ירושלים ניר ברקת, שמתחם התחנה נבנה בתקופתו ובעידודו, משוכנע שעם תום ההליך התכנוני לא יהיה כל שינוי בפעילות מתחם התחנה והיא תימשך בדיוק כפי שמתרחשת כיום בהתאם לסטטוס קוו ולחוק".

הלילה, רביעי, 16.5, נרשמה דרמה לילית בכיכר ספרא – ברוב חרדי של 15 חברי מועצה חרדים מול 10 חברי מועצה פלורליסטיים -ביניהם התעוררות ומרצ, הוחלט שלא לחדש את ההיתר לשימוש החורג למתחם התחנה בירושלים שפועל בשבתות. המועמד לראשות העיר משה ליאון פשוט לא הופיע להצבעה.

בתגובה מוסר ליאון: "צר לי כי חלק מחברי המועצה מטעים את הציבור. לא מנהלים עיר באמצעות קרקס פוליטי. אני קורא לשמירה על הסטטוס קוו – ולפיכך החלטתי שלא אשתתף בדיון במועצת העיר".


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

מוקדם יותר אמר ברקת בישיבה במועצת העיר: "בעיר הזו חייבים לדעת לחיות ביחד. כולנו חתומים על הסטטוס קוו והחוק שאומרים שיש מסעדות ומקומות בילוי פתוחים בשבת, ואין מסחר. זה בדיוק מה שקורה במתחם התחנה ואלה הכללים בירושלים מאז ומתמיד. מאפשרים מסעדות ומקומות בילוי גם בתחנה, ואוכפים מסחר. אני רוצה להזכיר ש-300 מטר ממתחם התחנה אושר בקדנציה של לופוליאנסקי ופולק החרדים מתחם יס פלנט וכולם ידעו בדיוק מה הולך להיות שם בשבת. מתחם התחנה נותן מענה לציבורים שונים בעיר – לחילוני, ללא יהודי ולתיירים וזה נעשה באופן מכובד. המתחם מוסיף ערך גדול לירושלים".


ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)


לפני ההצבעה אכן הפגינו פעילים של התעוררות, מרצ וירושלמים ברחבת כיכר ספרא. אך, האם הגורמים שאמורים לייצג את החילונים ובכלל הפלורליסטיים בעיר, הם לא יותר מנמרים של נייר? הרבה רעש בפייסבוק ובחלק מכלי התקשורת, אך לבסוף לא מרצ, לא התעוררות ולא ליאון מראים שיש להם מספיק הבנה ומהלכים כדי לבלום את ניסיונות החרדים, חמישה חודשים לפני הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה. כאמור, הגדיל לעשות ליאון שפשוט לא הופיע להצבעה.

אולם, נדמה כי גם החילונים וגם החרדים מחפשים לדבר לציבור שלהם באמצעות מהלכים פוליטיים, שאין להם אחיזה של ממש חמישה חודשים לפני הבחירות, שאחריהן, כך או כך, ייטרפו הקלפים מחדש.


עד כמה סחיטים המועמדים לראשות העיר?

מחירי הדיור בעיר – צפי לעלייה של 10 אחוזים, בעיקר ליד שגרירות ארה"ב


מתחם התחנה הראשונה (צילום: דודי סעד)

מתחם התחנה (צילום: דודי סעד)


מתחם התחנה ברחוב דוד רמז 4 בירושלים, שבו פועלים בתי קפה ומסעדות, הינו אחד המקומות בירושלים שפועל בשבת עבור הציבור החילוני בעיר, מאז שנפתח לפני כשש שנים. הניסיון הראשון של החרדים לסגור את מתחם התחנה בשבת, כזכור, נרשם לפני כשנתיים – הניסיון נכשל. בפברואר 2017, חברי המועצה החרדיים והדתיים בעירייה שוב פעלו להפסיק את המימון העירוני לאירועים הנערכים בשבת, כמו למשל במתחם התחנה הראשונה. עקב כך, הוחלט בעירייה להקים צוות שיבחן את דרישות החרדים, הכולל את מנכ"ל העירייה אמנון מרחב. בסופו של דבר ניתן היתר והמתחם ממשיך לפעול בשבת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. צפריר

    בושה !! להפוך את ירושלים לעיר רפאים
    ללא צעירים חילונים העיר הזאת ותקרוס כלכלית
    כבר עכשיו אין סיבה להישאר פה
    חבל שאין כוח בעריה למשלמי המיסים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר