מבצע אכיפת תנועה בירושלים - נערך ביום 25.4.18 - שוטר עוצר נהג (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

33 אחוז מהנהגים הירושלמים מודים: כמעט ונרדמנו במהלך הנהיגה לפחות פעם אחת השנה

מסקר העייפות הגדול של עמותת אור ירוק עולה כי 31 אחוז מתושבי העיר נסעו לצד נהג שניקר על ההגה: "גורם העייפות הוא הרוצח השקט בכביש"

פורסם בתאריך: 5.6.18 08:22

לא נרדמים על ההגה לעולם? לכם זה לא יקרה? מתברר כי 33 אחוזים מתושבי ירושלים והאזור 'ניקרו' על ההגה וכמעט נרדמו פעם אחת לפחות בשנה האחרונה – כך עולה מ'סקר העייפות' שביצעה עמותת אור ירוק באחרונה. נוסף על כך, 31 אחוזים מתושבי ירושלים וסביבתה שהשתתפו בסקר סיפרו כי נסעו בשנה האחרונה עם נהג ש'ניקר' תוך כדי נהיגה.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

לפי הסקר בשאר החלקי הארץ המצב לא מעודד יותר: גם בצפון 33 אחוזים הודו כי כמעט נרדמו תוך כדי נהיגה בשנה האחרונה, וכך גם 29 אחוזים מתושבי הדרום; 42 אחוזים מתושבי הצפון סיפרו כי נסעו עם נהג שכמעט נרדם, ושיעור דומה נרשם בקרב משתתפי הסקר תושבי הדרום.

עוד עולה מהסקר כי גברים 'מנקרים' יותר מנשים במהלך הנהיגה – 33 אחוזים מהגברים לעומת 26 אחוזים מהנשים; קבוצת הגיל שבה שיעור ה'מנקרים' הוא הגבוה ביותר היא 18-34, שם 32 אחוזים מהמשתתפים בסקר הודו כי כמעט נרדמו תוך כדי נהיגה.

בעמותת אור ירוק מספרים כי על פי מחקרים שונים, בכ-20 אחוזים מהתאונות הקטלניות מעורב גורם העייפות. "ההבנה כי עייפות מהווה סיכון משמעותי בנהיגה ברורה גם לציבור: יותר מ-80 אחוזים מכלל הציבור, ושיעור דומה מתוך ציבור הנהגים עצמם, מסכימים עם הקביעה לפיה נהיגה במצב של עייפות הינה אחד מהגורמים העיקריים לתאונות הדרכים".

באור ירוק מציינים כי "רוב תאונות העייפות מתרחשות בכבישים ראשיים ובכבישים מהירים, בשעות הערב המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר נסיעה ארוכה. בדרך כלל מדובר על סטייה מהכביש או על התנגשות חזיתית עם רכב מהכיוון הנגדי. האוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה: צעירים עד גיל 25, אנשים בעלי הפרעות שינה, נהגים מקצועיים, נהגים אשר גומעים מרחקים ארוכים ועובדי משמרות".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק מוסר כי "נסיעות ארוכות וחום כבד הם גורמים המובילים לעייפות בנהיגה, וזו יכולה לגרום לתאונות קטלניות. גורם העייפות הוא הרוצח השקט בכביש: כאשר אדם עוצם את העיניים מבלי להרגיש, ולו לרגע אחד, הרכב למעשה נוסע ללא נהג. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות לסכנות שבנהיגה בעייפות, במיוחד בתקופה הזו של השנה – תקופה של חום, של יציאה לחופשות ושל נסיעות ארוכות. במקביל, חייבים במשרד לבטיחות בדרכים להכניס לשימוש את הטכוגרף הדיגיטאלי בכלי רכב כבדים, כדי למנוע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר בחוק, ותחת עייפות גדולה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר