הררי האשפה ברחוב אגריפס
הררי האשפה ברחוב אגריפס, ינואר 2018

עיריית ירושלים – השביתה בדרך: ועד העובדים החליט להכריז סכסוך עבודה

שוב הררי אשפה ברחובות העיר? יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל החליט להכריז סכסוך עבודה על רקע טענות של הפרת הסכמים

פורסם בתאריך: 5.6.18 09:02

השביתה בדרך: ל"כל העיר" נודע כי יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל החליט להכריז סכסוך עבודה בעיריית ירושלים, בשל טענות על אי שמירה על זכויות עובדים. בונפיל פנה למנכ"ל העירייה אמנון מרחב בנושא. למעשה, ההליך החל היום, שלישי, 5.6, ולאחר שיתקבל אישור מההסתדרות, העובדים יפתחו בעיצומים ובהשבתת השירותים העירוניים, ובהם אי איסוף אשפה, סגירת קבלות הקהל באגפים השונים ועוד.

לדברי בונפיל, סכסוך העבודה מוכרז בשל "אי עמידה של עיריית ירושלים בהסכמים שונים". בין השאר, כך לטענת בונפיל, עובדי העירייה לא מקבלים תוספות שכר שמגיעות להם, הסכמי רפורמה לא מיושמים, כוננות של עובדי רווחה בעירייה לא מקבלת ביטוי בתלוש השכר, מינויים לא יוצאים לפועל למרות החלטות קודמות בנושא, הסכם השכר שנחתם מול הלבורנטים לא משולם ועוד.

כיכר ספרא

כיכר ספרא


במכתב ששלח בונפיל הבוקר ליו"ר הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות רפי מסט הוא כותב בין השאר: "הריני לפנות אליך ולבקשך להביא לישור הוועדה לתיאון וביצוע הכרזת סכסוך עבודה בעיריית ירושלים". בונפיל מציין במכתב כי "נוכח הפרות חוזרות ונשנות וההתעלמות מההסכם הקיבוצי מחד, ומארגון עובדי העירייה וועד עובדי התברואה מאידך, ואי ביצוע הסכמים קיבוציים ארציים, הוחלט על ידי הגורמים המוסמכים במרחב לפנות לוועדה לתיאום וביצוע לקבלת החלטה על סכסוך העבודה".



מעיריית ירושלים נמסר ל"כל העיר" בתגובה: "עיריית ירושלים מקיימת שיח שוטף עם ארגון העובדים וההסתדרות והצדדים מתייחסים ברצינות רבה לאתגרים שעל הפרק. עיריית ירושלים היא מקום עבודה ובית לאלפי עובדים וההנהלה יחד עם ההסתדרות וארגוני העובדים ימשיכו לשמור על שלמות הבית".


דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)

דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)

הכרזת סיכסוך עבודה עיריית ירושלים


כזכור, הפעם האחרונה שבה נרשמו עיצומים בעיריית ירושלים היו בחודש ינואר השנה על רקע המשבר התקציבי מול משרד האוצר. עובדי העירייה מחו נגד איומי ראש העיר ניר ברקת לפטר 2,150 עובדים – מהלך שהיה נגזרת מתוך הסכסוך שפרץ בין ברקת לבין שר האוצר משה כחלון. בין השאר לא נאספה אשפה מרחובות העיר – ערימות של אשפה נאגרה ברחובות המרכזיים בירושלים. כמו כן, עובדי עירייה פוצצו את ישיבת ועדת התכנון העירונית, שהיתה מתוכננת להתקיים בכיכר ספרא. תושבים שהגיעו אל הוועדה כדי לדון בתיקים בעניינים, נאלצו לחזור על עקבותיהם. כמו כן, עובדי העירייה החליפו את מסכי הבית ושומרי המסך במחשבים הנייחים לתבנית עם רקע שחור ועם כיתוב באדום – "נלחמים על הבית".


ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר