מאיר מיכה, בעלי "פינתי" (צילום: דוד עוזיאל)
מאיר מיכה, בעלי "פינתי", השבוע (צילום: דוד עוזיאל)

פינתי דוט קום: אחרי 50 שנות פעילות החומוסיה המיתולוגית פותחת אתר אינטרנט

הסטודנטים של האוניברסיטה העברית מנסים לסייע לעסקים הקטנים בירושלים בסיוע העירייה - היום, חמישי, ייערך האקתון דיגיטלי, 16 שעות אל תוך הלילה, שבו ייפתחו בחינם אתרי אינטרנט לבתי עסק ברחבי ירושלים

פורסם בתאריך: 31.5.18 11:21

היום, חמישי עורכים הסטודנטים של האוניברסיטה העברית  בבית אליאנס בנחלאות אירוע האקתון דיגיטלי, אל תוך הלילה, בניסיון לסייע לעסקים הקטנים בירושלים. האירוע יימשך 16 שעות. במסגרת האירוע יקימו הסטודנטים אתרי אינטרנט בחינם לעסקים ברחבי ירושלים, ביניהם: החומוסיה המיתולוגית "פינתי", "מלך הפלאפל" ההיסטורי, זגגים, קוסמטיקאיות, אמנים ועוד.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

מאיר מיכה, הבעלים של מסעדת פינתי מציין כי "אמנם אנחנו קיימים למעלה מ-50 שנה, ידועים ומוכרים, אבל אנחנו רוצים להיות יותר נגישים ויותר חכמים. היוזמה היפה של העירייה מאפשרת לנו להצטרף לעולם הדיגיטלי שהוא היום חלק מהחיים כשהכל בכף היד. העולם מתקדם ואנחנו איתו".


מאיר מיכה, פינתי (צילום: דוד עוזיאל)

מאיר מיכה, השבוע ב"פינתי" (צילום: דוד עוזיאל)


מדובר במיזם משותף של מינהל פיתוח בעיריית ירושלים, עמותת "עתידים", גוגל ישראל, וויקס והיחידה למעורבות חברתית של האוניברסיטה העברית, במסגרתו פנו מאות עסקים אל עיריית ירושלים, ומתוכם נבחרו כ-250 על פי קריטריונים מתאימים. המיזם מסייע לעסקים קטנים בירושלים לשווק את העסק שלהם, בחינם, באמצעות כלים דיגיטליים.

כל עסק יקבל אתר אינטרנט ייחודי ב-WIX, דף פייסבוק עסקי, נוכחות דיגיטלית ב- Google my Bussiness והכוונה לעסק ב- Waze. "האוניברסיטה העברית בחרה להירתם למשימה כדי להגביר את שילובם של הסטודנטים בעשייה חברתית וקהילתית בעיר", מציינים באוניברסיטה העברית. "מרבית העסקים שנבחרו לקחת חלק בפרויקט הם משכונות הפריפריה של ירושלים – ביניהם ניתן למצוא עסקים בבעלות עולים חדשים ועסקים קטנים מהמגזר הערבי והחרדי".

​בניית החבילה הדיגיטלית לכל העסקים תתבצע, כאמור, באמצעות האקתון (מרתון חברתי) בו יקחו חלק בהתנדבות 100 סטודנטים כחלק ממעורבות חברתית. הסטודנטים המשתתפים ילמדו כיצד לייצר נוכחות דיגיטלית למאות עסקים קטנים בירושלים בלילה אחד. הם יקבלו הכשרה מקצועית על שיווק דיגיטלי ממיטב המומחים ויעמדו לרשותם רק קצת יותר מ-12 שעות כדי להפוך 250 עסקים קטנים בירושלים לעסקים דיגיטליים ולסייע להם להגיע ללקוחות חדשים באמצעות הדיגיטל. כל זה יקרה בלילה אחד רצוף ומאד מאתגר. ההאקתון יתקיים במתכונת של תחרות בין קבוצות. כאשר בסיום הפעילות, כל קבוצה תציג בפני צוות השופטים את התוצרים שלה. חברי הקבוצה הזוכה יזכו בפרסים שווים כגון גיפט קארד בשווי אלפי שקלים לכל חברי הקבוצה הזוכה, סיור בגוגל ועוד. כלל המשתתפים בהאקתון יקבלו כרטיסים לפסטיבל חוצות היוצר ועוד.


בית אליאנס (צילום: מושיק כהן)

בית אליאנס (צילום: מושיק כהן)


"בישראל פועלים כחצי מיליון עסקים קטנים, כשעשירית מהם ממוקמים באזור ירושלים", נמסר ממארגני האירוע. "העסקים הירושלמים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי והתפתחותם חיונית ביצירת מקומות עבודה חדשים ובהקטנת ההגירה השלילית מעיר הבירה. רובם פועלים כיום בסביבה מאתגרת, תובענית ותחרותית, שדורשת מהם להסתגל לדרישות המשתנות של שוק העבודה המבוססות טכנולוגיה.

זאב חיות, מנכ"ל עמותת עתידים, המפעילה את מיזם סטארטר דיגיטלי: "עמותת עתידים רואה זכות בקידום הכלכלה בירושלים באמצעות חיבור העסקים הקטנים לעולם הדיגיטלי".

ראש העיר ניר ברקת: "העסקים הקטנים והבינוניים הם המנוע הכלכלי של העיר ואנחנו לא חוסכים במאמצים ודרכים יצירתיות כדי לקדם את הצלחתם. כמי שבא מעולם ההייטק אין לי ספק שהסיוע שלנו לנוכחות הדיגיטלית שלהם, תסייע להם להמשיך לצמוח ולהתעצם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר